16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    DesertDog

OS X SERVER…apart forum?

Een tijdje geleden stelde ik aan Adriaan voor om een apart forum voor OS X Server gebruikers te maken, om zo de Client gebruikers niet te vervelen met server-vragen.
    Adriaan zit denk ik met zijn x-serve te spelen:wink: , want hij reageert niet , dus ik probeer het maar via deze weg om een paar medestanders of tegenstanders te krijgen voor het initiatief….

Dus: wel of niet?

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik voeg me bij de medestanders!

Bijdrager
    rbroen

Ik reken, plan, programmeer en verkoop al weken om er een aan te kunnen schaffen. Elke dag een stapje dichterbij. XServe of OS X Server forum: doen! 8)

Bijdrager
    nankovic

doen.

Bijdrager
    chonazz

Mij maakt het niet uit! vind het vaak wel interessant om die server vragen en antwoorden te lezen! al heb ik er zelf geen! jammer genoeg dan

Bijdrager
    maceddy

Zeker doen!!

Ik ga vanavond als t goed is MacOS X Server installeren om mee te spelen enzo.

Dus dan ist handig als ik mijn vragen ergens kwijt kan:)

Bijdrager
    ateazz

Ook ik voeg me bij de medestanders.

xserve problemen zijn meestal van iets andere aard en het zijn produktie machines

greetz

Bijdrager
    maceddy
    ”maceddy”

Zeker doen!!

Ik ga vanavond als t goed is MacOS X Server installeren om mee te spelen enzo.

Dus dan ist handig als ik mijn vragen ergens kwijt kan:)

Hmm… T wou niet lukken..

XPostFacto zou t moeten ondersteunen… Maar hij reboot gewoon weer terug in OS 9:(

Ligt dat aan dat het build 6c115 is?
    Das toch de retail versie??

Bijdrager
    Beathoven

Het lijkt me wel handig om het eerst nog wat gemengd te houden en als de OS X server-gebruikers toenemen er een apart forum voor op te starten.

Bijdrager
    Stof
    ”Beathoven”

Het lijkt me wel handig om het eerst nog wat gemengd te houden en als de OS X server-gebruikers toenemen er een apart forum voor op te starten.

Lijkt mij ook. Voorlopig gewoon vragen over OSX Server in ‘Mac OSX’ en vragen over Xserve in ‘Hardware’. Mocht nou blijken dat er veel server-postings zijn dan kan een apart uiteraard altijd nog.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat discussies over Xserve/Server strak gemodereerd moeten worden om te voorkomen dat ze snel off-topic lopen. :innocent:

Bijdrager
    DesertDog
    ”Beathoven”

Hmmm, mijn voorstel onstond uit het feit dat er weinig tot geen reactie’s zijn op server vragen, dat kan natuurlijk komen omdat niemand het weet, of dat degene die het weten het postje niet ‘zien’ tussen al die andere postjes. Ik spit namelijk ook niet de forums helemaal door.

Bijdrager
    DesertDog
    ”maceddy”

Hmm… T wou niet lukken..

XPostFacto zou t moeten ondersteunen… Maar hij reboot gewoon weer terug in OS 9:(

Ligt dat aan dat het build 6c115 is?
    Das toch de retail versie??

Ik installeer altijd een clean install (dus de hele schijf geformateerd), dat werkte altijd goed. Is dat een optie bij jou?

Bijdrager
    Stof
    ”DesertDog”

Hmmm, mijn voorstel onstond uit het feit dat er weinig tot geen reactie’s zijn op server vragen, dat kan natuurlijk komen omdat niemand het weet, of dat degene die het weten het postje niet ‘zien’ tussen al die andere postjes. Ik spit namelijk ook niet de forums helemaal door.

Dat argument had ik nog niet helemaal begrepen. Ik denk dat het beperkte aantal reacties inderdaad vooral komt doordat niet veel mensen er iets vanaf weten. Het meerdendeel van de forum-gebruikers zit toch meer aan de front-end dan aan de back-end. Misschien moeten we een manier vinden om meer mensen naar het forum te lokken die aan de back-end kant zitten.:P

Bijdrager
    DesertDog
    ”Stof”

Misschien moeten we een manier vinden om meer mensen naar het forum te lokken die aan de back-end kant zitten.:P

Als je het op een computer-technische manier bedoelt ben ik het met je eens :lol:
    Naar mijn mening kan een ‘os x server’ forum daar zeker aan meehelpen. Waarschijnlijk zullen we regelmatig als server gebruikers tegen dezelfde problemen aanlopen en om dan weer een nacht door te werken om het probleem te vinden is zo jammer als iemand anders het antwoord al heeft gevonden. macosx.nl heeft me vaker en beter geholpen bij problemen dan de apple helpdesk.

Bijdrager
    Beathoven
    ”DesertDog”
    ”Beathoven”

Waarschijnlijk (weet het wel zeker) wordt het hier nog niet veel gebruikt.

Als je er een apart subforum voor wilt beginnen moet er natuurlijk wel vraag naar zijn want als hier 2 gebruikers gebruik maken van OS X-Server dan schiet dat natuurlijk niet op. Als ik als 3e persoon dan voor het eerst op dit forum kom en een OS X-server subforum zie waar in geen “maanden” (bij wijze van spreken) berichten gepost zijn dan kijk ik liever ergens anders.

Pas als je een clubje van +/- 8 of 10 fanatieke X-server gebruikers hebt die ook regelmatig posten dan pas zou ik er een subforum voor beginnen:)

Bijdrager
    DesertDog

Dus moeten we maar hard aan de slag met het vragen en beantwoorden van os x server vragen! aan mij zal het niet liggen!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.