22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    mikeynl

OS X 10.6 Snow Leopard Beta

Hoi!

Paar vraagjes over de laatste release van ADC (10.6 build 10A286, Darwin 10.0d5). Heb deze net geinstalleerd maar….

– geen 64 bit (iMac 7,1): zal dit in toekomst wel beschikbaar zijn?
    – user interfaces finder nog precies hetzelfde
    – quicktime zou anders zijn maar niets is anders

Eigenlijk is enkel het Applications (Utlities) menu gewijzigd en ziet de rest er gewoon uit als 10.5.6….

Het ziet er niet uit zoals Microsoft een nieuwe Windows beta er uitgooit: alles anders en mooier voor zover mogelijk bij Windows:-) …. Of trek ik nu te snel conclusies?

Groet!

Bijdrager
    iNaffer

Dit is nog niet de officeele Snow Leopard dit is volgens mij nog een Beta, dus ik denk dat er nog veel moet veranderen…..

Bijdrager
    ajv

Bij Snow Leopard wordt voornamelijk onderhuids een heleboel aangepast, dus weinig ey-candy.

Maar volgens mij lopen hier al meerdere topics over?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Als je even had gekeken voordat je zoiets download, brand en installeert, kan je dit lezen:

”Apple”

Since 2001, Mac OS X has delivered more than a thousand innovative new features. With Snow Leopard, the next major version of the world’s most advanced operating system, Mac OS X changes more than its spots, it changes focus. Taking a break from adding new features, Snow Leopard — scheduled to ship in about a year — builds on Leopard’s enormous innovations by delivering a new generation of core software technologies that will streamline Mac OS X, enhance its performance, and set new standards for quality. Snow Leopard dramatically reduces the footprint of Mac OS X, making it even more efficient for users, and giving them back valuable hard drive space for their music and photos.

Bijdrager
    iJoost

Inderdaad, lees zelf maar even: http://www.apple.com/nl/macosx/snowleopard/

Bijdrager
    mikeynl

Ah ok en dank.

Heb me laten leiden door berichten dat er een nieuwe Quicktime zou zijn (Quicktime X) en dat Finder een compleet nieuwe ‘look’ zou hebben.

Snow Leopard wordt dus eigenlijk hetzlefde maar dan sneller en met kleinere footprint? Eerste nog niet gemerkt (en 64 bit is niet enabled op de iMac 7,1) en tweede: who cares als je er een 1 TB firewire 800 schijf aan hebt hangen?

De interne iMac schijf geeft nu 248 GB vrije ruimte aan (van de 320)….

Dan maar hopen dat de definitieve versie wat sneller is en ook 64 bit enabled op mijn iMac-ie…

Dank jullie wel!

Groet,
    Michel

Bijdrager
    mikeynl
    ”NickSmits”

Als je even had gekeken voordat je zoiets download, brand en installeert, kan je dit lezen:

”Apple”

Since 2001, Mac OS X has delivered more than a thousand innovative new features. With Snow Leopard, the next major version of the world’s most advanced operating system, Mac OS X changes more than its spots, it changes focus. Taking a break from adding new features, Snow Leopard — scheduled to ship in about a year — builds on Leopard’s enormous innovations by delivering a new generation of core software technologies that will streamline Mac OS X, enhance its performance, and set new standards for quality. Snow Leopard dramatically reduces the footprint of Mac OS X, making it even more efficient for users, and giving them back valuable hard drive space for their music and photos.

Nick – da’s dan weer wel mooi…. je kunt de image op een lege partitie “restoren” en vandaar uit installeren. Kost in totaal een half uurtje (inclusief re-partitiioneren) en scheelt je een Dual Layer schijfje.

Bijdrager
    Koetjesreep
    ”mikeynl”

Hoi!

Paar vraagjes over de laatste release van ADC (10.6 build 10A286, Darwin 10.0d5). Heb deze net geinstalleerd maar….

– geen 64 bit (iMac 7,1): zal dit in toekomst wel beschikbaar zijn?
    – user interfaces finder nog precies hetzelfde
    – quicktime zou anders zijn maar niets is anders

Eigenlijk is enkel het Applications (Utlities) menu gewijzigd en ziet de rest er gewoon uit als 10.5.6….

Het ziet er niet uit zoals Microsoft een nieuwe Windows beta er uitgooit: alles anders en mooier voor zover mogelijk bij Windows:-) …. Of trek ik nu te snel conclusies?

Groet!

??????

Speel voor de gein eens een filmpje af in quicktime.
    En kijk eens bij activiteitweergave, daar zie je dat alles in 64bit draait.

Bijdrager
    Pim89

Er gingen geruchten dat de layout ook aangepast wordt, alleen dat ze dat in de beta nog niet hebben aangepast om de verrassing groter te maken bij de uiteindelijke release.
    Het uiterlijk zou dan net zo worden als bij de nieuwe QuickTime…

Bijdrager
    iNaffer

Er hoeft van mij weinig te veranderen, ik vind Mac OSX nu al heel erg mooi:P

Bijdrager
    Gfive

@mikeynl

in de volgende built van 10.6 zit de nieuwe finder GUI en quicktime X.
    (ik test 10.6 vandaar de info)
    (overigens zullen in elke built erna steeds wat extra’s zitten (nieuw)

Dit aangezien apple daadwerkelijk nieuwe features toevoegd, alleen dit nog niet meld ivm verwachtingen etc etc etc.

Bijdrager
    iJoost

Jij hebt dus een NDA getekend neem ik aan? Misschien is het slim om je daar dan ook aan te houden…;-)

Moderator
    Night

En ik ben ook benieuwd waar je hebt gelezen over alle “features” die je niet kan vinden;)

Bijdrager
    Gfive

@iJoost

yep.

Bijdrager
    CedricH

User interface en nieuwe QuickTime zijn volgens mij nog niet vrijgegeven in de betas, anders hadden we daar wel al screenshots van gezien. Op Appleinsider stond ook iets in die aard maar ik vind het niet meer terug.

Bijdrager
    iJoost
    ”Gfive”

@iJoost

yep.

Wat bedoel je nu? Dat het slim zou zijn om je daaraan te houden? Dat lijkt mij ook. Apple staat erom bekend dat ze het niet grappig vinden als je uit de school klapt. Dan heb je zo een vette schadeclaim aan je broek. En hier op het forum is alles hartstikke vindbaar met Google… ;-)

Bijdrager
    HakanB

ik wacht wel tot ie Golden Master wordt..:P

Inactief
    Anoniem
    ”iJoost”
    ”Gfive”

@iJoost

yep.

Wat bedoel je nu? Dat het slim zou zijn om je daaraan te houden? Dat lijkt mij ook. Apple staat erom bekend dat ze het niet grappig vinden als je uit de school klapt. Dan heb je zo een vette schadeclaim aan je broek. En hier op het forum is alles hartstikke vindbaar met Google… ;-)

Tja, laten we niet overdrijven. Hij heeft geen gigantische geheimen verklapt. Maar een waarschuwing is natuurlijk op zijn plaats.

Bijdrager
    iJoost

Hij doet lekker belangrijk.

Maar volgens mij weet ie niks… en kan ie dus ook niets verklappen.;-)

Bijdrager
    Nietzman
    ”mikeynl”

Snow Leopard wordt dus eigenlijk hetzlefde maar dan sneller en met kleinere footprint? Eerste nog niet gemerkt (en 64 bit is niet enabled op de iMac 7,1) en tweede: who cares als je er een 1 TB firewire 800 schijf aan hebt hangen?

Uhuh, want van een Firewire800 schijf word je systeem sneller ofzo. :’).

Bijdrager
    koen
    ”Gfive”

in de volgende built van 10.6 zit de nieuwe finder GUI en quicktime X.
    (ik test 10.6 vandaar de info).

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=679414

Bijdrager
    R-Flow

Apple geeft dat soort informatie sowieso niet aan developers (ook al ben je een officiële tester), dus alle informatie die Gfive heeft over een nieuw thema is net zo betrouwbaar als onze openbare bronnen.

”CedricH”

User interface en nieuwe QuickTime zijn volgens mij nog niet vrijgegeven in de betas, anders hadden we daar wel al screenshots van gezien. Op Appleinsider stond ook iets in die aard maar ik vind het niet meer terug.

Jawel hoor. Sowieso de laatste twee builds hebben een nieuwe QuickTime interface. Of deze “final” is is natuurlijk nog de vraag.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.