12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Matterhorn

Verkrijgbaarheid OSX 10.5 Leopard

Hallo,

Ik heb een Powermac G5 die geleverd is met osx 10.4 Tiger maar hier zou ik graag osx 10.5 Leopard op willen zetten.
    Alleen waar kan ik deze krijgen, of is er iemand in de buurt van Enschede die er nog één heeft?

Bijdrager
    Sjeffie

op marktplaats worden ze aangeboden.

Bijdrager
    Matterhorn

Dat klopt ze worden daar zeer sporadisch aangeboden. Toevallig gisteren nog maar dat had ik te laat gezien want deze is al vergeven.
    Maar het kan nog wel even duren voordat er een nieuwe aangeboden wordt, vandaar dat ik het hier maar eens vraag.

Bijdrager
    Sjeffie

ze staan er vandaag ook gewoon nog op hoor alleen niet in de buurt van Enschede.
    opsturen kan altijd toch.

Bijdrager
    mennon

Kan je dacht ik gewoon aanschaffen in de Apple Store voor 18 €

Bijdrager
    Sjeffie

@Mennon.. Ik kan hem niet downloaden in de app store,, 10,9

Matterhorn misschien wel omdat hij Tiger draai ??

Bijdrager
    Rickje

http://thepiratebay.se/torrent/4179024/Mac_OS_X_10.5_Leopard_Install_DVD_-_full_iso_image

Zie verder beschrijving en opmerkingen eronder.
    Oftewel: op dual layer branden en installeren.

En of dit als alternatieve installatiemethode.
    http://hints.macworld.com/article.php?story=20101011105729488

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb een hele poos geleden ook een upgrade gedaan van Tiger naar Leopard. Half jaar geprobeerd, maar Tiger vond ik echt beter.
    Veel gedoe gehad met Leopard met rechten op netwerk stations. Folders/bestanden die ik ineens niet meer kon/mocht openen, en meer van dat gezeik.

Nee Leopard was voor mij een waardeloos OS. Tiger is nog steeds een van mijn favoriete versies van OS X, dus als je moet kiezen, zou ik zeggen: blijf bij Tiger. Werkt erg goed.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vreemde ervaring dan van jou. Ik heb ook een PowerMac G5 gehad die met Tiger werd geleverd en waar ik Leopard op zette. Ik herken niets van je problemen.

Ik vermoed dat je rechten al niet goed stonden toen je ging upgraden. Apple beveelt namelijk aan om vóór een upgrade de bevoegdheden te herstellen.

@Matterhorn

Het simpelste is de verkoop afdeling van Apple te bellen. Daar moet je 10.5 nog kunnen bestellen.

Bijdrager
    Tcahuzak

Beste Matterhorn,

Ik heb hier de originele Mac OS X Leopard 10.5.4 Install DVD liggen:-D

Het ligt hier te verstoffen… Dus als je hem gratis wilt hebben… Dan hoor ik het wel van je!

Bijdrager
    Matterhorn

Hallo Tcahuzak,

Gaat het dan om een retail DVD of zo’n grijze DVD bijbehorend bij een mac?

Bijdrager
    Tcahuzak

Gaat het dan om een retail DVD of zo’n grijze DVD bijbehorend bij een mac?

Op de DVD staat: Mac OS X Leopard Install DVD version 10.5.4 (is online te updated tot max 10.5.8). Verder staat er een mooie plaatje op Zwart achtergrond met sterren daarin in het midden een mooie paarse wormhole of zoiets haha en een grote X met het Apple logo’tje.

Naar aanleiding van onze persoonlijke berichten heb ik jouw verzoek verzonden per post.

Veel plezier ermee!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.