9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Molliebollie

[OS X 10.4 / MACBOOK] Opstartproblemen

Hallo,

Ik zit met een probleempje.
    Mijn MacBook (13″ White) wil Mac OSX niet opstarten en ook de DVD van Mac OSX (10.4) niet.
    Wel als ik (d.m.v. de ALT toets in het begin van het opstarten druk) Windows XP opstart.
    Opstarten met de DVD erni met C ingedrukt werkt ook niet.
    Maar zodra ik er voor kies om Mac OSX op te starten krijg ik een groot wit scherm met een grijze appel en het welbekende laad-schijfje. Dit blijft echter uren zo doorgaan en na een lange tijd krijg ik een lichtblauw scherm met alleen een muisaanwijzer, verder niets.

Is iemand bekend met dit probleem en/of heeft iemand hier een oplossing voor?
    Zoals gezegd opnieuw installeren lukt niet door alleen het DVD’tje erin te doen en op te starten en Windows start ie wel op.

Bijdrager
    ron can

Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik hed een kernelpanic zie al verscheen voordat het systeem op kon starten van de systeem dvd.

Ik heb het opgelost met een bootable disk van diskwarrior. Je moet wel 4.0 hebben hiervoor. Andere hebben het opgelost met techtools en zelf een bootalbe versie van een linux xsyteem verhelpt hetprobleem.

Kijk even hier

Bijdrager
    Molliebollie
    ”ron

Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik hed een kernelpanic zie al verscheen voordat het systeem op kon starten van de systeem dvd.

Ik heb het opgelost met een bootable disk van diskwarrior. Je moet wel 4.0 hebben hiervoor. Andere hebben het opgelost met techtools en zelf een bootalbe versie van een linux xsyteem verhelpt hetprobleem.

Kijk even hier

URL werkt niet.

Ik ben nu DiskWarrior aan het downloaden, maar wat kan ik er precies mee ?

Bijdrager
    ron can

Nu werkt ie wel. Je moet deze disk gebruiken omm je comp weer opgestart te krijgen in osx. je moet diskwarrior branden met schijfhulp(diskutility) Daarna hetstel van je hd laten uitvoeren en alles werkt weer

Bijdrager
    Molliebollie
    ”ron

Nu werkt ie wel. Je moet deze disk gebruiken omm je comp weer opgestart te krijgen in osx. je moet diskwarrior branden met schijfhulp(diskutility) Daarna hetstel van je hd laten uitvoeren en alles werkt weer

Ik kom niet in schijfhulp…ik kom nergens in. Ik kan wel DIskWarrior branden vanaf mn windows computer en dan in mn Apple doen.

Bijdrager
    bhaenraets

Dat gaat niet werken… De enige manier om Diskwarrior als opstartdisk te gebruiken is Diskwarrior kopen. (Op naar uw Apple speciaalzaak! Daar hebben ze ‘m.)

Bijdrager
    ron can

Ik heb de download versie en met disk utility kan je er dus een bootable disk van maken. Werkt erg goed. Ik heb alleen geen idee hoe je dat kan maken vanaf een pc. Mocht dat niet lukken dan dan blijft er niets anders over dan fo naar de winkel of iemand vinden met een macje. Succes!!

Moderator
    unSOUND
    ”Molliebollie”

…Mijn MacBook (13″ White) wil Mac OSX niet opstarten en ook de DVD van Mac OSX (10.4) niet…

Wat bedoel je met “de DVD van Mac OS X” ?

Bedoel je de grijze DVD die bij je MacBook zat,
    of de zwarte DVD met een losse versie van OS X ?

Intels kunnen namelijk niet opstarten van de
    zwarte versie, die is namelijk nog niet Universal.

Bijdrager
    bhaenraets

Ah! Dat wist ik niet, altijd gedacht dat het maken van bootable cd’s niet zo makkelijk was onder OSX. Maar blij dat ik ernaast zit!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.