8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    ilias

OS X op Cube

Ik heb zonet een 2dehands cube op de kop kunnen tikken.
    Nu staat er OS9 op en wil ik er OSX op zetten. Kan ik dit zomaar doen zonder de schijf te formatteren? Zal OS9 dan automatisch verwijderd worden (mbt plaatsbesparing op de harde schijf van 20GB)?

Bijdrager
    TonE

Ik zou eerst een externe back up van je OS9 maken voor het geval je dit nog eens wil gaan gebruiken.
    Het is sowieso aan te raden de 2 OS’en op verschillende partities te zetten, maar ja 20 gig is niet veel.
    Kortom, maak een back up van OS9, installeer OSX, mocht je later nog ’s een grotere HD in die Cube zetten kun je altijd nog overwegen OS9 op een aparte partitie te installeren.

Bijdrager
    ilias

OS9 boeit mij niet dus mag gewoon weg zonder back-up voor mijn part . Maar mijn vraag was dus als ik OSX installeer of ie OS9 automatisch delete?

Bijdrager
    TonE

Kies voor de erase and install optie en je bent het kwijt.

Bijdrager
    ilias

Bedankt!

Bijdrager
    TonE

Ik zou toch een kopietje van OS9 achterhouden als ik jou was, kan altijd handig zijn.
    Om maar 1 voorbeeld te noemen: de PPC G4 7447 processor upgrades voor de Cube hebben een firmware update nodig om te kunnen draain. Die kan uitsluitend via OS9 worden gepatcht. Beter safe than sorry zou ik zeggen.

Bijdrager
    Macmortsel

Zou ik ook doen, copy maken van de OS 9….

Bijdrager
    ilias

Ik heb er de originele OS9 cd’s bijgekregen.;)
    Toch bedankt voor de waarschuwing (was eigenlijk toch al te laat want ik kon echt niet wachten om OS X er op te zetten).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.