-
Q:
OS X dement?
Sinds ik parallels op m’n mac draaiende heb lijkt het wel of mac volledig dement word, ik word er zelf zot van
Ik kamp met de volgende problemen:
Traag (bv. safari moet gemiddeld 10-12 keer bouncen)
Vergeetachtig (elke keer ik powerpoint of word wil opstarten geeft hij de waarschuwing dat dit de eerste keer is dat ik dat programma open)
ook instellingen vergeet hij: mijn schermhoeken worden elke keer gedeactiveerd
Bevoegdheden herstellen, sudo periodic commando’s, dat helpt allemaal niets…Heeft iemand hier nog last van gehad? En hoe los ik dit op?
Hartelijk dank!
P.S. ik draai OS X 10.5.5 en parallels desktop 3
En test ook je harde schijf even, zowel met Schijfhulpprogramma als met Smart Utility.
Ik heb m’n harde schijf daarmee getest, en ik heb geen beschadigde sectoren en de SMART-test was ‘passed’. Dat lijkt me wel in orde. De andere account lijk daar minder last van te hebben (maar kan dat ermee te maken hebben dat ik al m’n programma’s in m’n standaard account al eens had geopend?).
Hartelijk dank.
De andere account lijk daar minder last van te hebben.
Dat verwachtte ik eerlijk gezegd al wel een beetje. Gewoon te veel bagger geïnstalleerd dus.
Je kunt proberen om eens wat van al die “handige” en “slimme” tooltjes te schonen en/of sommige voorkeuren weg te flikkeren zodat ie lokaal weer met een schone lei begint. Maar ik zou als ik zou was lekker in het nieuwe account verder gaan. En dan bij het overzetten dus een klein beetje terughoudendheid toepassen.
”arne89″nee, zattoo dient om tv op je computer via internet te kunnen zien (wel beperkt aantal posten).
Ik bedoelde eigenlijk dit met m’n woordgrapje:
How does it work?
Zattoo is a peer-to-peer application. This means that the data is not streamed from one central server to all users watching a certain program, but flows from one user to the next, thus also using the computing power of the users’ computers. The technology is based on research done by Sugih Jamin and Wenjie Wang at the University of Michigan and is optimized to stream live content.”PB”Ik gebruik altijd iDefrag.
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=129352
http://www.kernelthread.com/mac/apme/fragmentation/Conclusion
Defragmentation on HFS+ volumes should not be necessary at all, or worthwhile, in most cases, because the system seems to do a very good job of avoiding/countering fragmentation.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.