23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

OS X 10.7 werkt niet meer

Alle programma’s lopen vast en moeten geforceerd gestopt worden. Finder reageert niet meer en ik kan vervolgens niet meer normaal uitzetten. Herstart geeft geen verbetering, het lijkt wel of alles factor 100 vertraagd is. Wie weet raad?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Geblokkeerd

Ja, gedaan. Duurde een uur om twee milimeter blauw in de voortgangsbalk te krijgen. Heb toen opgestart met een DVD en daarmee was het in 10 minuten gepiept. Heeft echter niet geholpen en schijfherstel toonde ook geen fouten. Ook vanuit andere accounts duurt het meer dan vijf minuten om een programma op te starten.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Geblokkeerd

Alles draait daar rustig, geen enkel proces gebruikt meer dan 8% CPU en de ventilators slaan niet aan. Temperatuur is rond de 60 Celsius.

Inactief
    Anoniem

Welke Mac heb je? Heb je pas iets geinstalleerd (sotware of hardware) dat dit kan veroorzaken? Kijk je naar alle processen in Activiteiten Weergave, of alleen naar die van jezelf?

Geblokkeerd

Alle processen. Ik heb gisteren LibreOffice geïnstalleerd maar daarna werkte alles gewoon. Ik heb wat bestanden overgezet naar een share op de server en daarbij kreeg ik een melding dat er een bestand in gebruik was. Heb op stoppen geklikt, daarna was het huilen met de MBP.

MBP unibody 2,8 Ghz processor, 4 Gb intern geheugen en 500 Gb disk. Begin 2010 gekocht.

Bijdrager
    dionysos

Ik vermoed begin van harddisk crash

Geblokkeerd

Alleen dan zou disk utility toch ook fouten constateren bij schijfherstel?

Bijdrager
    dionysos

niet noodzakelijk zou kunnen dat dit de reden is waarom disk utility zo traag ging

Geblokkeerd

Ik ga proberen mijn laatste data naar een share te trekken en morgen eerst maar eens een verse 10.6 er op. Ik vertrouw die 10.7 nu voor geen halve meter meer.

Bijdrager
    LordChaos

Op het moment dat e.e.a. vastloopt zou je dan in een terminal de volgende commando’s willen intikken:

sudo dmesg

Het wachtwoord wat gevraagd wordt is het wachtwoord van je useraccount. Staat er nog iets bijzonders in de output ?

Inactief
    Anoniem
    Geblokkeerd

Nee, dat is op de server. Dit is op mijn MBP.

Ik krijg Terminal niet eens meer open. Zo meteen een nieuwe installatie 10.6 proberen.

Bijdrager
    BG

ik vermoed ook een HD crash

Geblokkeerd

Over een paar uur weet ik het als 10.6 klaar is, ben nu -lang leve Time Machine- een bacup van gebruiker en programma’s aan het terugzetten.

Installatie nam 35 minuten in beslag zonder enge foutmeldingen dus keep your fingers crossed or pray.

Geblokkeerd

Wat betekent een verbodsbord bij het opstarten?

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Jupilerke13

Een verbodsbord bij het opstarten van je mac betekend dat je harde schijf is gecrashed. Ik heb dit pas ook nog gehad. Ik ben hem toen op school 2 weken kwijt geweest bij de ICT afdeling. Dit word dus wegbrengen naar een apple service provider…
    Garantie zal nu zeker wel verlopen zijn denk ik…
    Dit probleem heeft echter niks met Lion te maken. Dit is gewoon bad hardware.

Geblokkeerd

Er zit inmiddels een nieuwe harde schijf in, installatie ging goed maar na updates blijft de MBP op een blauw scherm hangen. Ik heb nu de permissies hersteld met de installatie DVD maar dat heeft ook niet geholpen, het blauwe scherm blijft. En bij een herstart wordt ook de nieuwe schijf niet meer gevonden. Moederbord stuk?

Geblokkeerd

Zowel met de oude als de nieuwe schijf kan ik in veilige modus nog wel opstarten. Bij gewoon opstarten komt het verbodsbord in zicht en start ze niet meer op. Betekent dit dat het moederbord toch niet stuk is? Is er iemand met verstand van zaken die mij een beetje op weg kan helpen op de zondagmiddag alsjeblieft? Voordat ik morgen onnodig veel geld uit ga geven.

Inactief
    Anoniem
    Geblokkeerd

Hij gaat weer als een speer met de nieuwe schijf, in een helder moment kreeg ik de ingeving om PRAM te resetten bij opstarten. Alleen is nu de OS X 10.6.8 gemengd met apps van OS X Lion en werkt bijvoorbeeld Safari niet meer. Ik ga dus een schone installatie doen nu en haal alleen uit de Time Machine terug wat ik nodig heb.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.