3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jamie

os x installeren en nog een vraagjeover ipod

hallo

jah ik heb nog steeds os 9
    hier is het weer als ik panther installeer dan klik ik op herstart en dan zit ik een een soort boot probleem
    hij zegt dan als eerst ,,unable to find driver for this platform ;imac’ ”
    kan iemand mij hier echt niet mee helpne volgens mac tracker moet het lukken
    maar nou de volgende vraag hoe kan ik op os 9 mijn ipod mini gebruiken als ik hem an sluit via achter mijn imac
    gebeurt er niks en als ik de update voor ipod probrobeer te installere dan zegt hij sluit een ipod aan om te beginnen
    hier nog de specs
    160 mb ram
    6 GB HD
    333 Mhz
    Cd rom drive

mvg Jamie p.s. bij het boot porbleem zegt hij ook kernel debugger version 7.0.0 moet of kan ik die updaten ?o en de firmware is versie 1.2, 4.1.9 kan er niet op en ik heb het al geprobeerd

Bijdrager
    Nikita

Je moet die Firmware upgrade installeren voordat je OSX d’r op kan zetten. En OSX moet kunnen draaien (OSX 10.3 that is, 10.4 niet) dus die Firmware moet d’r op kunnen.
    Dan je iPod vraag: nee, voor de iPod mini heb je toch echt OSX nodig. Tot de 3G iPods kon je d’r nog mee werken onder OS9, daarna niet meer. En de 3G werd alleen herkend als externe schijf, niet meer in iTunes.

EDIT: 160 MB geheugen is trouwens VEEL te weinig voor OSX (ookal zegt Apple dat 128 mb minimaal is); 256 MB is toch wel het minimum

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Nikita”

160 MB geheugen is trouwens VEEL te weinig voor OSX (ookal zegt Apple dat 128 mb minimaal is); 256 MB is toch wel het minimum

Dat zou je wel zeggen ja, maar ik heb ook OS X op een oude iMac G3 met 128 mb geheugen gezet en de snelheid viel me nog best mee ook. Ik gebruik hem dan ook alleen maar als jukebox (iTunes) en nog wat kleine extraatjes, maar voor Photoshop werk heb je inderdaad wel echt meer geheugen nodig.

Overigens, ik weet niet of jij (Jamie) ook een iMac G3 hebt, maar de iMac G3 firmware kun je hier vandaan halen. Onder de download lijst staan instructies in verschillende talen, ook in het nederlands.

Wanneer je een andere computer hebt moet je op de Apple site even zoeken op “computernaam” in combinatie met “firmware”

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.