17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Marjolein G

OS X springt steeds terug van actief programma naar finder

Al een paar weken heb ik een probleem met mijn ibook G4 12″ 1,2 Ghz
    Ik vind het moeilijk om het probleem te beschrijven maar bij deze doe ik een poging:

Als ik in een programma zit te werken, bijvoorbeeld word of msn messenger
    Dan zit ik te typen en staat er (zoals altijd) in de balk bovenaan ‘word’ of ‘messenger’ oid
    Maar na 10 seconden ofzo switcht ‘ie vanzelf naar ‘finder’ en dan staat dat actieve word/msn
    schermpje nog wel open maar kan er niet meer in typen totdat ik weer in dat scherm klik.

Het is erg vervelend en ik weet niet a. waar het aan ligt en b. wat ik er aan kan doen
    Mijn ibook is de laatste tijd ook erg langzaam (kan aan intern geheugen liggen, 512 MB)

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Ja inderdaad.

Dit heb ik ook met MSN.
    Als ik naar iemand iets getypt hebt springt die daarna meteen naar finder.
    En dan blijft die niet in MSN zodat ik nog een zin kan typen.
    Dan moet ik eerst MSN weer aan klikken de desbetreffende persoon opzoeken en weer opnieuw beginnen.

Eerst was dit niet zo heel raar.
    Snapt iemand dat?

Gr,

Maurits

Bijdrager
    casperrrrrrr

Ja, Safari 4 b├Ęta.

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Zou dat het zijn?
    Dus als ik die eraf gooi is het verholpen…

Eerst gebruik ik App Cleaner (progje) wel haal ik msn eraf voordat ik safari weg gooi
    edit: Met AppCleaner werkt het dus niet! Ga nu Safari eraf halen dan! edit:

Bijdrager
    nookie

Volgens mij zit er een uninstall programma bij de beta versie van Safari.
    Msn hoef je niet weg te gooien.

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

En verrek het werkt!

Safari 4 Beta -1
    Heel mooi.
    Maar als het andere applicaties gaat hinderen!
    Ik wacht wel op de volledige versie in 10.6:)

Gr

Bijdrager
    Marjolein G
    Moderator
    Night

Gelukkig is Safari 4 beta niet debet aan álle systeem-hickups, dus:)

Bijdrager
    iJoost

Overigens heb je die beta geïnstalleerd om te testen, toch?
    Dus dan wel even de bugs die je vind ook aanmelden:

http://www.apple.com/feedback/

of

http://webkit.org/quality/reporting.html

Anders zitten ze er straks nog in als ik ‘m krijg.;-)

Bijdrager
    McJohn

Ben ik nou de enige die denkt hoe het komt een beta van een browser invloed heeft op het gedrag van de Finder/Apps?

Bijdrager
    sypie

Stuffit kan de boosdoener ook nog zijn bij een steeds naar voren komende Finder.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De wegen van MAC zijn ondoorgrondelijk!:wink:

Maar wat Safari betreft: een beta blijft een beta. En die zijn om testen, en niet voor dagelijks gebruik.

Moderator
    unSOUND
    ”McJohn”

Ben ik nou de enige die denkt hoe het komt een beta van een browser invloed heeft op het gedrag van de Finder/Apps?

Soms is er een hele simpele verklaring voor, maar die moet je maar net weten… Probleem is dat de engine achter Safari ( Webkit ) ook de engine achter sommige andere programma’s is ( zoals MSN ). Alleen die andere programma’s zijn niet geupdate, en kunnen dus niet goed overweg met de nieuwe engine.

Bijdrager
    McJohn

Mja,… maar Safari en MSN hebben toch op zich niks met elkaar te maken? Tenzij er natuurlijk files op Finderniveau ook geupdate zijn en zo de probs veroorzaken. Fin, ik ben geen techneut op dat niveau,.. in ieder geval geeft AdiumX geen problemen.

Bijdrager
    MouseMighty

De Webkit hebben ze gemeen. Adium maakt geen gebruik van die Webkit. Aangezien Safari 4 een andere Webkit heeft dan Safari 3 kan het dus zijn dat er andere applicaties niet helemaal meer functioneren. Dan kan je twee dingen doen, Safari 4 wegdonderen of een alternatief voor de andere applicatie zoeken/gebruiken.

Moderator
    unSOUND
    ”McJohn”

Mja,… maar Safari en MSN hebben toch op zich niks met elkaar te maken?

Wel dus, en dat leg ik hierboven dus uit: Ze gebruiken dezelfde engine ( broncode ) onder de motorkap voor de meeste rekentaken. Maar als je die engine aanpast, moeten alle applicaties die die engine op de achtergrond gebruiken daar ook mee overweg kunnen. Kunnen ze dat niet, krijg je dus problemen.

Je hebt hetzelfde met bijvoorbeeld QuickTime. Die is de motor achter tientallen programma’s. Verander je dus iets in QuickTime, heeft dat invloed op alle software die in de bak van QuickTime graait.

Bijdrager
    McJohn

Dankje unSOUND, ik ben mee met het verhaal!

Er was overigens ook iets met de Growl applicatie tov Mail.app.
    Die crashte constant en sleurde Mail mee, maar dat zal hier ook wel aan bod gekomen zijn.

B├Ęta blijft b├Ęta natuurlijk.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.