8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Elger

OS x traaaaaaaaaaaaag? – Hoe dit op te lossen?

Ik heb een iMac DV (Graphite 400mhz) met os x.1 erop draaiend. Het valt me op dat dit extreem langzaam is. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
    Meer ram plaatsen?
    Systeem optimaliseren met een norton (/variant)?
    een nieuwe mac kopen?
    of iets anders?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    JeePee

Hoeveel RAM heb je dan? Ik heb een 350Mhz met 384mb en draait prima. Optimaliseren kan geen kwaad, maar is niet altijd meteen nodig, aangezien OS X de boel aardig op orde houdt. Mac OS 10.2 zou ook veel snelheidsverbetering brengen, maar daar moeten we nog even op wachten. Zorg er in ieder geval voor dat je de nieuwste updates hebt voor X, zo komt 10.1.5 waarschijnlijk binnenkort.
    Maar nogmaals, hoeveel RAM heb je? Dat maakt n.l. ook enorm veel uit! X heeft minstens 128 nodig en liefst 256 of als het even kan meer!!!!

JeePee

Bijdrager
    imac1234

heb een iMac DV 400 mhz met 256 mb geheugen. OS X draait prima. Geen bijzondere aanpasingen gedaan. Dus dan moet het bij jou ook lukken (met meer geheugen, misschien?)

Bijdrager
    Elger

Ik heb slechts 192 mb aan ram. een mac en een pc simm (of was het nu dimm). En heb wel ergens x.1.5 liggen maar denk dat dat een developers seed is… dus daarop wacht ik dan nogwel even.

Is het verstandig om pc ram in je mac te stauwen>?

Bijdrager
    passenger

geheugen maakt geen moer uit, recentere iMacs hebben standaard 100 MHz SDRAM.

Misschien tipje: Staffhorst in Utrecht en Raf Amsterdam en Hilversum hebben 128 Mb Applegeheugen nu voor € 39. Ben niet zo thuis in de meest recente prijzen, behoorlijke prijs, dacht ik

Bijdrager
    Elger

Als ik nog verder wil upgraden zit ik wel meer te denken aan 512 mb:p

Het is wel beter om te weten dat het geen moer uit maakt [ookal zegt een unregistred user dit].

Dat word danweer een dure investering ???

Bijdrager
    Bas

OS X is idd traaaaaag  :(

Maar een iMac 400 256mb ( die ik zelf ook heb) is gewoon niet genoeg ben ik bang. pageouts kijk ik al niet meer naar. 10.2 moet wel wat sneller zijn lees ik hier en daar dus….. nog ff geduld!

Bijdrager
    Elger

"pageouts"?? wat zijn dat ??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.