30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Marijn

OS X.2.8 Updaten met Panther

Heeft er iemand ervaringen met het updaten van OS X.2.8 naar 10.3 Panther 7B85
    Ik bedoel dus g├ę├ęn clean install maar een “upgrade”
    Ik heb eigenlijk geen zin om een clean install te doen en weer alles opnieuw in te moeten stellen en haxies etc opnieuw te installeren….

Gr
    Marijn

Bijdrager
    gretver

Volgens mij las ik hier http://forums.torrentskickass.com/macboard/viewtopic.php?t=3186/

dat het geen probleem is.

Bijdrager
    macpro

Ik heb een install met behoud van users en settings gedaan.
    (Hoe het precies heet weet ik niet meer, maar je herkent het zo bij de installatie opties.)

Alles werd netjes overgenomen, behalve de extra regelpanelen die ik had geïnstalleerd.
    Die heb ik opnieuw moeten installeren.
    Maar dat was dan ook alles.

Een hele soepele upgrade die me eigenlijk reuze is meegevallen.

Bijdrager
    Thijs

Ik heb het vanmiddag gezien bij eeen $collega maar ik moet wel zeggen dat het laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang duurde. Clean install op een andere 12″ PB stond dr zo op maar die upgrade duurde lang. Jezoes…..

Bijdrager
    Ruben
    ”Thijs”

…maar die upgrade duurde lang. Jezoes…..

Vreemd, op mijn iBookje duurde de upgrade niet langer dan een clean install… de downgrade (terug naar 10.2) duur v├ę├ę├ę├ęl langer!:-P

Bijdrager
    Thijs

Het herstructureren van de disk vond ik nogal lang duren. Nadeel is wel dat Panther en 10.2.8 een firmwareupdate van Power Managment Unit doen en je linux niet meer draait:(

Bijdrager
    Marijn

Ga het morgen zelf maar eens proberen
    Ik lees her en der dat het weinig problemen opleverde
    Dat het laaaaaaaaaaaang duurt maakt nie uit k’hep de tijd

BEDANKT voor reacties

Gr
    marijn

Bijdrager
    macpro

Bij mij heeft het ongeveer 2 uur geduurd op een iMac G3 DV 400 Mhz.

Bijdrager
    Marijn
    ”macpro”

Bij mij heeft het ongeveer 2 uur geduurd op een iMac G3 DV 400 Mhz.

Wat heeft 2 uur geduurd?
    een upgrade naar Panther??

Bijdrager
    macpro

De installatie die ik iets eerder op de pagina beschreef.

Bijdrager
    Ganymedus

bij mij wil hij niet installeren. Hij lijkt wel niet te willen booten vanaf cd1. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Ik heb de .dmg gewoon gebrand als zijnde een disk, dus ik heb nu allerlei mapjes op mijn cd staan e.d. Ik heb gewoon de dmg geopent en daarna naar toast gesleept en gebrand als een data cd

Bijdrager
    Ruben
    ”Ganymedus”

…Ik heb gewoon de dmg geopent en daarna naar toast gesleept en gebrand als een data cd

En DAAR ging het mis.:-P Niet met Toast fikken, maar met de OS X “Disk Copy”… werkt prima (als de image goed is).

Bijdrager
    macpro

Probeer de CD eens te branden met schijfkopie:
    Lege CD in de Mac stoppen en kiezen om schijfkopie te openen.
    Die vraagt dan waar het disk image staat dat ‘ie erop moet branden.
    Selecteer het 1e Panther image en bak de CD.

Bijdrager
    iMarc

Met Toast gaat het ook niet lukken.
    Zoals op diverse forums te lezen staat moet je Panther branden met Disk Copy.
    De enige manier om te booten van de Panther CD.

Bijdrager
    Ruben

Driemaal is scheepsrecht.:-P

Bijdrager
    Ganymedus

betekent dit dat ik ook de andere 2 cd’s opnieuw dien te branden?? :cry:

Bijdrager
    macpro

Als die andere CD’s gewoon op je bureaublad verschijnen niet.
    En disk 3 heb je in principe niet nodig.
    Een standaard installatie heeft alleen CD 1 en 2 nodig.

Bijdrager
    iMarc

Ik denk dat we met z’n drieen tegelijk een reactie geleverd hebben…..haha
    Ik heb de eerste cd ook de eerste keer gebrand met toast en daarna getest, deed dus nix.
    Na een aantal forums te hebben doorgespit kwam ik er dus achter dat het branden moet gebeuren met Disk Copy.
    dus heb ik de cd’s alledrie gebrand met Disk Copy, geen idee of de 2e en 3e wel werken via Toast, kwestie van uitproberen denk ik.
    Ik heb mijn Panther, voor de veiligheid, op een 2e partitie staan dus kan ik altijd nog eens terug naar 10.2 als dat nodig mocht wezen, but that’s me.

Bijdrager
    Ganymedus

Hmm dus cd kon je wel met toast branden maar cd 1 niet. Logisch…. me is een beetje last.

Bijdrager
    Marijn
    ”Marc”

Met Toast gaat het ook niet lukken.
    Zoals op diverse forums te lezen staat moet je Panther branden met Disk Copy.
    De enige manier om te booten van de Panther CD.

Dar ben ik het niet mee eens!!!!!!!!!!!!!
    Ik heb alle drie de cd’s gebakken met toast

CD1 Heb ik als volgt gebrand
    Dubbelkik op je dmg file van CD1
    Open Toast 5.1.3
    Kies Other——-> Mac Volume
    Klik op “Select”
    Selecteer MacOS Install CD 1
    Vink “Optimize on the Fly” UIT
    Vink “Bootable” AAN
    Klik Record
    Selecteer de halve brandsnelheid van je brander
    ga koffie drinken
    Werp CD uit
    Plaats CD
    Dubbelkilik op installer icon van Installer CD1
    Mac herstarten door op herstart te klikken in dialoog venster
    Mac herstart vanaf CD……….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb het precies ZO gedaan en bij mij draait Panther al een paar dagen…
    CD2 en CD3 hoeven NIET bootable te zijn

In tegenstelling tot andere berichten op diverse fora dat de zg “rescource forken” etc van de dmg file beschadigen als je deze “opent” heeft het bij GEEEEEEEEEEEEEEEN problemen opgeleverd en was Panther in een half uurtje ge├»nstalleerd

Succes ermee

Bijdrager
    Marijn
    ”macpro”

Als die andere CD’s gewoon op je bureaublad verschijnen niet.
    En disk 3 heb je in principe niet nodig.
    Een standaard installatie heeft alleen CD 1 en 2 nodig.

Disk 3 kun je WEL nodig hebben
    Hierop staan xtra printerdivers, dus als in eerste instantie je printer niet werkt…. dan grijp je naar Disk 3

Bijdrager
    Ganymedus

Toch heb ik cd1 zo gebrand als dat jij gezegd hebt. Maar bij mij werkte het niet. Misschien dat ik met toast 6 werk?

Bijdrager
    Marijn

Kan inderdaad aan Toast 6 liggen
    Ik heb Toast 6 ook maar als ik bootables moet branden gebruik ik Toast 5.1.3
    Als ik ergens niet zeker van ben gebruik ik CD-RW’s
    De hele Panther versie staat op CD-RW’s en werken alle drie

Kl*te voor je maar probeer Toast 5.13 nog ffffffffff

Succes

Bijdrager
    Ganymedus

Ik heb hem reeds gebrand met diskcopy:-)

thnx anyway for the tip.
    Ik denk zo maar dat ik eerst ga slapen, ik ben vet moe.

Welterusten, laat morgen wel mijn bevindingen weten.

Bijdrager
    Meltdown

Sinds ik 7B85 heb geinstalleerd werkt Safari niet meer. Heb alle relevante files zoals preferences, quicktime prefs, caches, cookie cache etc en safari weggegooit en opnieuw safari geinstalleerd maar Safari blijft quitten bij start. Heb op een andere partitie 10.2.6 geinstalleerd om Safari v 1.0 te kunnen installeren, en daarna gekopieerd naar Panther. Dit werkt, maar Het het blijft versie 1.0 natuurlijk. De panther versie 1.1 van Safari werkt gewoon niet bij mij. Iemand enig idee wat er loos is?

Bijdrager
    gretver

heb je panther en jaguar saampjes op je computer? In dat geval werken sommige programma’s niet omdat het os in de war raakt van al die versies. Schijnt trouwens opgelost te zijn in os 10.2.8.

Bijdrager
    Ruben
    ”gretver”

heb je panther en jaguar saampjes op je computer? In dat geval werken sommige programma’s niet omdat het os in de war raakt van al die versies.

Is dat zo? Ik gebruik ook Jaguar en Panther tegelijk en moet zeggen dat ik er nog geen enkel probleem mee heb, sterker nog, het werkt perfect samen. Ik heb mijn homefolder in een aparte partitie gezet en laat zowel Jaguar als Panther daar naar verwijzen en als ik in de ├ę├ęn iets installeer (zet dus ook de software in //home/apllications) dan is dat ook meteen beschikbaar in beide versies. Idem met mijn Dock, dat is altijd in Jaguar en Panther hezelfde, ook de preferences worden onderling overgenomen. Kortom, gaat PRIMA samen hier.

Bijdrager
    HSL
    ”iRuben”
    ”Ganymedus”

…Ik heb gewoon de dmg geopent en daarna naar toast gesleept en gebrand als een data cd

En DAAR ging het mis.:-P Niet met Toast fikken, maar met de OS X “Disk Copy”… werkt prima (als de image goed is).

je kan ook met toast fikken hoor,..

ik heb al mijn panther beta’s met toast gefikt,..
    maar je moet zorgen dat je de image niet mount..
    maar als discimage branden…

als de image goed gemaakt is.. (dmv asarte disc copy: die alleen track1 van de disc 1 op 1 kopiert.. en niet allerlei rare dingen erbij zet!) kan je toast gewoon gebruiken!

Bijdrager
    gretver

Is dat zo? Ik gebruik ook Jaguar en Panther tegelijk en moet zeggen dat ik er nog geen enkel probleem mee heb, sterker nog, het werkt perfect samen.

ik zeg niet datg het nodzakelijkerwijs zo is, maar dat het voor kan komen. Bij mij werkte bijvoorbeeld de installer niet meer. (alles opnieuw prebinden kan ook helpen)

Bijdrager
    eurofighter2

Ik heb nog niet zo veel ervaring met MacOSX.2 en vraag me af wat beter is als je nu X.2.8. hebt en Panther wil installeren. Er is hier al veel besproken, maar in mijn situatie is het niet geheel duidelijk.

1- Kun je Panther als het ware over 10.2.8 heen installeren, zonder dat je instellingen veranderen en documenten verdwijnen? – oops ik heb het antwoord al op de Apple site gevonden. Het is mogelijk.

2 – Maar, is het beter om 10.2.8 de├»nstalleren (hoe dat ook moet), en dan Panther installeren?

Alvast dank voor de hulp. Ben wel overtuigd dat ik vroeg of laat Panther zal nemen, maar of dat morgen al is weet ik nog niet. Ik heb nog niet eens alle mogelijkheden van 10.2 gebruikt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.