9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    manhattan

OS X 10.4.8 schooninstalleren met OS X10.4 ?

Ik heb een iBook g4 met OS X 10.4.8

Als ik hem schoon wil installeren, kan dit met een DVDtje waar 10.4 op staat?
    DVDtje is tevens gekopieerd. Er werd mij verteld dat ik deze 10.4 gewoon kan installeren en dan via mn mac kan upgraden naar 10.4.8? Klopt dit of is dit onzin ?

Bijdrager
    Geedee

Dat klopt. Je moet dan wel kiezen voor: ‘Alles wissen’. Dan installeert 10.4 netjes opnieuw en kan je via software-update 10.4.8 binnenhalen.

Bijdrager
    Geedee

Dat klopt. Je moet dan wel kiezen voor: ‘Alles wissen’. Dan installeert 10.4 netjes opnieuw en kan je via software-update 10.4.8 binnenhalen.

Bijdrager
    Juch

is het gekopieerd (foei dat mag niet ;)) van een los verkocht OS 10.4? Of van een meegeleverde installatie cd van een ander model Mac? Dat laatste kan namelijk nogal problemen opleveren… al helemaal als het van nieuwe intel Macs komt….

Bijdrager
    manhattan

Oke, en het is niet mogelijk om te kiezen dat hij programma’s en/of bestanden laat staan?

Ja inderdaad gekopieerd, ik probeer morgen het via de originele weg te proberen op school, maar als ik daar niet aan kan komen dan houdt dat op.

Bij degene waar ik hem van wil lenen, die gekopieerde, deed hij het op een powerbook g4.

Bijdrager
    Juch

een schoon installatie is bij definitie dat alles weggeveegd wordt. En dus niets blijft staan.

Als je 10.3 op je laptop hebt kun je ook kiezen voor een upgrade installatie. Dan blijft alles keurig staan en wordt Tiger over Panther heen geinstalleerd als het ware. Dit is echter geen schooninstallatie zoals jij het vermeld in je titel.

Bijdrager
    Peppie

Manhattan,

Als je DVD of Tiger CD goed is kun je gewoon een herinstallatie OS10.4 uitvoeren.
    Kies dan wel voor de standaardinstelling om je vorig systeem (previous system) op te slaan.
    Na deze installatie even de Combo update van OS 10.4.8 er overheen en je systeem is weer up to date.

Als laatste ga je naar de vorig systeem (previous system) map en slecteer de inhoud van je thuismap en kopieer alle data in je nieuwe thuismap en alles werkt weer als vanouds.

Succes peppie

Bijdrager
    Oppie

Klok…kleppel….:?

1) Clean install kan via zo’n cd-tje, maar dan ben je -uiteraard- alles kwijt.

2) Je kunt ook -heel handig voor een ‘Archiveer & Installeer’ kiezen, dan behoud je al je instellingen en data, dus je thuismap blijft helemaal intact, en daar hoef je dan ook niks mee te doen. Hoogstens een paar progjes opnieuw installeren.

Bijdrager
    manhattan

Oke ik kan dus het beste Archiveer en installeer doen..
    Dan behoud ik bestanden in de map Documenten en afbeeldingen?
    Want het is wel de bedoeling dat heel het frontrow gebeuren na de installatie verwijderd is, als dat niet zo is kan ik beter een clean install doen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.