6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieter van Hasselt

OSX 10.3.5 installatie loopt vast op iMac G4 Boletje

Sinds kort ben ik in het bezit van een iMac G4 1.25 Ghz met een 17″ scherm. Er zit een 80Gb harde schijf in en 512MB RAM. Aan boord zit een superdrive. Kortom…voor een iMac uit die tijd een uitgebreid apparaat.

Origineel zat er OSX 10.2 op. Maar daar was door de vorige eigenaar een hoop van verklooid. hij startte wel op…maar de helft werkte niet meer. Via via kreeg ik de tip om er eens Ubuntu op te zetten. Stom als ik ben heb ik de oude installatie eraf gegooid en een clean install van Ubuntu gedaan. Op zich vind ik het geen verkeerd besturingssysteem…maar die iMac werkte het niet zo lekker omdat hij er met de drivers niet uitkomt.

Eigenlijk is die iMac leuk voor de verzameling…maar nog leuker is dan om zoiets werkend te krijgen.

Van mijn broer heb ik vanmiddag een gloednieuwe OSX 10.3.5 RETAIL gekregen. Alles was nog netjes geseald…dus echt nooit gebruikt.

Nu ben ik daarmee aan de slag gegaan. Eerst met het schijfhulpprogramma de harde schijf weer gewist (alles op 0 gezet), en daarna van voren af aan begonnen. Dat gaat allemaal goed…tot de installer ongeveer op de helft is. Dan geeft hij aan dat de installatie is mislukt.

Kan het zijn dat deze install niet geschikt is voor een iMac G4? Op de doos staat dat hij geschikt is voor een G3, G4 en G5 met minimaal 128MB geheugen.

Wat kan ik nog doen?

Overigens…hoe krijg ik de CD er weer uit?

Bijdrager
    bgielink

CD er uit: met de muisknop ingedrukt houden bij het herstarten. (ik neem maar even aan dat de eject button op het toetsenbord niet werkt).
    Ik heb verder geen id wat het probleem is bij de installatie.

Bijdrager
    Pieter van Hasselt

Dat werkt idd. Bedankt. En hierdoor kwam ik meteen achter het probleem…wat ik zelf veroorzaakt heb:oops: Komt er op neer….vette vinger op de CD:oops: Tegelijk Mac-voedsel en een iMac herinstalleren is nooit zo’n goed idee:nerd:

Maar toch bedankt!

Sleutelbeheerder
    Night

vaudje

Sleutelbeheerder
    Night

Ja, de Mac en Mac zijn 2 dingen die niet samengaan, hoewel de naam anders zou suggereren:p

Bijdrager
    wdele

@Night haha :).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.