12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pe1brj

OSX 10.7.4. and recovery

Hello All,
    After updating to Lion 10.7.4. the recovery partition is away or not accessible.
    When i try to start up whit CMD-R my Macbook Air 13″ late 2011 goes on the internet.
    Can i solve this probem?
    Peter

Thanks in advance

[email protected]

Bijdrager
    Hansi2124

Mag allemaal in het Nederlands hoor.:wink:
    Haal dan ook gelijk je e-mailadres weg, want het is de bedoeling van een forum dat je op het forum in je topic reacties krijgt.

Bijdrager
    pe1brj

Doe ik

Bijdrager
    fred44nl

misschien heb je iets aan deze link:

http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    nebilem

Hahah misschien denkt hij dat ie op deze manier hulp vanuit de hele wereld krijgt hahaha

Bijdrager
    Haike
    pe1brj op 10 mei 2012

Doe ik

A-heum… ik zie hem nog steeds staan…

Bijdrager
    iep

Nee dit kun je niet oplossen omdat dit normaal gedrag is. Deze feature staat bekend als internet recovery en zoals je al hebt gemerkt dekt de naam ook de lading;) Zie verder de link van fred44nl voor een uitgebreidere uitleg.

Bijdrager
    Rabbit

nebilem,
    Wat ben jij een domme knul zeg!!!!!!!!!!! als je niets zinnigs te zeggen hebt of geen antwoordt hebt. Reageer dan niet. He4t geeft allen je incompententie aan.
    Jack

Bijdrager
    nebilem

Is jouw reactie dan zo zinnig? whahah en antwoord met t?

jij bent lekker slim…

Bijdrager
    Franky Mac

Of het zo hoort durf ik niet te zeggen, maar bij mijn Macbook Air was die herstelpartitie ook ineens weg. Op een ander forum zag ik dat als je Lion weer opnieuw installeert je de herstelpartitie weer terugkrijgt. Omdat ik ook wat andere problemen had heb ik dit gedaan. Ik heb de OSX partitie niet gewist, maar Lion over de oude versie geïnstalleerd, na eerst al mijn data gebackupt te hebben. Ik had die backup gelukkig niet nodig.

Nu heb ik die herstelpartitie weer terug, zodat ik eventueel een schijfcontrole kan uitvoeren en de mogelijk om via het internet te installeren is ook aanwezig.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt sinds enige tijd de Recovery HD partitie op een usb-stick zetten:

http://support.apple.com/kb/DL1433?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

omdat ik dit toch wel even getest wilde hebben, ben ik opgestart met de Option-toets ingedrukt.
    en wie schetst mijn verbazing: er waren 3 schijven om van op te starten:
    Macintosh HD
    Recovery HD
    Recovery HD USB

daarnaast kan ik ook nog kiezen voor Internet recovery.

Bijdrager
    Franky Mac

Ja, weet ik. Ik heb ook een stick met Lion waarvan ik kan starten, maar die heb ik niet altijd bij me. Verder heb je niet overal gratis Wifi, zoals ik tijdens een vakantie in Tsjechi├ź en Polen heb gemerkt, daarom is een werkende recovery partitie wat mij betreft noodzakelijk.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.