6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Alelieveld

OSX 10.7.2 aanmelden in Windows Domein

Zijn er al mensen die dit voor elkaar hebben gekregen?

Ik probeer mijn Mac te Joinen aan een Windows Domein. Dit lijkt goed te werken, onder System Preferences, Netwerkaccount, zie ik een groen bolletje. Zodra ik de Mac herstart, en bij het inlogscherm ben, krijg ik de melding: Netwerkaccounts niet beschikbaar.

Zijn er ergens logs o.i.d. te vinden?

Bijdrager
    macpro

Je moet even geduld hebben. Na het herstaten moet de Mac even op zoek naar het domein en na enkele seconden zou het dan alsnog moeten werken.

Bijdrager
    Alelieveld

Helaas niet..

Bijdrager
    Alelieveld

Het vreemde is dat het computeraccount wel zichtbaar is in de AD. Kennelijk is het toch gelukt om die verbinding op te zetten, maar vervolgens kan er nog steeds niet ingelogd worden op het domein.

Bijdrager
    Goodheart

Heb je op de Windows server een netwerkaccount aangemaakt, waarmee je je in het domein kunt aanmelden? Zo uit je beschrijving te lezen is er alleen een computer account voor je Mac, maar geen gebruikersaccount.

Bijdrager
    Alelieveld

Een netwerkaccount? Je bedoelt een gebruikersaccount? Ik probeer de Mac aan te melden met de Domain Administrator. De computeraccount is aangemaakt nadat ik de Mac aangemeld heb in het domein.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.