9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Joost-678

OS X vanaf 1 cd op meerdere pc’s

Ik ben momenteel bezig met het installeren van een OS 10.4 op meerdere apple’s, ik heb hier voor alle pc’s een legale cd liggen maar heb weinig zin deze allemaal open te gaan maken. ik het mogelijk vanaf 1 cd alle mac’s te installeren (gewoon een voor 1, aangezien op de andere toch doorgewerkt moet worden) en die andere cd’s dicht te laten zitten en in de kast te leggen?

Bijdrager
    aerosoul

Jahoor, kan.. geen punt (zolang het dezelfde soort macs zijn als het een cd is die speciaal voor die computer is.)

Bijdrager
    gewiste gebruiker

Sterker nog, je kan eenmaal installleren en dan een image maken (bijvoorbeeld met Superduper) en die terugzetten op de rest.

Bijdrager
    Brainiac

Ik dacht dat de dvds toestel-afhankelijk waren.:?

Bijdrager
    gewiste gebruiker

Hardware afhankelijk, dus een DVD van een Macbook werkt niet op een iMac maar wel op een andere MacBook.

Bijdrager
    Joost-678

Het is een algemene installatie die ik hier heb, dus dat geeft geen problemen bedankt voor de reacties!

Moderator
    unSOUND

Als het een losse versie van Tiger is, en alle Macs in kwestie geen Intels zijn, kan dat gewoon ja.

Bijdrager
    erwinh

Dus mijn plannetje om een iMac te kopen, zodra Leopard uit is en dan Leopard ook op mijn iBook te zetten kan ik vergeten :?
    Jammer…

Moderator
    unSOUND

Dat zal sowieso niet lukken, omdat de restore DVD’s alleen werken op het type Mac waar ze bij kwamen. Er zijn wel hacks ( die we hier niet mogen noemen ), maar ook deze zullen hoogstwaarschijnlijk niet werken omdat de 2 systemen anders zijn, PPC en Intel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.