13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    BVerbiest

os x Leopard naar os x lion

goedenavond beste OMT’ers,

mijn imac van 24” had laatst met os x lion beeldscherm problemen.
    ik dus met de bijgeleverde herstel cd’s terug gezet naar os x leopard.
    maar mijn probleem is ik heb nooit os x snow leopard gekocht en wil terug naar lion! ik heb het illegaal geprobeerd door snow leopard op een usb te zetten maar geen resultaat.
    mijn grote vraag is: zou de usb thumb van os x lion me kunnen helpen om de stap te zetten om van 10.5 naar 10.7 te gaan?

alvast bedankt!! mvg!

Bijdrager
    timsteenbergen

Je kunt ook gelijk illegaal Lion downloaden en installeren?

Bijdrager
    BVerbiest

en op een usb zetten heb ik ookal gedaan maar hij zegt iets van de versie niet gaat

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    timsteenbergen

Ik heb dit niet geprobeerd maar ik weet 80% dat het werkt. ik doe dit uit me hoofd dus neem me niet kwalijk als ik iets verkeerd opschrijf oid
    Je zoekt een torrent en download hem. Als het klaar is zoek je hem op in je Finder. Rechter muis knop van de map de je net gedownload hebt, en dan “Toon Pakketinhoud” vervolgens ga je naar de map contents en vanuit daar naar Sharedsupport en daar staat installESD.dmg. Open dat en klaar;-)
    Je kunt ook hier nog even kijken

OS X Lion: Een installatie USB Stick aanmaken

Bijdrager
    stavos

Is dat geen hulp bij illegaal handelen…?? *kuch*huisregels*kuch*

Bijdrager
    timsteenbergen

Je hebt gelijk. Ik ben net nieuw, achteraf nu je het zegt inddd niet slim.

Bijdrager
    SunKeeper

Dit had allang muurvast op slot moeten zitten zelfs.:wink:

Ten eerste: het is al honderd miljoen keer eerder gevraagd. Zie link van stavos.

Ten tweede: illegale handel is hier niet toegestaan.

Bijdrager
    BVerbiest

dit is geen ”illegaal handelen” want het kan ook net zo goed met de offiele dmg van apple.
    enige wat hij erbij zegt via een torrents en geef toe is niet goed dat hij erbij zet maar hij geeft geen link erbij gezet en niks verwezen alleen hoe je in de dmg aan de slag gaat

Bijdrager
    timsteenbergen

Ik vind dat BVerbiest gelijk heeft

Bijdrager
    SunKeeper

Het is wel illegaal, omdat je zo de limiet van 5 keer installeren per € 23,99 kan omzeilen.

Kijk maar in de licentieovereenkomst die erbij zit.

Bijdrager
    timsteenbergen

Ik weet niet hoor misschien is dit ook wel een domme opmerking maar je kunt het gewoon in Mac OS X doen er komt geen ander programma voor aan de pas behalve de Finder dus je gebruikt geen illegale programma”s en je kunt het allemaal aanklikken je kunt gewoon op Toon Pakketinhoud klikken… Dan hadden ze het anders moeten maken of dat je daar niet bij kunt

Kortom: In mijn opzicht en mening

Moderator
    unSOUND

Apple hanteert een eer-gevoel als het gaat om regels: Ze gaan niks beperken met softwaer, codes of activaties. Dat de voordeur van een huis open staat betekend nog niet dat je de TV mee mag nemen.

Apple zegt in de voorwaarden dat het gaat om een upgrade vanaf Snow Leopard, op dezelfde manier dat Snow Leopard een upgrade van Leopard was. Officieel zul je dus beiden los moeten kopen.

Hierom, EN omdat de vraag al eerder besproken is, krijgt dit topic dus een slotje.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.