10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    interactivePhone

OSX beta – geen updates meer

Hi,

Ik ben op zowel OSX als iOS (publieke) beta testen. Nu heb ik een raar verschijnsel.

Ik heb momenteel versie: 10.11 bèta (15A278b). Volgens dit artikel is er al een nieuwe beta uit, echter, deze verschijnt niet bij updates in de app store.

Zelf wilde ik proberen mijn macbook van het beta programma af te halen, om hem daarna weer opnieuw te registeren. Om dit te doen moet je via systeemvoorkeuren naar app store instellingen en dan afvinken dat je beta updates wil ontvangen. Maar: dit staat er helemaal niet bij! Ook als ik via de beta site van apple opnieuw registreer lukt het niet.

Iemand een suggestie?

Natuurlijk heb ik voor ik met beta begon een backup gemaakt, maar de laatste beta update is alweer een tijdje geleden dus teruggaan naar deze backup is niet echt relevant…

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Shmoo

Er is een verschil tussen publieke beta’s – die welke jij krijgt en beta’s die developers krijgen.

Bijdrager
    interactivePhone

Er is een verschil tussen publieke beta’s – die welke jij krijgt en beta’s die developers krijgen.

Ik begrijp hieruit dat er na de beta update die ik nu draaiende heb, er dus geen update meer geweest is. Het leek mij niet dat de publieke beta’s (voor “mij”) tot 4 versies achter liepen (10.11 > 10.11.4).

Bedankt voor de reactie.

Moderator
    Raymon Mens

Als je op beta 15A278b zit, dan is er iets behoorlijk mis gegaan. Dat is namelijk public beta 6 of developer beta 8 van OS X El Capitan 10.11.0. Gister is OS X El Capitan 10.11.4 (build 15E33e) uitgebracht en die komt vanavond waarschijnlijk voor publieke testers.

Kan je via http://beta.apple.com eens de Public Beta Access Utility opnieuw uitvoeren?

Edit: Ik denk uit je openingspost op te maken je dat al gedaan hebt, maar weet het niet zeker.

Bijdrager
    interactivePhone

Als je op beta 15A278b zit, dan is er iets behoorlijk mis gegaan. Dat is namelijk public beta 6 of developer beta 8 van OS X El Capitan 10.11.0. Gister is OS X El Capitan 10.11.4 (build 15E33e) uitgebracht en die komt vanavond waarschijnlijk voor publieke testers.
    Kan je via http://beta.apple.com eens de Public Beta Access Utility opnieuw uitvoeren?

Hi Raymon,

Dit had ik inderdaad al gedaan. Resultaat: na het installeren van de “beta package” start appstore automatisch op en verschijnt het tabblad updates, waar na het controleren komt te staan dat er geen updates beschikbaar zijn.

Moderator
    Raymon Mens

Ik denk dat je, omdat je nog op een pre-release van versie van 10.11.0 zit, eerst naar de ‘stable’ versie bij moet werken. De huidige release uit de Mac App Store downloaden en installeren moet lukken. Je kunt deze als het goed is gewoon ‘over’ de beta installeren.

Bijdrager
    SunKeeper

Als het alleen maar een testmachine is, hoor je die gewoon te kunnen wissen en herinstalleren.
    Dat je er zelf belangrijke data opzet die je niet tijdig kunt backuppen is volledig eigen risico. Een wat meer ervaren betatester weet dat dat niet slim is.

Ik ga verder de les niet lezen, alleen een kanttekening.:idea:

Bijdrager
    interactivePhone

Ik denk dat je, omdat je nog op een pre-release van versie van 10.11.0 zit, eerst naar de ‘stable’ versie bij moet werken. De huidige release uit de Mac App Store downloaden en installeren moet lukken. Je kunt deze als het goed is gewoon ‘over’ de beta installeren.

Raymon,

Ik heb je tip gevolgd en het is gelukt! Heb nu 10.11.3 draaien.
    (y)

Sleutelbeheerder
    Night

10.11.3? Terwijl 10.11.4. beta al uit is? Of maak je geen gebruik van dev-beta’s (d.w.z. alleen publieke beta’s)?

Bijdrager
    interactivePhone

10.11.3? Terwijl 10.11.4. beta al uit is? Of maak je geen gebruik van dev-beta’s (d.w.z. alleen publieke beta’s)?

Night,

Ik wilde gister alleen even m’n update probleem herstellen. Ik zal me nu weer moeten aanmelden voor publieke beta’s. In ieder geval is het probleem opgelost.

Allen bedankt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.