6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    steiner

os10.0.4 op iMac g3 se 700?

Klopt het dat op een ‘iMac G3 700 special edition (zomer 2001)’ zowel os9.2 als os10.0.4 standaard staan, zodat ik via het ‘Startup Disk control panel’ die iMac ook met os10.0.4 kan opstarten?

Bijdrager
    A

Je start toch gewoon Mac OSX op. En vanuit Mac OSX kan je Mac OS 9 openen. Of heb ik het verkeert ?

Bijdrager
    tijn22

Nee, bij die Macs kun je nog native OS 9 draaien. En ook native OS X. Je kunt wisselen ‘van opstartschijf’ in de systeemvoorkeuren, of zoals de topicstarter al aangaf.

Maarreh… aan OSX.0.4 heb je weinig hoor, dan kun je beter naar Panther (10.3) upgraden.

Bijdrager
    Nikita
    ”steiner”

Klopt het dat op een ‘iMac G3 700 special edition (zomer 2001)’ zowel os9.2 als os10.0.4 standaard staan, zodat ik via het ‘Startup Disk control panel’ die iMac ook met os10.0.4 kan opstarten?

Daar kan je zelf toch ook achterkomen? Sowieso welke versies op je hardeschijf staan, en als ze er niet op staan zouden ze op de originele CD’s moeten staan. Maar je kan beter Tiger (OSX 10.4) er op zetten, daar kan je veel meer mee en het is stabieler, sneller etc. Draait ook met de 256 MB die er standaard in die iMac’s zat.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ja dat klopt, ik heb zelf dezelfde Mac gehad en die werd geleverd met de combi 9.2 en 10.0.4.
    Overigens moet je de firmware upgraden als je er Panther of Tiger op wil zetten.

Bijdrager
    steiner

Ik was er idd zelf achter gekomen, maar ik ben zelf Pc gebruiker (is Mac van vriendin) en daarom die vraag voor de zekerheid, vooral omdat mn vriendin helemaal niet van de aanwezigheid van os10 op de hoogte was en ik er daarom aan begon te twijfelen. (en idd van plan om os10.4 er op te zetten)
    Bedankt voor de antwoorden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.