30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 139)
  • Q:
    Bijdrager
    Portnull

OS X: Welke taal heb jij ingesteld en waarom?

Nu ik weer threads vol zie staan met ‘systeemvoorkeuren’, ‘hulpprogramma’s’, ‘activiteitenmonitor’, ‘geforceerd stoppen’ en het klapstuk: ‘muis en stuurvlak’, vraag ik het me toch af: als je zelf de keuze hebt, op welke taal stel je OS X dan in en waarom?

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd om een andere taal te kiezen dan Engels, omdat veel applicaties nu eenmaal alleen in het Engels beschikbaar zijn. OS X wordt dan onherroepelijk een raar samenraapseltje van soms Engels, soms Nederlands. En terminal, finder, dock, iTunes, dashboard, veel dingen zijn al onlosmakelijk Engels. Los van dit alles is voor mij de taal om te communiceren over nerdy computer-onzin sowieso Engels. Waarom dan een andere taal kiezen dan Engels?

Maar goed, dat is mijn mening. Ik ben erg benieuwd naar andere meningen en naar het resultaat van de poll!

Bijdrager
    Blixa

Nederlands, omdat ik de dingen dan vaak net iets sneller begrijp en dingen sneller vind.

Bijdrager
    sven-

Nederlands, maar dat is meer vanuit gemakzucht dan vanuit een bewuste keuze. Ik vind sommige dingen in het Engels eigenlijk logischer (o.a. gewoon “File” i.p.v. “Archief”)

Bijdrager
    milann

Ik heb hem ook in het Nederlands staan. Eigenlijk gewoon omdat ik altijd Nederlands praat, lees en schrijf.

Bijdrager
    Napsju

Engels.

Omdat ik anders niks kan vinden. iPhone en andere apparatuur idem.

Bijdrager
    palahala

English, om precies de redenen die de TS geeft, hoewel ik dan niet begrijp dat Mail toch het woord “hier” interpreteert als het Franse “gisteren” en daar best een iCal item van wil maken — alsof het zinnig is om dingen die al geweest zijn in iCal te zetten;-)

Bijdrager
    Vtenvoorde

Nederlands, als je toch kan kiezen :D

Bijdrager
    Martens

Ik heb gekozen voor Nederlands, vooral omdat ik Nederlands een mooie taal vind en Mac OS X erg goed is vertaald. De applicaties die ik gebruik zijn met uitzondering van Handbrake allemaal in het Nederlands beschikbaar. Wat ik vooral goed vind, is dat alle snelkoppelingen hetzelfde zijn als in de Engelse versie. Dus ik kan op iemand anders’ Mac op dezelfde manier werken, mocht die op een andere taal staan ingesteld.

Bijdrager
    Napsju
    ”Vtenvoorde”

als je toch kan kiezen :D

Precies. Engels! :)

Bijdrager
    martijnkoemans

Engels,

Omdat die woorden makkelijker te begrijpen zijn dan soms raar vertaalde nederlandse woorden

Bijdrager
    MrHammond

Nederlands, een goed systeem moet gewoon per definitie in je eigen taal beschikbaar zijn. En ik vind het nog steeds geweldig dat je bij OS X gewoon kan kiezen, zelfs per gebruikersaccount. Voor een congres volgende week heb ik gewoon een gelimiteerde account in het Engels aangemaakt.

‘k Heb ‘m ook nog een tijdje op Duits gehad, om m’n Duits te oefenen.

Over het mixen van Nederlands en Engels: ik vind dat dat in OS X heel goed is aangepast: is je programma Engels, dan zijn ook alle standaard systeem-dingen binnen dat programma in het Engels. Anders dan in windoos: “Do you want to save changes? Ja/Nee/Annuleer”:P

Bijdrager
    Josebo.

Nederlands, gewoon puur voor het gemak en het niet steeds hoeven nadenken. Lui zijn bespaart energie!:wink:

Bijdrager
    R-Flow

Heb Mac OS X al sinds dag één in het Engels staan. T.o.v. Windows vind ik nog steeds dat Mac OS X in sommige aspecten raar, en soms kinderlijk, vertaald is. Daarnaast heb ik een bloedhekel als de Menu Bar steeds van taal verspringt, aangezien veel programma’s toch niet in het Nederlands beschikbaar zijn. Dus dan liever alles in het Engels.

Heb tot op heden niet meegemaakt dat het systeem niet begreep of dat ik meer/langer moet nadenken om het te begrijpen, maar goed mijn Engels is dan ook van aardig niveau.;)

Bijdrager
    mollie319

Nederlands.
    Ben Nederlander, schrijf in het Nederlands en spreek Nederlands.

Marcel

Bijdrager
    iDarwin

Idem Dito Mollie

Bijdrager
    EmuuuH

Alles engels, mac iphone camera..

Bijdrager
    1973

Alles Engels (iMac, MacBook Pro, iPhone etc.) . Zoekt ook veel makkelijker op internet.

Bijdrager
    Sumar

Alles Engels. Niet alle progjes hebben een nederlandse vertaling en geeft alleen maar verwarring. Indien noodzakelijk kan ik zo switchen: da’s ook het mooie van OSX

Bijdrager
    Jpunt

Nederlands. Wel een tijdje op engels gehad (“because I can”), net als m’n iPhone trouwens, maar uiteindelijk gewoon weer terug gezet. Zie de meerwaarde van een engels systeem niet echt.

Bijdrager
    Calpa

Nederlands; omdat ik dat ‘verengelsen’ van de Nederlandse werkplek maar een irritante ontwikkeling vind.

Tuurlijk; er is niet altijd consistentie, maar daar stoor ik mij verder niet aan.

Bijdrager
    Drexciyan

Engels. Makkelijker en veel 3rd party software is “English only”.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hier ook Nederlands omdat ik Nederlands praat. Photoshop en Safari 4 beta zijn dan weer Engelstalig maar dat merk ik nauwelijks omdat ik meer dan behoorlijk Engels kan spreken. (Ik heb Photoshop moeten openen om te kijken of het nu Engels of Nederlands was:) )

Bijdrager
    Delars

In het Nederlands. Gewoon omdat ik niks anders gewend ben. Men telefoon heb ik dan wel weer in ’t engels…

Bijdrager
    mvdenberg

‘vroeger’ in het windows tijdperk: alles Engels. Voornamelijk als reden dat patches en service pack in het engels veel eerder beschikbaar kwamen dan de Nederlandse versies.
    Sinds ik een jaar of 4 geleden volledig geschitched bent, alleen nog maar NL op mijn desktop. Alhoewel ik mijn iPhone toch wel op engels heb gezet :?

Bijdrager
    Hansfree

Engels, ben ik gewend van vroegah en nu kan ik op een nederlands ingestelde mac niks meer vinden. iPhone enzo ook allemaal in het Engels ingesteld.

Moderator
    Lucas Raggers

Al m’n apparaten staan op Engels. Finder, quit, close, edit waren m’n eerste Engelse woorden en ben er sindsdien helemaal aan gewend geraakt.

Bijdrager
    Ducky_Inc

Engels.

Engels is een van de grootste wereldtalen.
    Alle nieuwe software is het eerst beschikbaar in het engels, en de hele ICT wereld is in het engels:)

Bijdrager
    palahala
    ”PascalPas”

omdat ik dat ‘verengelsen’ van de Nederlandse werkplek maar een irritante ontwikkeling vind.
    […]
    …and all coffee mugs will eventually be broken…

;-)

Bijdrager
    Gastonw

Nederlands, dat spreek ik namelijk…

Bijdrager
    Calpa
    ”palahala”
    ”PascalPas”

omdat ik dat ‘verengelsen’ van de Nederlandse werkplek maar een irritante ontwikkeling vind.
    […]
    …and all coffee mugs will eventually be broken…

;-)

Oh met mijn studie en mijn werk zit ik ook vast aan de Engelse taal; kan mij er ook uitstekend in uitdrukken.. maarja, dat beetje Nederlands wil ik toch graag vasthouden op mijn privé bureautje.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 139)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.