23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Alison

OSX Beta Program geen updates

Ik heb me aangemeld voor het OSX Beta Program, de software geinstalleerd en in de instellingen van de app store ingesteld dat ik beta software kan downlaoden. Toch krijg ik in de app store de melding dat er geen updates beschikbaar zijn. Vergeet ik iets of doe ik iets verkeerd?

Als iemand kan helpen zou ik dat erg fijn vinden.

Alison

Bijdrager
    switched12

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Bijdrager
    switched12

Nee heb ook geen idee.

Bijdrager
    brabant

Op dit moment zijn er geen updates. OSX 10.10.3 is de laatste en de beta versie is al ouder dan de definitieve.
    Geduld dus maar even.

Bijdrager
    switched12

10.10.3 is nog helemaal niet uit

Bijdrager
    Buzz

Laat ons eerst eens weten welke OS X versie jullie nu gebruiken, Alison en switched12.

Bijdrager
    switched12

Ik gebruik nu 10.10.2

Bijdrager
    Buzz

En jullie hebben de Beta Access Utility geïnstalleerd op de Mac? De Feedback Assistant is wel zichtbaar in de Dock, bij switched12 ook?

Bijdrager
    switched12

Me 2

Inactief
    Anoniem

Hebben jullie de laatste beveiligingsupdate (2015-002) geïnstalleerd?
    Die is namelijk niet compatible met 10.10.3 bèta en zorgt er voor dat je die niet meer kunt downloaden.
    En als je de update handmatig installeert op 10.10.3 dan word je systeem teruggezet naar 10.10.2.

Zie: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1854369

Bijdrager
    switched12

Duidelijk verhaal even wachten dus

Inactief
    Anoniem

Je hebt een paar mogelijkheden:

1. Alles opnieuw installeren
    2. Backup terugzetten met Time Machine
    3. Wachten

Inactief
    Anoniem

Ik denk de tweede. Wanneer je TM had gebruikt had je een backup kunnen terugzetten van vóór je de beveiligingsupdate had geinstalleerd.

Bijdrager
    switched12

Het is mij inmiddels ook gelukt.

Bedankt allemaal.

Bijdrager
    Niels

TM = time machine

Bijdrager
    Niels

Persoonlijk zeer tevreden met Time Machine, alles wordt netjes bijgehouden in de backups. Daarnaast maak ik maandelijks een clone van mijn SSD op een externe schijf die ik alleen hiervoor gebruik (just to be safe).

@Alison
    : nee, mankini is uit, was toch iets te warm

Bijdrager
    Niels

Ja, één keer instellen en de rest gaat automatisch. Maar zoals ik al zei, ik maak handmatig ook een keer in de maand een clone (dit is waarschijnlijk wat je nu ook al doet, het programma dat je gebruikt is waarschijnlijk iets als Carbon copy cloner of superduper).

Overigens is het handig om een schijf te gebruiken waar je regelmatig time machine draait en een schijf die je nauwelijks gebruikt en af en toe aansluit om time machine zijn werk te laten doen. Zo ben je verzekerd van tenminste 1 goede Back-up mochten zowel je Mac als een van de schijven falen.

Bijdrager
    Niels

Dat ligt er vooral aan welke clouddienst je gebruikt. Voor iCloud Drive geldt dat Time Machine een backup maakt van de folders die je zelf hebt aangemaakt in iCloud Drive.

Bijdrager
    Niels

Er zijn veel opties: iCloud Drive, Dropbox, Onedrive, noem maar op. Persoonlijk denk ik dat je voor jouw gebruik genoeg hebt aan iCloud Drive. Bovendien werkt het vrij eenvoudig aangezien er een map in Finder komt waar je bestanden naartoe kunt slepen. En als je met Pages, etc. werkt (zoals je eerder aangaf te willen gaan doen) dan synchroniseren die bestanden ook automatisch via iCloud.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, of wil je de hele harddisk in de Cloud hebben?

Dan mag je wel een best abonnementje nemen.

Bijdrager
    Niels

Het hoeft niet per bestand, het kan ook per map. De bestanden die je op beide Macs wilt zien verplaats je gewoon eenmalig van de oorspronkelijke map naar de iCloud drive map. Maar zo werkt dat ook met zo’n beetje alle andere clouddiensten die Finder integratie hebben.

Bijdrager
    Niels

Je hoeft in principe geen extra map te openen, want Documenten>mappen wordt iCloud drive>mappen.
    Er veranderd dus niet echt iets, behalve de hoofdlocatie.

Bijdrager
    Niels

You’re welcome:wink:

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.