9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wdele

OS X Lion 10.7.1 update

Hallo,

Laatst heb ik een Snow Leopard-update gedaan en dat ging mis. Nu is er een OS X Lion 10.7.1-update en ik weet niet of het nu slim is om up te daten. Op de Apple-site staat namelijk:

Onderbreek het installatieproces niet zodra u dit hebt gestart om uw systeem bij te werken. Als u softwaremodificaties van derden hebt geïnstalleerd of als u het besturingssysteem op andere wijze hebt aangepast, kan dit leiden tot onverwachte resultaten.

Ik heb met een code die hier op onemorething.nl stond AirDrop ingesteld op een oudere MacBook, en op de site staat:

of als u het besturingssysteem op andere wijze hebt aangepast, kan dit leiden tot onverwachte resultaten.

Dit heb ik dus in principe gedaan. Is het slim of niet?

Alle suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt!

Mvg, L.

Bijdrager
    Maurits

Garanties zijn er niet, maar die hack om airdrop op oudere mac’s te gebruiken zal de upgrade niet in de war brengen.
    Je schrijft dat de Lion update mis ging, maar je hebt wel airdrop, dus je draait nu 10.7.0?

dan zou ik je zeker aanraden naar 10.7.1 te gaan, die beval wat bugfixes.
    (of je wacht een tijdje, 10.7.2 komt er snel aan, en die bevat nog meer bugfixes)

Als je 10.6.8 draait, zie ik weinig verschil tussen 10.70 en 10.7.1 qua upgrade problemen (en oplossingen) en zou je moeten uitzoeken waarom het mis ging. Ik moet zelf wennen aan Lion, dus ik zou niet iedereen blind aanraden te upgraden.

Bijdrager
    wdele

Hoi,

Bedankt voor je bericht. Ik had eigenlijk geen problemen met het updaten naar Lion, maar met het updaten van een nieuwere Snow Leopard versie zodat de App Store erop zat. Maar goed, dan zal alles wel goed zijn denk ik!

L.

Bijdrager
    SunKeeper

Als een nieuwere update wel lukt, is er in feite geen probleem.

Al moet dat wel een combo-update zijn.

Delta-update = bijv. van 10.6.5 naar 10.6.6 (dus 1 nummertje omhoog)
    Combo-update = bijv. van 10.6.5 naar 10.6.8 (meerdere nummertjes omhoog)

Een combo-update bevat alle onderdelen die ook in de voorgaande updates zaten. (dus 10.6.8 kun je zowel op 10.6.1 als op 10.6.6 installeren om maar iets te noemen)

De delta-updates kun je ook los downloaden, maar alleen installeren als het een opvolgend versienummer is. Als dat niet zo is zegt de installer vanzelf dat je niet kunt installeren. (bekijk bovenstaand verhaal maar eens)

Naar 10.7 is een upgrade, dus een nieuwe versie van het hele systeem. Daarna weer verder met 10.7.1, 10.7.2 enz… als updates.

Bijdrager
    wdele

Ik heb Lion al. Alleen er zat eerst Leopard op, dus heb ik Snow Leopard erop gezet, maar die update ging fout. De Lion update ging in principe goed, nu wil ik upgraden naar 10.7.1.

Inactief
    Anoniem

Gewoon doen. Mocht het misgaan kun je altijd weer terug naar (Snow) Leopard. Wel eerst even een goede backup maken, ok :thumbsup:

Bijdrager
    wdele

Waarom zou ik dan teruggaan naar Snow Leopard inplaats van naar Lion 10.7?

Bijdrager
    wdele

Even voor de duidelijkheid:

ik heb OS X Lion 10.7 al.

Inactief
    Anoniem

Gewoon doen dus!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.