28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    steven079

OSX El Capitan problemen met email

Beste,

Sinds ik deze op mij imac heb gezet, kan ik geen emails meer versturen, inkomende post komt wel binnen. Hij zegt telkens geen verbinding mogelijk met email account, dan toets ik het juiste wachtwoord in dat zegt hij controle van account en wachtwoord mislukt. Heel vreemd wacht woord is juist! Hoe dit op te lossen???

Bijdrager
    fred44nl

het gaat om de instellingen van de smtp-server.
    en daar mankeert iets aan:)

Bijdrager
    steven079

Wat dan, er is niks verandert t.o.v. de vorige osx. Gebruik een ziggo account

Bijdrager
    fred44nl

dat jij er niks aan veranderd hebt, wil niet zeggen, dat de instellingen die je nu hebt, ook werken.
    probeer maar es m├Ęt en z├▓nder SSL
    probeer maar es een andere instelling van de gebruikte poorten.

Bijdrager
    GoeieDag

Vul de gegevens in voor de Server uitgaande post:

Beschrijving: geef een beschrijving voor het e-mailaccount. (dit is optioneel).
    Server uitgaande post: smtp.ziggo.nl
    Vink de optie Gebruik alleen deze server aan.
    Vink de optie Gebruik identiteitscontrole aan.
    Gebruikersnaam: vul hier je volledige e-mailadres in.
    Wachtwoord: vul het wachtwoord van het e-mailadres in.

Klik.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    steven079

Heel bizar maar na 10x het zelfde ww te hebben ingevuld lijkt het erop dat de mail word verzonden. Het rare is dat al me mail in het postvak in weg is. Maar in de sub mappen staan de oude mails er kog wel in. Ik zag in de reviews dat meer mensen hier last van hebben, lekkere bug dan pff

Bijdrager
    Hermanko

Hier ook: Mail was in de war, na de OS X update en nu vanzelf weer goed ?!

Bijdrager
    steven079

Hoe is het van zelf weer goed gekomen dan Hermanko? Kwam de mails spontaan weer terug??

Bijdrager
    MacSchulz

Heb dat probleem ook gehad met 1 account, wachtwoord steeds geweigerd terwijl het het juiste wachtwoord was. Heb uiteindelijk het account verwijderd en daarna opnieuw aangemaakt en toen werkte het wel. Raar maar waar.

Moderator
    Night

Ik hoop wel dat je Apple’s poging tot intelligentie hebt uitgevinkt?

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom hoop je dat, Night? Niks mis mee.

Moderator
    Night

Niet mis mee, totdat je ineens geen mail meer binnen kan halen of versturen.;-)

Bijdrager
    smet17

Ik heb in mijn IMAP-account een probleem dat er geen concepten worden opgeslagen. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Bijdrager
    Hein72

MacSchulz heeft mij de ogen weer eens geopend. Wat kunnen oplossingen soms eenvoudig zijn. Nog geen minuut werk. Hulde!

Bijdrager
    Kurt1969

MacSchulz, of iemand anders.., Heb hetzelfde probleem; inkomende mail en surfen is geen probleem. Uitgaande mail lukt niet ondanks het steeds opnieuw invoeren van het wachtwoord.
    Kunnen jullie stap voor stap uitleggen hoe ik zo’n account verwijder en terug aanmaak aub?
    Ben echt een leek als het aankomt op software en computers.
    Alvast bedankt!

Grtz,
    Kurt

Bijdrager
    Kurt1969

OK jongens gelukt!!! Thnx anyway;)

Bijdrager
    Leo

Ik heb El Capitan geïnstalleerd en kan geen mails meer versturen (en ook eID werkt niet meer). Iemand een oplossing ? Misschien overbodig maar toch : Ik heb een telenet account.

Bijdrager
    Ancovv

Ik heb hier eenzelfde soort probleem na het updaten naar El Capitan. Mail account is mega traag.
    Mails ontvangen gaat nog oke, maar als ik dat mailtje dan wil bekijken dan blijft de mail leeg en blijft er staan laden..
    Vaak na 5minuten/15 minuten wachten kan ik hem opeens wel lezen.

Zelfde geldt met mailtjes versturen of mappen aanmaken, het duurt aantal minuten en soms gewoon een half uur/uur voordat ik het mapje bij mijn andere postbussen zie.
    Mijn mail werkt prima op bijvoorbeeld me Iphone dus aan de server oid zelf ligt het niet lijkt mij.

Links onderin blijft ook lang staan berichten downloaden (aantal van aantal).
    Iemand enig idee? Dit probleem heeft mijn collega ook nadat hij zijn macbook heeft geupdate naar el capitan..

Bijdrager
    Leo

Ik heb uiteindelijk zelf het probleem opgelost gekregen :
    via de instellingen bij ‘MAIL’ zag ik dat de uitgaande server op ‘blanco’ was gezet. Deze terug naar (in mijn geval) Telenet gezet en het probleem was opgelost.
    Voor de eID : nieuwe driver geïnstalleerd en ook dat probleem was opgelost.

Bijdrager
    Ancovv

@leo, bedankt voor je reactie! Bij uitgaande server staat wel de server waar het om gaat dus helaas is dat niet het probleem bij mij.
    Ik heb al meerdere malen met Apple gebeld maarja dan krijg je antwoorden als; hele hardeschijf leeghalen en opnieuw el capitan installeren… (na dagen dit probleem te hebben ben ik zo gek geweest om me hardeschijf inderdaad helemaal leeg te halen en opnieuw el capitan te installeren. Helaas is hierdoor het probleem niet opgelost..

Ik heb dit probleem trouwens niet alleen bij mijn ‘werk’ mail maar ook bij Gmail..

Bijdrager
    Ancovv

Bijdrager
    Peter F

Heb gelijkaardig probleem.
    mail ontvangen ok.
    verzenden, met mijn 5 verschiillende mailaccounts werkt niet.

– gooi er alle uitgaande mailservers uit. stel opnieuw in en dan werkt het terug… tot ik op verplaatsing (thuis, 2de kantoor, klant…) alles mag herhalen:(

is sinds upgrade el-capitan… wat voor mij dus een appel-flatertje is .

Bijdrager
    Ancovv

Dit probleem is ondertussen bij Apple bekend en na een tijdje ook erkend. Ik heb al meerdere malen (zeg bijna 10x nu) met ze aan de telefoon gezeten. Log files naar de developers gestuurd etc. ze zijn er mee bezig.
    Het is zeer vervelend maar momenteel niks aan te doen.. t is wachten tot een nieuwe update..

Quote Peter F

Bijdrager
    defores

– Mail: continu problemen, slaan constant offline na. Er worden mails ongevraagd naar de prullenbak gestuurd terwijl dit bij de instellingen expliciet uitgeschakeld is; Soms staan mails wel in 10 fout in de prullenbak of inbox;

Al die iOS devices ze zijn leuk maar laten ze in vredesnaam weer OSX op het juiste niveau brengen en beter testen

Bijdrager
    HAB

Ancovv, ik ervaar hetzelfde. Berichten openen vooral kort na opstarten heel langzaam en links onder blijft de melding “Berichten downloaded X van Y” steeds terugkomen. Heb jij al een oplossing aangereikt gekregen?

Bijdrager
    Ancovv

@HAB nee helaas nog niks…

Bijdrager
    Big E

Dit weekend, na installatie van El Capitan, uren gespendeerd aan het op gang brengen van uitgaande mail (via Ziggo). Helaas niet gelukt… Begrijp dat het een bekend probleem is en dat er een update van OS moet komen om dit op een nette manier te verhelpen. Maar tot die tijd zou ik toch graag weer kunnen mailen… Ik ga eerst wat van bovenstaande tips uitvoeren (voor zover ik dat al niet gedaan heb), maar mocht er meer bekend zijn van Apple, verneem ik dat graag;-)

Bijdrager
    Ancovv

Ik gebruik nu Postbox als programma voor de Mail.
    Werkt prima.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.