12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    W.I.S

OSX 10.6 naar yosemite back-up en/of uitbreiden geheugen

Ik heb een macbook besturingssysteem 10.6
    Met carbon copy clone maakte ik altijd een copy op een externe HD (Lacie) via firewire. Ik kon ook opstarten vanaf die externe HD. Toen mijn emac ermee ophield heb ik via migratie assistent alles op mijn nieuwe macbook kunnen overzetten. Nu wil die externe hd (lacie) niet meer aan.
    ik wil mijn mac upgraden naar yosemite. Voor de zekerheid wil ik eerst een goede copy hebben.
    Om toch een back-up te hebben heb ik een nieuwe externe HD gekocht (seagate), die werkt via usb. Met timeline een back-up gemaakt. Maar vanaf deze externe HD kan ik niet opstarten. Op internet kom ik wisselende verhalen tegen over timeline/ besturingsysteem10.6, ik heb er totaal geen verstand van. Mij is ook aangeraden om eerst mijn geheugen uit te breiden, van 4 naar 8 gb.
    Mijn vraag; is de copy via timeline net zo veilig als back up als de copy via CCC. En is mijn mac geschikt voor yosemite met 4 of 8 gb, oftewel is er extra werkgeheugen nodig en werkt yosemite dan goed ?

Bijdrager
    TheBigZ
    W.I.S op 25 januari 2015

En is mijn mac geschikt voor yosemite met 4 of 8 gb, oftewel is er extra werkgeheugen nodig en werkt yosemite dan goed ?

Dan zul je ons eerst moeten vertellen welke Mac je hebt.

2GB is vrijwel onwerkbaar als je meerdere apps open hebt.
    4GB is het minimum om in Yosemite enigszins basaal te kunnen werken.
    8GB is sterk aan te raden als je meerdere apps (met data, zoals iPhoto, iTunes, iMovie e.d.) tegelijkertijd gebruikt.
    Als het geheugen van je Mac nog uitbreidbaar is, en er past 16GB in, stop dat er dan meteen in.

Bijdrager
    W.I.S

Dank voor je reactie. Ik weet niet precies welke info nog meer nodig is, zoals gezegd heb ik er weinig verstand van.
    Maar ik doe een dappere poging.
    Macbook pro 7.1
    intel core 2 duo
    2,4 GHZ