30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)
  • Q:
    Bijdrager
    tomc

OS X met iOS 7 uiterlijk?

Hallo iedereen, Na de introductie van iOS 7 vraag ik me af of ze het uiterlijk van OS X ook gaan veranderen. Zelf zou ik het niet erg vinden als ze het uiterlijk een beetje verfrissen (want het is er wel een beetje aan toe vind ik persoonlijk) maar dan misschien wat minder felle kleuren dan iOS 7. Maar wat denken jullie??

Bijdrager
    wwgnr

In Mavericks houden ze het uiterlijk in ieder geval nog hetzelfde…

Bijdrager
    Chorro

Voorlopig niet en van mij hoeft het in eerste instantie ook niet. Als je kijkt hoe Mavericks eruit ziet, zal dat zeker het aankomende jaar nog wel datgene zijn waarmee we het moeten doen.

iOS 7 is qua strakheid wat mij betreft heel erg mooi, maar die iconen kunnen op sommige vlakken wat mij betreft echt niet. Ook de uitlijning klopt naar mijn mening op veel punten niet, neem bijvoorbeeld de badge-app symbolen: Zodra je app op de 2e plaats op de bovenste rij staat en je hebt zo’n badge dan tikt ie de klok aan. Liever niet dat dit dan ook in OS X komt.

Ook dit zal misschien technisch verantwoord zijn, maar ik vind dat de signaalsymbolen best een tik naar beneden kunnen hebben:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bedoel je zoiets?

Lijkt me een logische evolutie en ik vind dat het er goed uitziet. OS11?

Bijdrager
    tomc

@MoNdO GeNeRaToR
    Vind ik er ook heel erg goed uit zien vraag me wel af wat er dan zal gebeuren met het doc? misschien terug een plat doc een beetje zoals in os x tiger?

Bijdrager
    nicj56

Ja ziet er echt nog strak uit inderdaad!

Bijdrager
    G-Force
    MoNdO op 02 oktober 2013

Bedoel je zoiets?

Als het er zo uit gaat zien ben ik weg bij Apple, mijn hemel wat lelijk.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    tomc op 02 oktober 2013

@MoNdO GeNeRaToR
    Vind ik er ook heel erg goed uit zien vraag me wel af wat er dan zal gebeuren met het doc? misschien terug een plat doc een beetje zoals in os x tiger?

Niet zo mooi, maar zoiets zou wel eens mooi kunnen worden. Als ze maar niet van die felle kleurtjes gaan gebruiken.

Bijdrager
    SunKeeper

Mah, Dock hoeft van mij nou niet per sé in iOS 7-stijl. (2D-plankje)
    Al zie ik het (van de andere kant bekeken) ook weer niet zo veel, omdat ik veelal met full-screen-apps werk.

Wat ik wel mooi zou vinden is inderdaad Notificatiecentrum full-screen (ik vond het iOS 6-Notificatiecentrum op de iPad ook zo jammer, en wat een goede verandering is dat in iOS 7)

Wat ik op de Mac wel eens zit te doen, is klikken in het midden van de menubalk om me dan daarna af te vragen waarom er niets gebeurt. Dat werkt natuurlijk alleen in iOS om direct bovenaan de pagina te zitten. Zou dus een mooie feature kunnen zijn.

Bijdrager
    tomc

@MoNdO GeNeRaToR
    het OS X mountain lion ,mavericks dock is ook inderdaad al wat strakker dan voorheen. zou ook goed zijn

@G-Force
    ieder zijn eigen smaak hé maar windows 8 is ook strak ? wat zou je dan gaan gebruiken?

Bijdrager
    G-Force

Linux met GNOME3.

Windows 8 is strak vormgegeven, maar ziet er in mijn ogen niet heel slecht uit. Dat OS X concept daar is belachelijk lelijk als je het mij vraagt. Ik ben het er absoluut mee eens dat OS X wel een opfrisbeurt kan gebruiken, maar dan wel professioneel en niet amateuristisch.

Alleen al die menubalk, dat is toch een lachertje?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    G-Force op 02 oktober 2013
    MoNdO op 02 oktober 2013

Bedoel je zoiets?

Als het er zo uit gaat zien ben ik weg bij Apple, mijn hemel wat lelijk.

En naar welk mooi besturingssysteem dacht je over te stappen?

Dit?

Of dit?

Bijdrager
    G-Force

Alles beter dan dat concept.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Dit dus. Vind ik dus niet mooier dan het bovenstaande concept (!) hoor.

Maar smaken verschillen natuurlijk.

En na heel dat gezeik over iOS7 heb ik de indruk dat ook veel mensen niet van verandering houden, maar er wel de hele tijd over zeuren op het net. (Ik heb het nu niet over jou hé G-Force).

Bijdrager
    GrannySmith
    MoNdO op 02 oktober 2013

Dat lijkt verdacht veel op Windows 8.1:-)

Bijdrager
    G-Force
    MoNdO op 02 oktober 2013

Dit dus. Vind ik dus niet mooier dan het bovenstaande concept (!) hoor.

Maar smaken verschillen natuurlijk.

En na heel dat gezeik over iOS7 heb ik de indruk dat ook veel mensen niet van verandering houden, maar er wel de hele tijd over zeuren op het net. (Ik heb het nu niet over jou hé G-Force).

Dat is overigens niet precies hoe Gnome 3 er tegenwoordig uit ziet, verschil is echter wel dat Gnome 3 prachtig te skinnen is in tegenstelling tot OS X tegenwoordig, als Apple beslist dat het er als iOS 7 uit moet zien dan zitten we daar simpelweg aan vast.

Bijdrager
    tomc

@MoNdO GeNeRaToR
    inderdaad windows 8 is misschien wel redelijk mooi maar het is mooier dan het handig is en dat onderste (linux neem ik aan) is een nog lelijkere en nog minder stijlvollle versie van windows 7

@G-Force

Vergeet ook niet dat apple de interface van mac os x al eens drastisch heeft veranderd de zogenaamde “aqua interface” en die heeft iedereen nu ook en volgens mij zijn er ook niet veel mensen die hierdoor apple hebben laten links liggen. En alles aan die concepten vind ik ook niet mooi maar het meeste wel.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bijdrager
    G-Force
    tomc op 02 oktober 2013

@MoNdO GeNeRaToR
    inderdaad windows 8 is misschien wel redelijk mooi maar het is mooier dan het handig is en dat onderste (linux neem ik aan) is een nog lelijkere en nog minder stijlvollle versie van windows 7

@G-Force

Vergeet ook niet dat apple de interface van mac os x al eens drastisch heeft veranderd de zogenaamde “aqua interface” en die heeft iedereen nu ook en volgens mij zijn er ook niet veel mensen die hierdoor apple hebben laten links liggen. En alles aan die concepten vind ik ook niet mooi maar het meeste wel.

Ja tuurlijk, maar Aqua is er al sinds OS X 10.0 en Aqua zag er vrij belabberd uit in die tijd. Het is pas sinds 10.3/10.4 dat ik kan zeggen dat ik het er mooi uit vind zien. Ik blijf sowieso enorm fan van 10.4, ik blijf dat de mooiste versie vinden. Zeker met dat skinpack wat toen beschikbaar was (ben de naam even kwijt) wat dat brushed metal er uit haalde.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    MoNdO op 02 oktober 2013

Dat is overigens niet precies hoe Gnome 3 er tegenwoordig uit ziet, verschil is echter wel dat Gnome 3 prachtig te skinnen is in tegenstelling tot OS X tegenwoordig, als Apple beslist dat het er als iOS 7 uit moet zien dan zitten we daar simpelweg aan vast.

Ja dat is waar. Linux kan je perfect afstemmen op hoe je het zelf graag zou willen. Maar aan de andere kant merk ik dan wel dat ik dan meer bezig ben met mijn systeem te tweaken dan met mijn werk ;). Ik blijf tweaken tot ik er gek van word want het is nooit af en nooit perfect zoals ik het zou willen.

@Tomc
    : Het kan zijn dat Windows en OSX op elkaar lijken, maar dat zegt inderdaad nog niks over de gebruikerservaring.

Het gaat hier trouwens ook over een concept hé. Hopelijk doet Apple het nog net iets stijlvoller dan dit, want bijvoorbeeld de menubalk is te dik en de lettertypes zijn hier en daar ook niet wat ze moeten zijn (te groot of te klein).
    Ik denk wel dat Apple voor OS11 naar iets gelijkaardigs wil gaan.

Bijdrager
    tomc

@G-Force

Ja tuurlijk, maar Aqua is er al sinds OS X 10.0

Zoals je zegt sinds 10,0 daarom is de kans groot dat ze het bij de volgende versie ook eens veranderen want dat wordt waarschijnlijk 11,0 en velen zullen inderdaad ook vinden dat het er “belabberd” uit ziet in het begin zoals velen iOS 7 lelijk vinden nu maar dat zal ook wel veranderen na een paar jaar dus als het gebeurt zou ik het toch een kans geven als ik jou was;)

Bijdrager
    G-Force

Wie zegt dat de volgende versie 11 wordt? Na 10 houdt het tellen niet op hoor. Daarnaast vind ik iOS 7 niet lelijk op een aantal icoontjes na, dit concept echter wel want het past totaal niet bij een desktop OS.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Nee, het kan ook 10.10 worden.

En Tiger was inderdaad wel mooi, maar was ook lang niet perfect.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

dit concept echter wel want het past totaal niet bij een desktop OS.

Hoezo? Ze veranderen toch enkel het uiterlijk? Voor de rest zie ik geen speciale veranderingen hoor.

Metro past niet bij een desktop OS want dat is een tablet/telefoon OS.

Bijdrager
    tomc

@MoNdO GeNeRaToR
    zou wel raar zijn als het 10,10 wordt want wiskundig gezien is dat het zelfde als 10,1 en ze moeten toch ooit eens afstappen van die X niet?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Daarom denk ik ook wel dat het OS11 word ;).

Bijdrager
    G-Force

Waarom niet, er was ook een 10.4.10 en zelfs 10.4.11. En zolang het OS X is gaan ze ook niet van die X af.

Bijdrager
    tomc

ik dus ook;)

Bijdrager
    tomc

@G-Force er was ook een 9 en alles er voor

Bijdrager
    tomc

Die X staat trouwens voor 10, maar laten we nu niet discussiëren over de naam;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.