7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    larsss101

OS X Yosemite en programma's installeren

Beste,

Ik heb 2 dagen geleden een Macbook Pro Retina 13.3” gekocht en het is een geweldige laptop. Ook het systeem bevalt mij heel goed en de meeste dingen vereisten geen gewenning, ik ben namelijk jarenlang Windows gebruiker geweest. OS X is absoluut een verademing tegenover Windows. Alleen echter 1 probleem(?) wat ik heb:

Ik installeerde Transmission als mijn torrent client en hij is geïnstalleerd etc. Alleen wat mij stoort is dat daarna op mijn bureaublad een Transmission icoontje verschijnt, een drive volgens mij. Zelfde icoon als bijvoorbeeld een usb stick. Ik stoor me aan dat icoontje dus ik verwijder deze en daarna blijkt dat het hele programma is verwijderd. Ik snap hier dus niks van haha. Doe ik iets verkeerd of is er een manier om die irritante drive icoontjes van (tot nu toe elk zelfstandig geïnstalleerd programma) te verwijderen of te verbergen?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    JeroenXC

Ken het programma niet maar een app sleep je naar de map programma’s in Finder.

Bijdrager
    GoeieDag

Hier meer uitleg over installeren: http://www.macmiep.nl/5-software.html
    Je moet de applicatie uit de DMG slepen; hij wordt dan gekopieerd. In feite is de dmg een soort van usb stick waarmee je de software binnen haalt.

Bijdrager
    JeroenXC

En bij Finder voorkeuren geef je aan of er onderdelen wel of niet op je bureaublad mogen komen te staan.

Bijdrager
    larsss101

Thanks voor de hulp!

Weer wat geleerd(y)

Bijdrager
    koen

Wel oppassen hoor, met die torrents.:evil:

Bijdrager
    larsss101

Wel oppassen hoor, met die torrents.:evil:

Haha, komt goed:lol:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.