6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ushuaia71

OS X Mavericks en Apple Mail: status gelezen niet overal gelijk

Natuurlijk niet kunnen wachten met Mavericks dus eigen schuld dikke bult, maar ik zal wel niet de enige zijn.

Ik gebruik Google Apps via IMAP enkel voor mail. Ging voordien perfect MacPro, MacBook, iPad, iPhone) en werkt nu ook nog wel maar als ik op de i-devices iets lees, wijzigt de status niet op de niet i-devices in ‘gelezen’. Het voelt een beetje aan als in de tijd van de POP.

Berichten verwijderen wordt wel overal netjes gesynchroniseerd. Ik heb de mailboxen op MacBook en MacPro al een keer helemaal verwijderd en opnieuw de Google Apps account toegevoegd via ‘Google’. Komt ook allemaal netjes terug binnen, maar die status is vervelend. Ik weet niet of ik over het Exchange-protocol kan gaan. Vond niet direct een soortgelijke ervaring hier in het forum.

Iemand?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Heb je al eens gekeken bij de instellingen van Google zelf (op het internet)?
    Bouw postbussen opnieuw op (in mail)?

Bijdrager
    ushuaia71

Instellingen Google net bekeken en dar heb ik niks aan gewijzigd en ziet er ook normaal uit.

Wat je vroeger wel had was dat ‘alle berichten’ en de labels op berichten ervoor zorgden dat je mailbestand lokaal op je comp twee, drie keer groter was dan op Google Apps zelf. Dat is nu dus beter, enkel die status hé …

Ik ga de vraag eens neerleggen bij Google Apps.

Postbussen heb ik zelfs helemaal verwijderd gehad en opnieuw geïmporteerd dus dat kan het bijna niet zijn.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ja normaal gezien is de oplossing bij mailproblemen meestal gewoon je postbussen even verwijderen, opnieuw toevoegen en dan werkt meestal alles weer.

Bijdrager
    ushuaia71

Ik ga ook eens even een nieuwe gebruiker aanmaken en het daarmee proberen. Lijkt me erg sterk, maar deductie is de enige optie lijkt het wel :-S

Bijdrager
    IGBA

De manier waarop Mail met GMail samenwerkt is compleet veranderd: http://tidbits.com/article/14219

Geen idee of je iets aan die informatie hebt. Zelf heb ik de handdoek een tijdje geleden in de ring gegooid: al mijn GMail wordt automatisch doorgestuurd naar mijn iCloud-account.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.