30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)
  • Q:
    Bijdrager
    Lifelogger

OS X gehacked

Interessant artikel, waaruit blijkt dat OS X ook makkelijk te hacken valt en niet helemaal veilig is:

lees hier het artikel

Inactief
    Anoniem

Als dit nieuws waar is, dan is dit niet goed.:(

Moderator
    unSOUND

Ook leuk dat ze echt 0,0 aan info geven, en weer de oude sprokkjes over market-share weer opnieuw leven in blazen… maar ja, dat weet je inmiddels wel met zdnet… die zijn nog nooit positief geweest over de Mac.

Inactief
    Anoniem

Ik zou inderdaad ook iets meer info willen. Beetje raar dat het over een Zweedse gebruiker gaat, en dat je het verhaal moet lezen in een Australisch tijdschrift.

Bijdrager
    Ch3mZ

Redelijk verontrustend, zeker omdat Apple richting een groter marktaandeel gaat, wat zou inhouden dat het interessanter gaat worden om bugs te zoeken/vinden…

Moderator
    unSOUND

Na 6 uur was de Mac gekraakt, maar de hacker in kwestie zegt dat hij pas 20 a 30 minuten bezig was… ik ruik iemand die graag naar beneden afrond…

:roll:

Bijdrager
    Xigh

Als het zo makkelijk is waarom plaatsen ze dan niet een mini virus. Iets waarmee niet je hele computer naar de mallemoeren is maar dat wel bewezen is dat het inderdaad waar is wat er gezegd word. Tot die tijd geloof ik er geen drol van.

Bijdrager
    Ch3mZ
    ”unSOUND”

Na 6 uur was de Mac gekraakt, maar de hacker in kwestie zegt dat hij pas 20 a 30 minuten bezig was… ik ruik iemand die graag naar beneden afrond…

:roll:

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt, de mac was 6 uur on-line, de hacker had +-30 min nodig. Deze twee staan los van elkaar.

Bijdrager
    Ch3mZ
    ”Xigh”

Als het zo makkelijk is waarom plaatsen ze dan niet een mini virus. Iets waarmee niet je hele computer naar de mallemoeren is maar dat wel bewezen is dat het inderdaad waar is wat er gezegd word. Tot die tijd geloof ik er geen drol van.

Waarom een virus? Het doel was root acces te krijgen. Het defacen van de pagina bewijs ervoor?

Bijdrager
    dennie

+- 30 min wie gelooft dat nou en als het waar is hoeveel dagen daarvoor is hij dan niet aan het uitzoeken geweest waar de zwakke plek zit.

Dat wordt mooi niet vertelt

Moderator
    unSOUND
    ”Ch3mZ”

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt, de mac was 6 uur on-line, de hacker had +-30 min nodig. Deze twee staan los van elkaar.

Nee, ik begrijp het donders goed. Het feit dat de Mac 6 uur lang on line stond kan dus net zo goed betekenen dat die hacker de volle 6 uur nodig had, maar nu achteraf stoer staat te vertellen dat hij binnen 30 minuten binnen was… niemand kan immers het tegendeel bewijzen.

Oftewel: we moeten die hacker maar op zijn/haar woord geloven… waarom heb ik daar nou zo’n moeite mee ? ( retorische vraag )

Bijdrager
    Buzz
    ”unSOUND”

Ook leuk dat ze echt 0,0 aan info geven, en weer de oude sprokkjes over market-share weer opnieuw leven in blazen…

Je bedoelt de theorie dat Mac OS X met een groter marktaandeel een groter doelwit wordt voor kwaadwillende hackers en virusmakers. Iedereen met gezond verstand en zonder oogkleppen op kan dat beredeneren. Ik ben nog nooit goede argumenten tegen gekomen waarom dat niet zo zou zijn.

Dertig minuten of zes uur prutsen of een jaar lang zware studie maakt volgens mij ook weinig uit. De meeste servers staan jaren achtereen 24 uur per dag online. Het is ook een feit dat er veiligheidslekken bestaan, in alle operating systems, ook in OS X. De security updates die eens in de twee maanden door Apple uitgebracht worden zijn er volgens mij voldoende bewijs van.

Er zijn ook voldoende servers op Internet te vinden die onder Windows draaien, volgens de mensen die dit wat OS X betreft sprookjes noemen het meest lekke systeem. Maar toch wordt op die systemen ook niet om de haverklap ingebroken. Niet omdat het niet mogelijk is, maar gewoon omdat niemand er de moeite insteekt.

Bijdrager
    masuran

On February 22, a Sweden-based Mac enthusiast set his Mac Mini as a server and invited hackers to

Een Mac enthusiast die een server opzet en vervolgens kan die server gehacked worden….

Een amateur bouwvakker die een huis bouwt en vervolgens stort het huis in….

Need I say more? Het kan best zijn dat er veel ongekende exploits zijn voor OSX (ieder OS heeft die). Maar het is geen reden op te panikeren.
    Er worden GEEN details gegeven over hoe de Mac werd opgezet als server, wat voor software er draaide en hoe de server gehacked werd.

Bijdrager
    Zaphod_B

Behoooorlijk gekleurd verhaaltje. Komt nu niet bepaald objectief over.

De hacker beweert te zijn binnen gekomen door de ‘numerous’ exploits die niet gepubliceerd zijn maar wel bekend. Geinig, niet geplucieerd maar wel bekend. Hoe dan? Als ze niet gepubliceerd zijn, hoe leer je ze dan kennen?

En inderdaad het zo langzamerhand oersaaie en nogal domme argument dat meer marketshare meer virussen e.d. veroorzaakt. Dat argument gaat maar zooo beperkt op. En voor het gemak veegt de schrijver in een bijzin even UNIX systemen en Windows op 1 hoop. Nee, zo ken ik er nog wel een paar.

Security exploits zullen er altijd zijn. Ook op een UNIX. Dus ook op MacOS X. Daar krijgen we Security Updates voor. Soms rijkelijk laat, toegegeven.

Maar dat maakt MacOS X nog geen Windows. En ondanks de als proof of concept bedoelde wormpjes van de laatste tijd, zal het nog steeds bijna onmogelijk zijn om een virus te maken voor een UNIX. Dat probeert men al 35 jaar en dat is nog niemand gelukt. Ondanks een gigantisch marktaandeel. Minstens 50% van het internet draait op UNIX / Linux.

Keep on dreamin’ Windows guys;)

Bijdrager
    Ch3mZ

@unSOUND:

kan net zo goed

Dat heb je goed, dat betekend dat het een mogelijkheid is. Het kan twee kanten op, dus dat het gwerdna gelukt is binnen 30 min. is een mogelijkheid. Feit blijft dat de mac in ieder geval binnen 6 uur is gehacked is. Verontrustend genoeg IMHO.

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”Ch3mZ”

Feit blijft dat de mac in ieder geval binnen 6 uur is gehacked is. Verontrustend genoeg IMHO.

Nou en zelfs dat vraag ik me sterk af. Komt erg over als een broodje aap verhaal, het hele artikel is enorm geschreven in Apple-bashing stijl dus erg serieus kan ik het niet nemen. Bovendien staat het bol van de feitelijke onjuistheden, insinuaties en heeft in ieder geval de schrijver van het artikel er duidelijk geen kaas van gegeten.

Moderator
    unSOUND
    ”Buzz_D”

Je bedoelt de theorie dat Mac OS X met een groter marktaandeel een groter doelwit wordt voor kwaadwillende hackers en virusmakers.

Bijna.

Ik bedoel dat zdnet doet alsof het marktaandeel de ENIGE reden is dat OS X tot nu toe veel veiliger is… en dat is ronduit lulkoek. OS X is absoluut ook beter beveiligd. Zeker niet waterdicht, maar je hebt een stuk minder bandenplakkers nodig dan bij een Windows-systeem… en dat laatste wordt door zdnet even voor het gemak ( en de sensatie ) niet genoemd.

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”unSOUND”

Ik bedoel dat zdnet doet alsof het marktaandeel de ENIGE reden is dat OS X tot nu toe veel veiliger is… en dat is ronduit lulkoek. OS X is absoluut ook beter beveiligd. Zeker niet waterdicht, maar je hebt een stuk minder bandenplakkers nodig dan bij een Windows-systeem… en dat laatste wordt door zdnet even voor het gemak ( en de sensatie ) niet genoemd.

Inderdaad. Ik heb de volgende software NIET op mijn Mac nodig:

– een virusscanner (sorry ik vind het echt bullshit)
    – een extra firewall programma (de ingebouwde werkt nml wel!)
    – Ad-Aware
    – SpyBot Search & Destroy

Dit betekent niet dat MacOS X onkwetsbaar is, integendeel. Het is gewoon een UNIX en daar zitten ook gaten in soms. Maar het is niet te vergelijken met Windows.

Inactief
    Anoniem

Webwereld.nl heeft het verhaal nog niet overgenomen. Ik wacht geduldig af.:roll:

Moderator
    unSOUND

Dat is altijd een kwestie van tijd… meer niet. 99% van de sites typen elkaars berichten gewoon over zonder enige vorm van natrekken…

Bijdrager
    syriani

of Symantec wil gewoon nu al starten met het groeiende aantal macgebruikers bang te maken om meer producten te verkopen!
    switchers zijn nog steeds bang voor virussen want die kennen ze van hun wintel, en daar kunnen ze makkelijker op inspelen dan de oude mac gebruiker die zijn systeem door en door kent.
    de bronnen van deze info zijn vaak mensen die er baat (lees geld) aan hebben om de info te publiceren…
    my 2 cents

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”syriani”

of Symantec wil gewoon nu al starten met het groeiende aantal macgebruikers bang te maken om meer producten te verkopen!

Inderdaad.
    En overigens, het zou mij niets verbazen als de virusbedrijven zelf via via gastjes in dienst hebben of betalen voor het maken en verspreiden van af en toe eens een virusje om de markt levend te houden. Kapitalisme gaat voor niets en niemand aan de kant, zeker in de VS niet. De aandeelhouders zijn immers het belangrijkste op aarde in die filosofie..

Bijdrager
    Maurits

De website gebruikt php en mySQL..
    Het zou me niet verbazen als via die achterkant de mac gehacked is. (je kan accounts maken via php/mySQL…) Helaas zijn er weinig details over de setup bekend….

Dus zou het misschien eerder een PHP of mySQL security bug zijn dan een Mac OS X bug. (hopelijk), want anders zijn alle Mac’s op internet potentieel te hacken)

maar ik hoop op meer relevante informatie hoe het gebeurd is.
    of zou het toch een broodje aap zijn?

Bijdrager
    MacFan55
    ”Zaphod_B”
    ”syriani”

Inderdaad.
    En overigens, het zou mij niets verbazen als de virusbedrijven zelf via via gastjes in dienst hebben of betalen voor het maken en verspreiden van af en toe eens een virusje om de markt levend te houden. Kapitalisme gaat voor niets en niemand aan de kant, zeker in de VS niet. De aandeelhouders zijn immers het belangrijkste op aarde in die filosofie..

Inderdaad: Een slimme kapitalist zei eens: “Aan de nood kun je verdienen”. En een nood kun je ook produceren. Zoals de supporter op het voetbalveld staat te schreeuwen: “Sla hem voor zijn bek!” en als de tegenstander aan de bal is “Sla hem voor zijn bek!”, waarop een andere supporter vraagt: “Voor wie ben jij nu eigenlijk?”. Zegt de supporter: “Voor niemand, ik ben tandarts”…:P

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

en ja hoor, nu.nl heeft ’t al weer klakkeloos overgenomen.
    http://www.nu.nl/news.jsp?n=688102&c=50&rss

Bijdrager
    iDanny

Hier het orgineel

http://rm-my-mac.wideopenbsd.org.nyud.net:8090/

Die kerel heeft op een welk heel speciale manier mensen z’n server laten hacken.

Vind je het raar dat mensen binnenlopen als je de deuren wagenwijd open hebt staan.

Bijdrager
    sypie

Even een mailtje naar de redactie gedaan:D

Inactief
    Anoniem

from the website:
    “That’s why I set up an LDAP server and linked it to the Macs naming and authentication services, to let people add their own account to this machine.”

and furthermore:
    “This is the place you add yourself an account on my Mac.

To log in, simply SSH to rm-my-Mac.WideOpenBSD.ORG using the name and password you’ve choosen. It might take a while to log in as SSH is started from inetd and needs to generate keys upon startup.
    Username:
    Password: (pick a secure one)”

let me get this right, he actually enables everybody to add his own home account? and gives them ssh access to his machine? and then he wonders that it is insecure?

i dont know what to say…

other that any normal mac user doesnt have to worry because that’s such a stupid, non standard configuraation that it will never happen on their machine.

Dus als ik het goed begrijp verleende hij iedereen gewoon via internet toegang tot zijn Mac…:?

Bijdrager
    kiddyl

van the website:

from the website:
    “That’s why I set up an LDAP server and linked it to the Macs naming and authentication services, to let people add their own account to this machine.”

and furthermore:
    “This is the place you add yourself an account on my Mac.

To log in, simply SSH to rm-my-Mac.WideOpenBSD.ORG using the name and password you’ve choosen. It might take a while to log in as SSH is started from inetd and needs to generate keys upon startup.
    Username:
    Password: (pick a secure one)”

Dat is hetzelfde als je voordeur openen voor een inbreker!

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”sypie”

Even een mailtje naar de redactie gedaan:D

Hhahaha ik ook net ja!

En inderdaad, dit is de deur waaagenweid opengooien!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.