11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    giljom

OS X EI CAPITAN

Ik heb juist de nieuwe versie 9.0 van Safari geïnstalleerd , maar daar boven stond ” OS X EI CAPITAN gratis Upgrade “, zit die nu in die nieuwe versie 9,0, of moet ik die apart installeren , en is mij niet duidelijk, en is dat aan te raden, graag uw hulp

Bijdrager
    Targaryen

Even goed kijken, dan zie je dat het gaat om een ‘banner’ van El Capitan en dat Safari 9.0 eronder staat, los van die update. Je kunt dus gewoon Safari updaten zonder meteen El Capitan te installeren. Kies dus ook voor ‘update’ bij Safari en niet bij ‘Update alles’, anders krijg je wél El Capitan.

Ik wacht zelf nog tot Office 2011/2016 volledig werkbaar is onder El Capitan. Ben te afhankelijk van Office.

Bijdrager
    Blieper

Waarschijnlijk staat ie in Launchpad al gedownload of is daar nog bezig…

Maar Safari is een aparte download jah

Bijdrager
    giljom

Maar goed dat ik het vraag , want ik wist niet wat het was, bedankt voor uw antwoord

Bijdrager
    Blieper

Je moet natuurlijk wel op de link van ‘El Capitan’ klikken, maar als je dat al hebt gedaan, kan het zijn dat hij onder Launchpad al bezig is, dat bedoel ik eigenlijk;-)

Bijdrager
    giljom

Neen ik heb niet op de upgrade gedrukt

Bijdrager
    Blieper

Als je dat wilt kun je erop drukken maar lees eerst even of dat het kan op jouw systeem kan!

Mac model list includes the following hardware:

iMac (Mid-2007 or newer)
    MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008), (13-inch, Early 2009 or newer)
    MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or newer), (15-inch, Mid / Late 2007 or newer), (17-inch, Late 2007 or newer)
    MacBook Air (Late 2008 or newer)
    Mac Mini (Early 2009 or newer)
    Mac Pro (Early 2008 or newer)
    Xserve (Early 2009)

Bijdrager
    giljom

Bedankt voor uw antwoord, zou u zelf al de nieuwe EL Capitan installeren , of nog wachten, ik ben daar zo niet in thuis, ik heb een Imac eind 2011 – 2012

Bijdrager
    rainking

IK heb een iMac 24″ 2,93 Ghz Intel Core 2 Duo, 8 GB 1067 MHz DDR3 van begin 2009, hij is de laatste jaren wel trager geworden.
    Is het wel een goed idee om hem te upgraden naar El Captain.
    Ik heb nu OSX Yosemite.

De laatste tijd krijg ik af en toe dat het beeld blokjes krijgt en uiteindelijk flikkert en stil gaat staan, uiteindelijk loopt hij dan vast en start opnieuw op.
    Ik heb het idee dat hij dit doet als ik Safari en Firefox tegelijk gebruik.
    Als dit met El Captain opgelost word ben ik natuurlijk heel blij ;-)))
    Ik hoor het graag.
    Groet Jan Bomers

Bijdrager
    fixar

Beide iMacs kunnen prima El Capitan draaien… ze voldoen aan de eisen. Maar belangrijker is het om te bepalen of er in 10.11 features zitten die je wil gaan gebruiken en of het nieuwe OS dus voor jou een toegevoegde waarde heeft.

Zorg dat je eerst duidelijk hebt of de programma’s die je het meeste gebruikt al compatibel zijn met het nieuwe OS. Ook fijn om te weten of die oude printer of scanner het nog gaat doen na een upgrade.

Nog belangrijker is het om vóór je gaat upgraden eerst te zorgen voor een goede, volledige en actuele backup….(bijvoorbeeld via TimeMachine of een kloon via Superduper of Carbon Copy Cloner) zodat je, indien gewenst, weer terug kunt gaan naar de vorige versie als het tóch niet is wat je er van hoopt)

De beeldproblemen bij de iMac uit 2009 lijken mij videokaart issues die in de loop der jaren zijn ontstaan. Het lijkt me niet dat 10.11 dáár een oplossing voor gaat zijn.

Bijdrager
    Blieper
    giljom op 02 oktober 2015

Bedankt voor uw antwoord, zou u zelf al de nieuwe EL Capitan installeren , of nog wachten, ik ben daar zo niet in thuis, ik heb een Imac eind 2011 – 2012

Ik zou het zeker doen, voor mij is El Capitan nu al veel stabieler dan Yosemite. Voor mij in ieder geval wel. Zijn er altijd die dat weer tegen zullen spreken, maar dat is met al het nieuwe;-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.