5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rvanheukelum

OS X Server: Inlogprobleem na update 10.2.8

Okay, I’m pissed. Opzettelijk gewacht met het updaten van de serversoftware totdat Apple de problemen verholpen had, en nu dan toch de update naar OS X – 10.2.8 Server ge├»nstalleerd.

Alleen na het herstarten kom ik aan bij het inlogvenster, waar het systeem mijn username en password na een lange tijd denken ( ongeveer een minuut) afkeurt. Dit geldt zowel voor de Admin als de Root accounts.

Dit heb ik tot nu geprobeerd:

– Uitschakelen en na een minuut of 15 opnieuw gestart
    – Opgestart met de OS X 10.2 Server Install CD / Reset Password
    – Opgestart met de OS X 10.2 Server Install CD / Repair Permissions

Geen van deze opties maakten enig verschil. Wat nu? Het server-systeem opnieuw installeren met behoud van de originele settings? Ik heb geen problemen bij mijn werkstations; alle 12 doen ze het prima onder OS X 10.2.8 client.

Bijdrager
    Deskman

Kun je er wel op via de terminal op een van je werkstations? Als dat kan, dan is het mogelijk om als root in te loggen en je instellingen aan te passen. Ik moet er wel even voor zoeken want dit weet ik nou ook weer niet uit mijn hoofd. Zo’n unix-geek ben ik nou ook weer niet;)

Ik ben nogal huiverig voor updates. ik zit zo’n 30 km van mijn XServe vandaan. dan wil je dit soort gedonder echt niet hebben!

Je moet alleen updates draaien als de voordelen die in de beschrijving staan ook voor jou van toepassing zijn. (het is maar een tip…)

Bijdrager
    rvanheukelum

Terminal:

connect to address 192.168.100.105 port 22: Connection refused

Noppez dus.

Bijdrager
    remier

Misschien dom, maar probeer eens een enter te geven na je username+wachtwoord ipv op de loginknop te drukken…

Bijdrager
    rvanheukelum

Geprobeerd … het zelfde. Ach, over een uurtje is er een joker van de leverancier hier, ik volgde bij hem notabene mijn OS X Server seminars. Samen komen we er vast uit.

Een ‘Archive & Install’ is pas echt de laatste optie.

In elk geval bedankt voor de tijd, jongens!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.