13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Quirijn123

osx 10.7 lion draaien op early 2007 mb

hallo,

zoals in de titel, dit zijn mijn system requirements:

Model Name: MacBook Pro
    Model Identifier: MacBookPro1,1
    Processor Name: Intel Core Duo
    Processor Speed: 2 GHz
    Number Of Processors: 1
    Total Number Of Cores: 2
    L2 Cache: 2 MB
    Memory: 2 GB
    Bus Speed: 667 MHz
    Boot ROM Version: MBP11.0055.B08
    SMC Version (system): 1.2f10
    Serial Number (system): W8642046VWW
    Hardware UUID: 00000000-0000-1000-8000-0016CBA02C46
    Sudden Motion Sensor:
    State: Enabled

Bijdrager
    LighScan

Gaat niet lukken, het is geen 64-bit systeem. Snow Leopard is het hoogste dat die Mac kan draaien.

Bron

Bijdrager
    Quirijn123

hoe weet je of het 64-bit is of niet?
    is er geen andere mogelijkheid?

Bijdrager
    Tim95

Lion kan ook in 32bit modus draaien als ik me niet vergis?

Bijdrager
    soedjono

Ik heb precies zo’n macbook pro early 2007. Alleen het is een 2.33GHz processor, de rest is identiek. Lion loopt bij mij zonder problemen. Is een core duo geen 64 bit? Effe checken naar systeem vereisten voor Lion.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@soedjono:
    Dat Lion bij jou goed loopt komt omdat jou 2.33GHz MBP een “Core 2 Duo” is, en die is 64 bit. Die van de TS (early 2006) is een “Core Duo” en die is 32 bit. (Je hebt er dus niet “precies zo een”:eek: )

@timmie95:
    Dat geldt niet voor Lion zelf dat draait altijd in 64 bit. Op sommige Macs kun je opstarten in 32 of 64 bit kernel maar dat is heel wat anders.

@TS:
    Jou Mac heeft geen 64 bit architectuur en aangezien dat nodig is voor Lion zal een normale instal niet lukken. Mogelijk lukt het via een ‘hack’, maar meestal heeft Apple een goede reden om dat niet toe te laten en draait het systeem niet soepel.

Hou er overigens rekening mee Quirijn123 dat Lion geen PPC programma’s meer ondersteund. Ik kan mij namelijk voorstellen dat er op een ‘bejaarde’ Mac nog aardig wat PPC software staat en dat kun je dan niet meer gebruiken wat voor problemen als dit kan zorgen…

Bijdrager
    Quirijn123

ik gebruik ook geen PPC programma’s. en oh ja mijne is uit early 2007 niet uit 2006.
    in welke bit loopt Snow Leopard dan? en Snow Leopard kan toch ook geen PPC programma’s meer draaien

Bijdrager
    Quirijn123

zoals bij de link staat, hendrik ijzerboot, ik heb een 500gig HDdrive en 2 gig RAM, en op andere sites stond ook dat het wel kan op deze mac, valt het te proberen en als het niet kan kan ik dan ook mijn geld terug krijgen van Aplle?

Bijdrager
    MacBooky

@Quirlijn …. als je hier je serienummer invoert zie je dat je een 2006 model hebt … het maakt Lion niet uit wanneer je hem gekocht hebt, wel wat er in zit …

http://www.appleserialnumberinfo.com/Desktop/index.php

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Quirijn123 op 31 oktober 2011

ik gebruik ook geen PPC programma\’s. en oh ja mijne is uit early 2007 niet uit 2006.
    in welke bit loopt Snow Leopard dan? en Snow Leopard kan toch ook geen PPC programma\’s meer draaien

Dit is waar je naar moet kijken:
    Model Identifier: MacBookPro1,1 (en die is uit 2006, zie mijn link hierboven)
    Elke Mac met de aanduiding “Intel Core Duo” valt officieel net buiten de boot. Je hebt voor Lion een Intel Core 2 Duo nodig (die 2 slaat op 2*32 = 64 bit denk ik).
    Snow Leopard draait ook 64 bit zolang je minimaal een Intel Core 2 Duo hebt. Dat kun je zien bij ‘activiteitenweergave’ dan staat er achter de programma naam zoals de Finder “Intel 64 bit”. Is het geen 64 bit Mac dan draait SL in 32 bit. Lion echter wil minimaal een 64 bit CPU hebben…

En Snow Leopard is het laatste systeem dat nog PPC ondersteund d.m.v. de Rosetta emulator die dus niet meer in Lion zit.

Geld terug krijgen van Apple? Had je gedroomd.:wink:
    Als je nog steeds twijfelt of het wel of niet kan moet je maar even in de winkel informeren.

Bijdrager
    iep

Die 2 slaat gewoon op het feit dat dit de 2e generatie is. Niets meer en niets minder. Daarnaast heeft het ding 64 bit extensies wat nog wel enigszins anders is dan een volledig 64 bit cpu zoals de Itanium 2.

Dat hele 32 en 64 bit verhaal hoef je niet eens naar te kijken. De systeemvereisten van Lion zijn heel simpel. Als je cpu daar niet bij staat werkt het niet. Een Core Duo en een Core Solo staan er niet bij dus werkt het op machines met die cpu’s niet. Als vuistregel kun je hanteren dat dit alle eerste generatie Intel Macs uit 2006 omvat. Hierbij gaat het niet om wanneer jij ‘m hebt gekocht maar wanneer Apple ze op de markt heeft gebracht.

De verhalen waarbij je wel Lion op een Core Duo kon draaien beperken zich tot de allereerste developer preview van Lion. Van latere previews en de final release zijn dit soort verhalen niet bekend, wel dat het gewoonweg niet werkt.

Bijdrager
    Quirijn123

oke bedankt, maar als er dan bijv. een nieuwe ilife uitkomt kan ie dan wel op sl draaien?

Bijdrager
    LighScan

Dat hangt volledig van Apple af. :sarcastic:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.