5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn

OS X opniew installeren lukt niet?!?!

Beste allemaal,

Gisteren wilde ik mijn imac uit 2011 opschonen. Nadat ik gelezen had hoe dat het beste zou moeten en ik het gedaan had, begon het probleem. Ik wilde OS X El capitan opnieuw installeren maar ik krijg dan de foutmelding ‘ een vereiste download ontbreekt ‘ te zien.  El capitan stond er daarvoor ook op.

Ik heb al een paar keer met apple support aan de chat gehangen maar daar komt ook steeds iets anders uit. Aangezien ik de imac nooit veel gebruikt heb en dat er nooit problemen zijn geweest, geloof ik zelf niet zo zeer dat er iets intern fout zit.

Ik heb  met behulp van hun het schijfhulpprogramma opnieuw gewist.

Via cmd+r en cmd+r+alt al  opnieuw geprobeerd in te loggen en op te starten maar geen resultaat. Heeft iemand hier een idee/ hier ervaring mee.

Ik las elders hier op het forum om de data terug te zetten? Aangezien ik er echt een leek in ben, kan ik hier wel wat hulp bij gebruiken.

Alvast dank.

Groet Martijn

Sleutelbeheerder
    Night

Laten we bij het begin beginnen.

1. Hoe wilde je El Capitan opnieuw installeren? Met een installer die je naar je eigen harddisk hebt gedownload?
    2. Kan je nog wel gewoon opstarten met je ‘oude’ El Capitan?

iMacs vanaf 2010 ondersteunen Recovery Mode , dus dat zou gewoon moeten werken.

Heb je wellicht de recovery partitie per ongeluk gewist?

Bijdrager
    martijn

Ik heb de macintosch HD gewist….

Toen ik met apple support in de weer was, wilden ze dat ik de ST…….  zou wissen. Toen kreeg ik deze foutmelding.

Iedere keer als ik de de imac weer opstart, dan krijg ik weer het apple teken en dan de OS X hulpprogramma’s.

ALvast dank

Bijdrager
    Hansi2124

Het lijkt op bovenstaande afbeelding dat je niet Macintosh HD hebt gewist.

Om die te wissen, moet je dus eerst van OS X Base System opstarten. Dat  heb je  nu niet gedaan (denk ik) en daarom krijg je die mededeling dat hij niet kan worden gedeactiveerd.

Heb je wél Macintosh HD gewist, dan  denk ik dat je niet de ST… moet aanklikken, maar Macintosh HD om te installeren.

Voor mij is het een beetje gissen, want heb dit in geen jaren eigenlijk meer gedaan.

Sleutelbeheerder
    Night

Het probleem dat ontstaat als je de ST…. gaat wissen, dat je ook de EFI- en Recovery-partitie gaat wissen. Dat is iets wat je liever niet wil. Beetje slordig van de Apple Techneut.

Verder kan je geen installatie mét wissen uitvoeren op de disk/partitie, waarop de installer staat. Logisch, want dan zou je de lopende installer ook wissen.

Heb je al geprobeerd om InternetRecovery te gebruiken (opstarten met ⌥⌘R ingedrukt gehouden, totdat de wereldbol verschijnt)?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.