6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    amjwubs

osx 10.2 – ook met nieuwe cd’s niet te installeren

Nogmaals een roep om hulp, voor een quicksilver g4, 733mhz, 640mb

Via de jongens bij applecare, die dachten dat het installatieprobleem aan mijn cd’s lag, kreeg ik dus nieuwe cd’s van applestore. Meteen na openen maar even proberen: niks hoor.
    Weer de panicmelding over een powermac 3,5 waar-ie iets niet voor vindt; een debugger die niet geinstalleerd is; en dat eindigt met: panic; we are hanging here. Ik weet niet eens wat deze mededelingen betekenen.

Een vorige tip (dank voor het meedenken, trouwens) ook nog eens uitgevoerd: voor de installatie op de hdd alles ‘schrijven in nullen’. (Ik zou het maar niet hardop zeggen met een windowsgebruiker in de buurt: mijn mac is 4 uur aan het nullen-schrijven.)
    Helaas, ook dat hielp niets en ik heb inmiddels alle varianten aan installeren geprobeerd.

Kent iemand dit probleem? Graag je advies.

Moderator
    Adriaan Mol

Wil het niet installeren of wil het niet draaien?

Leeg je PRAM, reset je moederbord, installeer de laatste Firmware update, haal alles eruit wat er standaard niet in zit.

Als het probleem dan nog steeds is weet ik niks anders dan opsturen naar de dealer.

Adriaan

Bijdrager
    amjwubs

Dank voor je reactie,
    De installatieprocedure verloopt niet goed, want na de restart hangt het systeem (met die kernel mededeling) en er wordt niet meer gevraagd naar een 2e cd.
    In het geval van wissen en installeren krijg ik na de restart wel het grijze scherm met logo, maar het hangen is net zo definitief.
    Ik begin echt te wanhopen aan de kwaliteit van de mac of aan osx, want wat kan hier in vredesnaam de oorzaak van zijn?

Moderator
    Adriaan Mol

Dit is duidelijk gewoon een hardware probleem. De positieve reacties over Mac OS X overtreffen meer dan zeker de negatieven. Je kan niet verwachten dat alles altijd vlekkeloos verloopt. Daarom moet deze Mac waarschijnlijk dan gewoon terug naar de dealer om dit probleem te repareren.

Adriaan

Bijdrager
    amjwubs

ok, bedankt in elk geval, en ik maak een afspraak met de verkoper.
    Maar nieuwsgierig ben ik wel naar de oorzaak.

Bijdrager
    onwaarheid

Hoi,
    Deze grijze panic-melding krijg ik ook bij het installeren van Mac OS X op een i-mac g3 DVD. De DvD van Tiger geeft ook installerfouten. Hele schijf wissen, alles updaten heeft niet gebaat.
    Het vreemde is dat mijn andere G3 keurig met Os X draait.

Mijn idee is dat het een lichting computer is die niet helemaal jovel is. Die het niet doet is van 1999, de andere summer 2000.

Enfin, succes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.