6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Philo

OS x Server vraag

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een mac, en heb hier een oude pc staan (Windows Intel)
    Ik dacht ik installeer Mac OS X Server er op maar vroeg me af of dit wel mogelijk was :oops:
    Weet nog niet echt heel veel van Mac af dus :oops: :P

Ik vond dit (hier onderaan de pagina (link)):
    [code:1:f590e3203c]
    -> * Macintosh server or desktop computer with an Intel or PowerPC G4 or G5 processor
    * At least 512MB of RAM
    * At least 10 GB of available disk space.
    * Built-in FireWire
    [/code:1:f590e3203c]

Is dit dus wel mogelijk of niet :P :oops:

Alvast bedankt;)

Bijdrager
    YoYelloW

wil je dat ok die PC installeren? dat lukt sowieso niet..

als je et op je mac wil, moet je even vertellen watvoor een je hebt.

Bijdrager
    Brent146

Post de specificaties van je Mac eens? Zo kunnen we het niet weten natuurlijk…

En zou je je wel al bezighouden met zaken als OS X Server(weet je überhaupt wat het is?) als je nog niet eens kan zien hoeveel RAM je hebt? :?

Bijdrager
    sypie

Voor die PC heb ik hier nog wel een illegale, goed werkende (?) versie van Dinwows 2000 server liggen. Natuurlijk kun je op je PC geen Mac installeren. Apple heeft dat afgeschermd, en dat recht hebben ze natuurlijk.

Op je Mac een webserver installeren zonder ervaring is ook niet zo heel lastig. Zoek even op dit forum op MAMP en je weet meteen meer. Voor windows is er ook een versie van MAMP, maar dat heeft een andere naam. Met MAMP heb je, zonder ervaring, in 20 minuten een server draaien. (2 minuten voor het installeren, de rest om uit te vinden hoe het gaat werken.)

Bijdrager
    Philo

Thanks voor de reply’s

Nee ik heb geen mac staan, ik heb hier gewoon een PC, intel.
    Ik weet wel redelijk veel af van webservers, installeer ze vaak op linux systemen, en op mac gebruik ik gewoon xampp om local scripts te kunnen maken.

Ik dacht als het mogelijk het wel makkelijk was, omdat hier thuis iedereen over is op Mac.
    Ik heb hier dus een Intel Pentium 4 staan, 3,2 met 2 GB werkgeugen;) Dus wel snel ding.
    Ik heb hier op CD de legale versie van Windows Server 2003. Ik wil deze gaan gebruiken, ik weet alleen niet of deze zo goed samen werkt met mac;)
    Als ik hem bijv als data server wil gebruiken en je copy iets ernaartoe dan krijg je vaak problemen met resource fork.

Suggesties:P ?

Bijdrager
    macpro

Als je vanaf de Mac een SMB verbinding maakt geeft die resource fork geen problemen.
    Je krijgt dan wel op de Windows Server kopieën van het bestand waarvan de naam met een . begint. Die kun je in principe gewoon weggooien.
    Om dat automatisch te laten gebeuren gebruik ik op mijn Mac BlueHarvest.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.