16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    arne89

OS X dement?

Sinds ik parallels op m’n mac draaiende heb lijkt het wel of mac volledig dement word, ik word er zelf zot van:)
    Ik kamp met de volgende problemen:
    Traag (bv. safari moet gemiddeld 10-12 keer bouncen)
    Vergeetachtig (elke keer ik powerpoint of word wil opstarten geeft hij de waarschuwing dat dit de eerste keer is dat ik dat programma open)
    ook instellingen vergeet hij: mijn schermhoeken worden elke keer gedeactiveerd
    Bevoegdheden herstellen, sudo periodic commando’s, dat helpt allemaal niets…

Heeft iemand hier nog last van gehad? En hoe los ik dit op?

Hartelijk dank!

P.S. ik draai OS X 10.5.5 en parallels desktop 3

Bijdrager
    iJoost

Probeer eens of het in een nieuw account ook zo is.

Bijdrager
    Esquare

En test ook je harde schijf even, zowel met Schijfhulpprogramma als met Smart Utility.

Bijdrager
    arne89

Ik heb m’n harde schijf daarmee getest, en ik heb geen beschadigde sectoren en de SMART-test was ‘passed’. Dat lijkt me wel in orde. De andere account lijk daar minder last van te hebben (maar kan dat ermee te maken hebben dat ik al m’n programma’s in m’n standaard account al eens had geopend?).

Hartelijk dank.

Bijdrager
    iJoost

De andere account lijk daar minder last van te hebben.

Dat verwachtte ik eerlijk gezegd al wel een beetje. Gewoon te veel bagger geïnstalleerd dus.

Je kunt proberen om eens wat van al die “handige” en “slimme” tooltjes te schonen en/of sommige voorkeuren weg te flikkeren zodat ie lokaal weer met een schone lei begint. Maar ik zou als ik zou was lekker in het nieuwe account verder gaan. En dan bij het overzetten dus een klein beetje terughoudendheid toepassen.

Bijdrager
    arne89

Ik heb echter enkel iwork, ilife, office 2004, zattoo, handbrake , parallels, eclipse en google web toolkit op m’n mac staan.
    Is een van deze dan de schuldige?
    Of zou de standaardinstellingen herstellen de oplossing bieden?

Bijdrager
    Pieterr

Was zattoo niet zo’n apple-to-apple programma? Kan ook nog wel eens vertragend werken.

Bijdrager
    arne89

nee, zattoo dient om tv op je computer via internet te kunnen zien (wel beperkt aantal posten).

Zou defragmenteren of onyX enzo van die tools werken in mijn geval?

Bijdrager
    Pieterr
    ”arne89″

nee, zattoo dient om tv op je computer via internet te kunnen zien (wel beperkt aantal posten).

Ik bedoelde eigenlijk dit met m’n woordgrapje:

How does it work?
    Zattoo is a peer-to-peer application. This means that the data is not streamed from one central server to all users watching a certain program, but flows from one user to the next, thus also using the computing power of the users’ computers. The technology is based on research done by Sugih Jamin and Wenjie Wang at the University of Michigan and is optimized to stream live content.

Bijdrager
    Meaculpa

Komt omdat je een belg bent:D

Bijdrager
    iJoost

Daar kom je gemakkelijk genoeg achter als je de boel een voor een weer installeert en/of in gebruik neemt op je nieuwe account. En nee, ik zou het zeker niet proberen op te lossen door nog meer tooltjes en handige dingetjes te installeren. ;-P

Bijdrager
    PB

Ik gebruik altijd iDefrag. Een programma dat de bestanden op je computer defragmenteert. Ongeveer zoals schijfdefragmentatie in Windows. Prima programma dat mijn computer (voor m’n gevoel en dat is ook al goed) veel sneller laat werken.

Bijdrager
    Pieterr
    ”PB”

Ik gebruik altijd iDefrag.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=129352
    http://www.kernelthread.com/mac/apme/fragmentation/

Conclusion
    Defragmentation on HFS+ volumes should not be necessary at all, or worthwhile, in most cases, because the system seems to do a very good job of avoiding/countering fragmentation.

Bijdrager
    Oppie

Maar Pieterr, dat goede gevoel hè…:wink:

Moderator
    unSOUND

Ja, zolang men zich maar met het systeem kan bemoeien denkt men al dat de computer beter werkt…

Bijdrager
    iJoost

Apple zou er eigenlijk een Tuning-panel voor moeten maken. Eentje met veel knoppen en metertjes die liefst zo onbegrijpelijk mogelijk zijn maar die verder helemaal niets doen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.