30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 80)
  • Q:
    Bijdrager
    lukas.geurts

OS X Tiger op de PC ?

Nu er Intel processors in de Apple computers zitten, en het mogelijk is om Windows op deze apparaten te draaien ben ik benieuwd of het ook andersom kan. Kan Mac os X Tiger ook op als OS voor een PC draaien? Zodat PC Eigenaren met Intelprocessors het gemak van Apple kunnen werken?

:finderoud:

Bijdrager
    vikking

Dat gaat al heel lang, google maar eens op

wiki osx86

Bijdrager
    Thoomas

Ja, maar wel illegaal

Bijdrager
    lukas.geurts

Illegaal weet ik ja, Maar stel dat PC kopers een ‘ Intell’ PC kunnen kopen met daarop Tiger voorgeinstalleerd.
    Zo kan Apple een hele nieuwe markt rededelijk eenvoudig aanboren.
    Sterker nog, ze kunnen dan een heel marktaandeel van Microsoft weghappen door te gaan concurreren met Vista.
    Als daar goede marketeers op worden gezet…….

Bijdrager
    Nikita
    ”thomashoornstra”

Ja, maar wel illegaal

En nogal lastig als ik me niet vergis. Daarnaast zit je met hardware die wellicht niet ondersteund wordt. OSX heeft natuurlijk lang niet zo’n enorme driver-database zoals Windows omdat alleen de hardware die in de Mac’s voorkomt ondersteund hoeft te worden.
    Je kan het proberen, maar als je het makkelijk wilt doen, kijk je even op Marktplaats voor een tweedehands iMac o.i.d. Hoeft tegenwoordig ook niet veel meer te kosten :wink:

”lukas.geurts”

Illegaal weet ik ja, Maar stel dat PC kopers een ‘ Intell’ PC kunnen kopen met daarop Tiger voorgeinstalleerd.
    Sterker nog, ze kunnen dan een heel marktaandeel van Microsoft weghappen door te gaan concurreren met Vista.
    Als daar goede marketeers op worden gezet

Die discussie is al ik-weet-niet-hoeveel-keer gevoerd en de conclusie was telkens dat Apple het nooit zal doen, omdat ze (in tegenstelling tot Microsoft) geen volledig software bedrijf zijn maar ook nog computers willen verkopen. Als je OSX wilt draaien, moet je nu een Mac kopen. Als OSX op een willekeurige pc zou draaien, valt er een heel stuk inkomsten weg voor ze.

Bijdrager
    basiel

gebruik zoekfunctie eens op dit forum er zijn hier zowat miljoenen topics over geweest in het verleden

Basiel

Bijdrager
    PietjePuk

Je steekt toch ook geen Ferrari-motor in een ‘simpele VW’:wink:

Bijdrager
    lukas.geurts
    ”pietjepuk6546″

Ooit gehoord van Tunen en ‘ Pimpen’ in jargon? :roll:

Bijdrager
    sanderl

wel, echt relaxt!

Bijdrager
    Pink Grapefruit
    ”lukas.geurts”

Als daar goede marketeers op worden gezet…….

Dat is ook al duizend keer voorgesteld… En het antwoord (van Ome Steve himself) daarop is:
    Apple is een HARDWARE bedrijf… Ze verdienen geld met het verkopen van Macs en iPods. De software (OSX, iTunes) is bedoeld om meer hardware te verkopen.

In dat licht moet je dus ook de mogelijkheid zijn om Windows te kunnen installeren op de Intel Macs. Dat betekend waarschijnlijk dat er meer mensen een Mac zullen kopen, aangezien ze het beste van 2 werelden kunnen krijgen. Vanaf OSX 10.5 zal dit zeker actief worden gepromoot door de marketeers van Apple

Bijdrager
    Xserve

Het is niet zo moeilijk hoor!
    Op Bittorrent kan je een voorgepatchte dvd van OS X Intel (10.4.4 of 10.4.5 denk ik) downloaden.
    Die brand je dan met Nero.
    Je start je PC ermee op en je installeert OS X naast XP.
    Dingen als geluid/netwerk/… gaan mogelijk niet werken, hiervoor is een compatibiliteitslijst voor samengesteld op osx86project.org. Zo weet je of je hardware ondersteund is.

[size=9:1aacbb68c1]het is wel illegaal…[/size:1aacbb68c1]

Bijdrager
    Nikita
    ”lukas.geurts”
    ”pietjepuk6546″

Daar is een Mac / OSX niet voor bedoeld joh :wink:
    Pimpen doen figuren met WinXP-met-andere-vage-skin en zo’n enorme computerkast met waterkoeling en die strontlelijke (MHO) neonverlichting… Waardoor je dus een hoop lawaai makende stofzuiger naast of onder je bureau hebt staan die ook nog ’s een hoop stroom trekt :wink:

Overigens zijn er (of komen er) Linuxversies uit met XGL, dat lijkt sterk op de Quartz en Exposé functies in MacOSX. Bovendien is Linux makkelijker te installeren op een Winbak dan OSX en ondersteund het waarschijnlijk ook nog ’s meer hardware.

Bijdrager
    Apfel

Zo aardig is Apple ook weer niet, ze proberen sites te sluiten die gaan over MAC OS op een PC.
    DMCA axes sites discussing Mac OS for PCs ze zijn geen haar beter dan MS.
    Apple sucks, too :o

Bijdrager
    Sixer
    ”Appearance”

ze zijn geen haar beter dan MS.

Pffft, scherpe vergelijking hoor :roll:

Bijdrager
    Apfel

:P

Bijdrager
    lukas.geurts
    ”Nikita”
    ”lukas.geurts”
    ”pietjepuk6546″

Daar is een Mac / OSX niet voor bedoeld joh :wink:
    Pimpen doen figuren met WinXP-met-andere-vage-skin en zo’n enorme computerkast met waterkoeling en die strontlelijke (MHO) neonverlichting… Waardoor je dus een hoop lawaai makende stofzuiger naast of onder je bureau hebt staan die ook nog ’s een hoop stroom trekt :wink:

Ik ging in op de opmerking over de vergelijking tussen die Volkswagen en de Ferarri. Niet over PC/ Mac.

Bijdrager
    tijn22
    ”Appearance”

Zo aardig is Apple ook weer niet, ze proberen sites te sluiten die gaan over MAC OS op een PC.

geef ze eens ongelijk. wat een onzin! Apple probeert haar eigendommen te beschermen, en terecht!

Bijdrager
    iPod Jimmy

Kun je de titel even veranderen naar gewone letters, deze is in strijd met de etiquette.

Bijdrager

De reden dat ze dit niet doen, is omdat de hardware en de software beide, door apple worden gemaakt.

Als ze het besturingssysteem voor windows pc’s gaan verkopen, als elke taiwanese pc boer hier goedkope bagger op de markt gooit met pc’s van 300 euries, dan is de hardware dus niet afgestemd op OS X, en dan krijg je dus de ellende van problemen met OS X, terwijl ze op een Apple gewoon werken.

Ze zouden het niet stommer kunnen verzinnen.

Bijdrager
    lukas.geurts

De reden dat ze dit niet doen, is omdat de hardware en de software beide, door apple worden gemaakt.
    Als ze het besturingssysteem voor windows pc’s gaan verkopen, als elke taiwanese pc boer hier goedkope bagger op de markt gooit met pc’s van 300 euries, dan is de hardware dus niet afgestemd op OS X, en dan krijg je dus de ellende van problemen met OS X, terwijl ze op een Apple gewoon werken.

Wat Apple zou kunnen doen is hun OSX te koop aanbieden voor pentium computers met ondersteuning voor alleen de harware die ook op Apple computers aanwezig zijn.

De USP van Apple blijft dan de combinatie van hardware en software. Dat is en blijft toch het ultieme gemak.

En ik denk toch dat Apple dit zal gaan doen.

Bijdrager
    Nikita
    ”lukas.geurts”

De USP van Apple blijft dan de combinatie van hardware en software. Dat is en blijft toch het ultieme gemak

Vergeet ook niet het design van de Mac’s… D’r is een wereld van verschil (naar mijn idee) tussen het design van Apple computers en de doorsnee Windows-computer, maar daar zijn de meningen over verdeeld :evil:

Bijdrager
    Apollo

De discussie zoals zij nu gevoerd wordt, is meer op z’n plaats in Algemeen.
    Verplaatst!:)

Bijdrager
    Apfel

Ze zouden het niet stommer kunnen verzinnen.

Apple laat zijn spullen ook bij de taiwanese pc boer maken.:)

Last year, Asustek shipped more than one million notebooks to Apple, the paper indicated. According to sources, the company produced Apple’s 12.1-inch iBook and 12.1-inch PowerBook. Asustek also secured orders for the 15.4-inch iBook, which will be launched in 2006, the sources added.

PC’s en Apples rollen uit dezelfde fabriek.
    Volgens mij zal Mac OS X ook wel werken in een wat minder sjiek omhulsel. :apple:

Bijdrager
    Brac

Ik denk dat het juist de strategie van ome Steve is om Mac’s altijd wat duurder uit te laten vallen, zo blijven mensen PC’s kopen en blijft mac voor een bepaalde groep mensen.

Bijdrager
    Nisei

Dat lijkt me wel zeer onlogisch.
    Je product duurder maken omdat minder mensen het dan kopen.
    Apple zou het liefst een groter marktaandeel krijgen.

Bijdrager
    PietjePuk

Mss groter maar het mag zeker niet de grootste worden want dan begint de miserie pas…

Bijdrager
    Nisei

Zo denken ze er bij Apple echt niet over.
    Jullie redeneren vanuit je eigen positie, het gaat Apple om de centen.

Bijdrager
    Steff

Zodat meer mensen zoown vreselijk baggerlelijke DELL kopen of zoown HP Machientje en daar lekker OSX op gaan draaien?

:|

Bijdrager
    Nikita
    ”Kriska”

zoown

:|

En over smaak valt te twisten :wink:

Bijdrager
    Steff

:oops: Sorry beetje lui vandaag in het typen.

Maar denk wel dat wij 2e het eens zijn over de kwaliteid + design van een DELL PC of een MAC.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 80)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.