16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Birdie91

Os x mavericks in 2019

Hallo Allemaal!

Ik heb een vraag over een oude iMac van mn vriend. Hij heeft hier osx mavericks op staan versie 10.6.3. Vraag me niet waarom deze nooit geüpdatet is maar de mac zou kunnen draaien op High sierra. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik überhaupt in dit systeem moet updaten. Behalve via apple tekentje/software update. Maar hier doet hij alleen wat kleine dingen en zegt dan klaar te zijn. Kan iemand me helpen?

Met vriendelijke groet,

Birdie

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door  Birdie91.

Bijdrager
    TheBigZ

10.6 is Snow Leopard, niet Mavericks.

Om welke iMac gaat het precies?

Bijdrager
    Birdie91

Oh sorry je hebt gelijk!

Bijdrager
    TheBigZ

De installer voor High Sierra kun je hier downloaden:

https://itunes.apple.com/us/app/macos-high-sierra/id1246284741?mt=12

Bijdrager
    Birdie91

een imac 11,2

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Birdie91

Dan zegt ie dus dit:

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zie ook staan: “you need 10.6.6 or greater”.

Als je nu 10.6.3 hebt: probeer eerst je Snow Leopard te upgraden naar de laatste versie (10.6.8).

https://support.apple.com/kb/dl1399

Bijdrager
    Birdie91

heb nu 10.6.8, klikte op de link en moet nu eerst 10.8 hebben om te downlaoden zegt itunes. Waar vind jij al die downloads links zo snel? En heb je deze toevallig ook voor me?

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Q-collective

Je kunt van Snow Leopard 10.6.8 upgraden naar El Capitan (10.11) en van daaruit kun je dan upgraden naar High Sierra (10.13). Een aanschaf van Mountain Lion (10.8) is nergens voor nodig.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt je hele interne schijf of SSD wissen, en ieder gewenste macOS versie schoon installeren, zonder tussenstappen. Je data zet je terug vanuit een (Time Machine) backup.

Bijdrager
    Brombeer

Met die aantekening dat de Time Machine Back-up niet van een jonger OS mag zijn, want dat vreet ie niet.

Je moet wel met apple meehollen.

Moderator
    Night

Toch zou ik enige voorzichtigheid in acht nemen. Nieuwer is niet altijd beter, met name qua snelheid. Jongere versies van macOS (OS X) stellen steeds hogere eisen aan de hardware waardoor een OS al snel ‘stroperig’ kan aanvoelen in gebruik.

Bijdrager
    RW076

<p class=”cite”>Brombeer op 29 juni 2019 om 12:45</p>
    Met die aantekening dat de Time Machine Back-up niet van een jonger OS mag zijn, want dat vreet ie niet.

Je moet wel met apple meehollen.

Je kunt uiteraard ook “wandelen” op een time machine backup en zo de mapjes en bestanden zoeken die je wilt overzetten. Heb dit al vaker gedaan dan via de officiële manier en er altijd blij om geweest. (Je hebt toch vaak meuk in je TM backup.)

Bijdrager
    Birdie91

Dankje mensen!

Was ff weekje op vakantie vandaar late reactie, maar hij is nu el capitan aan het downloaden. Jeej!

Hoop dat het zo goed gaat. Thanks allemaal!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.