13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    fdevos

OS X Lion wil niet installeren op SSD HD krijg foutmelding

Ik heb mijn superdrive vervangen door een SSD HD, nu wilik OS X Lion installeren. Opstarten liep vlot, SSD HD wordt herkent en os x lion werd perfect gedownload.

Nu moet hij mac os installeren maar ik krijg altijd de volgende foutmelding “you need to restart your computer.Hold down the Power button until it turns off, then press the power button again.”

Als ik dit doe herstart hij perfect, maar dan krijg ik weer de bovenstaande foutmelding. Hoe los ik dit probleem op?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke Mac heb je precies? Hoe oud?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat is de Kernel Panic. Ligt waarschijnlijk aan de drivers van de Mac. En ja hoe oud is die Mac dan?

Bijdrager
    fdevos

MacBook Pro 15″ eind 2011, 2.2GHz Quad-core i7. Na een paar keer opnieuw op te starten en opnieuw te installeren kreeg ik altijd de zelfde foutmelding.

Nu heb ik de ssd hd opnieuw geformatteerd en ga alles opnieuw installeren. Op dit moment is hij extra onderdelen aan het downloaden. Binnen 3u als klaar is met downloaden hoop ik dat het installeert.

Weet iemand waar de fout zit?

Bijdrager
    SunKeeper

Zo’n fout komt door de hardware.

Lukt het installeren op een externe schijf wel, dan is je SSD de veroorzaker.
    Krijg je dezelfde fout op een externe schijf, is je moederbord defect. Maar nu lopen we op de zaken vooruit.

Probeer eerst inderdaad even waar je nu mee bent. Kijken wat er nog gebeurd verder.

Bijdrager
    fdevos

Hij zal nog ongeveer 2h 55 min downloaden, hopelijk daarachter opgelost. Als het hierdoor niet opgelost is zal ik eens proberen om op mijn gewone hd te installeren.

Als het moederbord kapot is dan start hij toch niet meer op?
    Als het aan de SSD HD schijf ligt, hoe kan ik dit dan oplossen?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke SSD is het precies?

Ieder component op een moederbord kan defect, en dan blijft het in de meeste gevallen nog gewoon werken, maar het doet dan raar.
    Het komt ook best vaak voor dat een bestaand systeem draaien op een moederbord goed lukt, maar alleen installeren een probleem geeft. Als je de originele schijf met je Mac OS X-installatie nog hebt, kun je de inhoud ook klonen naar de SSD, en dan proberen op te starten. Als dat wel lukt, leuk, maar het hoort niet, installeren moet ook kunnen op zo’n nieuwe machine.

Maar zoals ik al zei, even rustig aan. Dit zijn allemaal scenario’s die nog helemaal niet aan de orde hoeven te zijn. Voordeel is wel dat je dikke garantie hebt, en sowieso geen kosten aan een eventueel defect hebt.

Bijdrager
    fdevos

Het is de volgende SSD.

Omdat ik dacht dat het misschien aan de originele schijf lag heb ik deze helemaal geformatteered. Maar ik heb wel nog op een externe harde schijf mijn time machine staan. Hiermee kan ik ook eens proberen als het nog niet opgelost is.

Ik ben heel voorzichtig te werkt gegaan en enkel de kabels los gedaan die moesten, voor de rest ben ik overal afgebleven. Hiervoor werkt hij perfect.

Vervalt de garantie niet als je de superdrive uitneemt?

Bijdrager
    fdevos

Klaar met downloaden en klaar met installeren nu is alles prima gelukt zonder fouten en problemen :-).

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, op zich niet.

Mits je duidelijk zichtbare beschadigingen hebt veroorzaakt, dan kan je dat verweten worden.

Je weet zeker dat je het Wi-Fi/Bluetooth-board goed hebt teruggezet en aangesloten?

Edit: crosspost! Bovenstaande niet van toepassing.:wink: Fijn dat het goed werkt.

Bijdrager
    fdevos

Ik was pages aan het installeren via de Apple Mac Store en ik kreeg een Kernel Panic. Is het aan geraden om de volgende FirmWare te installeren? Of ga dit niks aan het probleem oplossen?

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, dat kun je proberen. Echter weet ik ook niet of dat helpt.

Mocht je toch steeds deze problemen houden, misschien toch een idee om nog een weekje van een externe harde schijf te draaien en kijken of je dezelfde problemen tegenkomt.

Bijdrager
    fdevos

Momenteel ben ik de firmware aan het downloaden, en heb ik zonder problemen pages, numbers en keynote kunnen installeren. Op dit moment is hij bezig met iphoto en hopelijk blijf dit ook goed werken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.