10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Booden

OS X Update en falende mail

Na de update naar 10.10.3 heb ik mail problemen. De mail wordt niet geladen als ik de iMac uit de sluimerstand haal en mail start. Er verschijnen slechts een enkel berichtje en soms in een andere map. Het kleurige wieltje blijft lopen en er gebeurt niets. Via activiteitenweergave stop ik dan de e-mail omdat dat ook niet gaat via het appeltje en dan “forceer stop”. Voor de zekerheid start ik m’n iMac dan opnieuw op en kan dan de mail wel gewoon laden.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Heeft iemand een suggestie?

Bijdrager
    iMad

Via Schijfhulpprogramma, Schijf controleren en Herstel Schijfbevoegdheden uitvoeren.

Bijdrager
    Booden

Had ik al gedaan iMad! Geeft geen oplossing.
    In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Bijdrager
    iMad

Wat voor mail account?

Bijdrager
    Booden

Ik heb 9 verschillende accounts waaronder iCloud. De meesten zijn POP accounts.

Bijdrager
    iMad

Als je de accounts tijdelijk uitschakelt (niet verwijderen) daarna mail stopt en weer mail starten en dan 1 voor 1 weer inschakelen.

Bijdrager
    Booden

iMad, Dank voor deze suggestie. Het schijnt inderdaad te werken. De logica waarom? ontgaat mij. Ik heb de accounts off-line gehaald, mail gesloten en de iMac in de slaapstand gezet. Daarna er weer uit en mail gestart en de accounts weer 1 voor 1 on-line gezet. Ik blijf het nog proberen en kome terug als dit de oplossing is!!

Hartelijke dank!

Bijdrager
    Booden

iMad, weer een test uitgevoerd. Mail gesloten. iMac in de sluimer stand gezet en daarna weer opgestart. Mail geopend zonder problemen. Dus het heeft gewerkt!!

Dank voor je suggestie alhoewel de logica mij ontbreekt!

Hartelijke dank en groet!

Bijdrager
    iMad

Ik zou het ook niet weten, maar misschien 1 van je POP accounts zat iets dwars.

Goed dat het weer werkt.

Bijdrager
    Booden

Kan heel goed de oorzaak zijn geweest. Echter, jouw suggestie loste het op. Nogmaals dank daar voor!!

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Booden.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.