4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Noest

OSX 10 icm iOS7

Beste allen,

Ik heb onlangs een nieuwe MB gekocht. Nu wil ik graag dat ik mijn Contacten, Notes en Agenda die ik op mijn iDevices heb ook op mijn MB krijg. Hoe kan ik dit het beste instellen?

Ik wil echter nog even niets met iCloud Drive, Hand-off en Continuity te maken hebben.

Een vraag die ik in verband hiermee heb is de volgende. Mijn MB heeft niet altijd internet, mijn iDevices wel. Hoe werkt het synchroniseren nu eigenlijk? Wordt er gekeken naar de laatst bewerkte versie en wordt die als enige juiste genomen?

Dus stel, ik wijzig iets in een notitie op mijn MB terwijl deze geen verbinding met internet heeft. Daarna wijzig ik iets in dezelfde notitie op een iDevice. Welke versie is nu de uiteindelijke versie? Wordt de notitie overschreven zodra mijn MB contact maakt jet internet (wellicht omdat het Os ziet dat er iets is veranderd in de notitie), of wordt er naar de datum gekeken en wordt de laatste versie bewaard en dus de versie op de MB overschreven door de versie op van de iDevices en ben ik dan de veranderingen die ik maakte op de MB kwijt? Of worden de veranderingen gecombineerd?

Ik ben als de dood dat wanneer ik mijn MB koppel aan de andere Devices, dat dan de Agenda, de Notities en de Contacten worden overschreven met de lege versies van de MB.

Op welke andere dingen moet ik letten zodra ik ga synchroniseren? Op de iDevices werkt het heel goed, maar met een MB in de keten weet ik niet wat er gaat gebeuren:)

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe kan ik dit het beste instellen? Ik wil echter nog even niets met iCloud te maken hebben.

Toch werkt dat het simpelst om contacten, agenda’s etc. te syncen tussen je Macs en iDevices.

Bijdrager
    Noest

Met iCloud wil ik wel wat te maken hebben:) Maar niet met iCloud Drive:( daar begrijp ik nog maar weinig van…..:roll:

Bijdrager
    TheBigZ

Ik ben als de dood dat wanneer ik mijn MB koppel aan de andere Devices, dat dan de Agenda, de Notities en de Contacten worden overschreven met de lege versies van de MB.

Dat gebeurt niet. De contacten die je in de iCloud hebt staan zullen overgezet worden naar de kontaktenlijst op je MacBook. Idem agenda en notities.

Je koppelt je MacBook ook niet aan “andere devices” maar aan je Apple ID (die toegang geeft tot je data in iCloud). Zie het als een datakluisje ergens op het Internet. Je Apple ID is de sleutel. Alle devices kunnen bij de data in het kluisje als ze de sleutel kennen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.