6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Logan Legend

OSX 10.10.3 deed raar

Goedenavond,

Ik had een vraagje. Ik had zojuist mijn MBP aangedaan en zag bij het inlogscherm een andere account namelijk de gastgebruiker.
    Maar die account had ik uitgeschakeld vanwege dat ik de enige gebruiker ben van de laptop. Ook bij de account van de beheerder was de achtergrond veranderd naar de standaard achtergrond van OSX, terwijl ik dat niet had gedaan. Dit kan heel misschien komen omdat ik mijn foto van de mijn download folder heb gefilterd. Maar ik vraag me af hoe het kan dat dit zo plotseling van achtergrond veranderen, plus het activeren van de gastgebruikers account.

Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken en actie onderneem?

Bijdrager
    tarun

Als je “Zoek mijn Mac” aan zet dan hoort daar de gastgebruiker bij. Het idee is dat je dief via de gastgebruiker het internet opgaat zodat jij je Mac kan terugvinden.

Bijdrager
    Logan Legend

Dus de gastgebruiker moet ik inschakelen, Maar Zoek mijn Mac werkt ook als ik de gastgebruiker uit heb staan.

Bijdrager
    Shmoo
    tarun op 12 april 2015

Als je “Zoek mijn Mac” aan zet dan hoort daar de gastgebruiker bij. Het idee is dat je dief via de gastgebruiker het internet opgaat zodat jij je Mac kan terugvinden.

Dan moet je dat wel geheim houden anders weten de dieven het straks ook. Dat is hetzelfde waarom ze op basisscholen altijd licht laten branden zodat de dieven denken dat er nog mensen aanwezig zijn.

Bijdrager
    koen

OSX 10.10.3 deed raar

Ik had een vraagje

Je gebruikt de verleden tijd, het probleem dus is opgelost?

Bijdrager
    Logan Legend

Nou, het deel van het achtergrond verandering is opgelost. Daar ben zelf achter gekomen wat er aan de hand mee was.
    Maar het deel dat automatish de account van de gastgebruiker was inschakeld is nog steets onbekende voor me.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.