4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Beathoven

OS X driver voor Dlink DBT-120 gezocht

Ik heb hier een sitecom WL-120 Wireless usb adapter , de verkoper van Dixons zei vandaag dat we deze maar eens moest gaan proberen omdat hij ook iets vergelijkbaars met z’n iMac thuis gebruikte. Dit was uiteraard een goed advies en als het niet werkte kregen we ons geld gegarandeerd terug.

Nu kwam ik er al vrij snel achter dat het niet op de standaard manier zou gaan werken want er zitten geen OS X drivers bij. Op een ander forum wat ik vond via google zag ik dat iemand de WL-022 aan de praat had gekregen op z’n mac met behulp van deze instructie

http://astro.temple.edu/~moshe/intersil/

Hij gebruikt hiervoor het open source programma Kismac met een aangepaste driver van een Dlink USB wireless adapter. Helaas doen de links op de pagina het niet meer, maar ik vond de met OS X ondersteuning geleverde Dlink Dbt-120 die schijnbaar een OS X driver “aan boord” heeft. Op internet is de OS X driver iig niet te vinden

Omdat ik de adapter toch pas maandag terug kan brengen wil ik deze oplossing nog wel even proberen.

Heeft iemand de driver-package voor deze kaart toevallig ergens voor mij?:)

Bijdrager
    Nikita

Ga anders die verkoper maardag ’s vragen hoe hij dat ding aan de praat heeft gekregen, of ruil ‘m anders om voor een ding waar je zeker van weet dat ‘ie wel met Mac makkelijk aan de gang is te krijgen…

Bijdrager
    SleeveZipper

Ik heb ook zo’n ding en het werkt van geen meter! Ja, het functioneerd wel maar als de iBook in sluimer schiet komt ‘ie er niet meer uit soms. En als je dan denkt de usb stick er uit te halen voor de sluimer begint.. no way, dan crasht het hele ding. grmbl!

Bijdrager
    lampje

De D-Link DBT-120 is een Bluetooth adapter!
    (steekt nu in m’n iBook om te syncen met m’n telefoon)

Daar krijg je geen 802.11b/g verbinding mee aan de praat :lol: hoe hard je ook probeert…
    en die driver drived alleen een bluetooth verbinding natuurlijk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.