8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    keysersoze

OS9 onder OSX installeren. Hoe ? in vredesnaam

Ik heb alleen osx draaiende maar ik krijg os 9 niet op de schijf. Installeren, slepen..niets lukt. Ik hoef toch niet met os 9 te beginnen waarna 10 , 10.0.4 10.1. en 10.1.2 volgen.

Help

Moderator
    Adriaan Mol

Het makkelijkst is natuurlijk dat je de Classic op een partitie van je schrijf zet of een totaal andere schrijf.

Als je geen partities hebt en geen zin hebt om je huidige schrijf totaal te wissen kun je volgens mij gewoon met de MacOS 9 instalatie CD de classic instaleren op dezelfde schrijf.

Adriaan

Bijdrager
    Zout

Moet je wel ff de cd er in doen en met c ingedrukt opstarten, dan start ie gewoon vanaf de installatie cd. Ik heb het namenlijk ook gehad;)

Bijdrager
    Maurits

[quote1:post_uid0=”Zout”][/quote1:post_uid0]
    Als je engels OS 9 installeert, en op dezelfde partitie als OS X moet je dus opstarten van de OS 9 CD, dan eerst de map applications (van OS X) hernoemen (bv appsX) omdat de installer van OS 9 anders de map overschrijft, en je dus al je X applicaties kwijt bent. Na installatie terugnoemen.
    Ik vermoed dat dit ook geld voor nederlands OS 9.

succes Maurits

Bijdrager
    Zout

OS 9.0 werkt helemaal niet onder classic, dus die moet je niet eens installeeren. OS9.1 maakt een map aan genaamt: Applications (MacOS 9) en die overschrijft de map dus niet.

Bijdrager
    adnan

Ik heb om mijn MAC OS 9.2.2 gehad en heb nog steeds, heb daarna gewoon de cd van MAC OS X in gedaan, geinstalleerd en geen nieuwe partitie hoeven aan maken.
    Daarna kun je in de classic van MAC OS X aangeven met welke opstartschijf je wil beginnen, hetzelfde kun je doen in 9.2.2 alleen ga je dan in de panelen naar opstartschijf.

adnan…:D

Bijdrager
    Zout

Ja dat snappen we zelf ook wel adnan! lees eerst het topic door als je een reply post. Het probleem was dat X er al op stond en de vraag was of je nou perse eerst 9 moest installeeren om met classic te werken. Als ik het niet verkeert begrijp ten minste  ;)

Bijdrager
    adnan

Oki Zout!

De bedoeling was alleen maar goed! Als ie op een antwoord
    moet wachten dan is ie paar weken verder, en op deze manier een paar uur verder!

adnan..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.