6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    colin_1994

OS X Snow Leopard opnieuw installeren

Beste forumleden,

Ik heb via via een oude Macbook Pro 15″ uit 2006 (model A1150) kunnen bemachtigen waarvan de interne HD defect van was. Het OS heeft de vorige eigenaar op een externe HD gezet. Nu heb ik de interne HD vervangen voor een nieuwe en wil ik graag een clean install van OS X Snow Leopard installeren, maar nu komt het probleem.

De vorige eigenaar heeft alle programma’s verwijderd van de externe harde schijf. Het enige programma waar ik bij kan is iTunes. Indien ik de DVD van Snow Leopard laad en op de ALT knop druk bij het opstarten, herkent de laptop de schijf van Snow Leopard ook niet.
    De installatie cd’s die bij de laptop horen, uit mijn hoofd OS X Tiger, herkent de laptop wel maar geeft bij de installatie een melding dat er geen opstartschijf beschikbaar is. Na het opnieuw formatteren van de interne HD of (nieuwe) externe HD heeft ook geen nut.

Ik heb dus geen idee hoe dit op te lossen is, mocht er een mogelijkheid zijn om de primaire programma’s terug te krijgen, ben ik al enigszins een stap verder. Ik ben in bezit van een andere Macbook Pro met El Capitan als OS en dacht wellicht aan een boot USB van Snow Leopard.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sedikit

Als ik het goed begrijp, zoek je de install dvd van Snow leopard? Daar kun je uiteraard ook een boot USB van maken. In dat geval kun je van mij wel de Snow Leopard krijgen (kopie).

Bijdrager
    colin_1994

sedikit 21 minuten geleden #
    Als ik het goed begrijp, zoek je de install dvd van Snow leopard? Daar kun je uiteraard ook een boot USB van maken. In dat geval kun je van mij wel de Snow Leopard krijgen (kopie).

Nee de install DVD van Snow Leopard (retail) en Tiger (origineel bij laptop) heb ik al in bezit. Echter lukt het mij niet om het via de superdrive te detecteren als ik de Alt knop ingedrukt houd. Aangezien ook alle programma’s verwijderd zijn zoals terminal en systeemvoorkeuren heb ik geen idee wat eventueel een mogelijke oplossing is.

Bijdrager
    SunKeeper

Een externe USB-DVD-speler eraan hangen? Misschien is er wel eentje in de buurt of anders voor € 25,- heb je een goede. (tip: Samsung)

Of probeer onderstaande via je Mac met El Capitan: (USB-stick van 8GB nodig)
    http://computers.tutsplus.com/tutorials/how-to-create-a-bootable-usb-drive-with-os-x-snow-leopard–cms-21491

Bijdrager
    computer space

Ziet schijfhulpprogramma de HD? zo ja: juiste partitietabel kiezen, zo nee, kabel controleren en anders hd vervangen.

Bijdrager
    colin_1994

SunKeeper 17 uur geleden #
    Een externe USB-DVD-speler eraan hangen? Misschien is er wel eentje in de buurt of anders voor € 25,- heb je een goede. (tip: Samsung)
    Of probeer onderstaande via je Mac met El Capitan: (USB-stick van 8GB nodig)
    http://computers.tutsplus.com/tutorials/how-to-create-a-bootable-usb-drive-with-os-x-snow-leopard–cms-21491

computer space 15 uur geleden #
    Ziet schijfhulpprogramma de HD? zo ja: juiste partitietabel kiezen, zo nee, kabel controleren en anders hd vervangen.

Het is gelukt! Opnieuw nieuwe (oude) harde schijf erin gemonteerd en via een boot USB Snow Leopard op geïnstalleerd. Valt mij enigszins tegen dat Snow Leopard voor weinig nog ondersteund wordt. Vanavond maar eens proberen om Lion te installeren.

Mochten er nog liefhebbers zijn die geïnteresseerd zijn in een leuke Macbook Pro, je kan me een PM sturen:-D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.