30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Logan Legend

Os X 10.9 Mavericks

Ik vroeg mij af als Mavericks uit komt zal het geld gaan kosten of is het net als iOS 7 gratis?

Inactief
    Anoniem

Waarschijnlijk zal het iets van $20 gaan kosten. En wie zegt dat iOS7 gratis is?

Bijdrager
    Ni3l55

Mavericks zal net als alle voorgaande Mac OS-en geld kosten. Vorig jaar kostte Mountain Lion 15 euro, Mavericks zal waarschijnelijk ook 15 euro kosten.

Bijdrager
    Shmoo

– Lion heeft $29.99 – €29,95 gekost als ik me niet vergis
    – ML kost op dit moment $19.99 – €17,99
    – Mavericks zal dan min. $19.99 – €19,99 of meer gaan kosten aangezien Apple de prijzen sowieso de laatste jaren aan het verhogen is.

Het zal mij niets verbazen als het 23,- kost.

Inactief
    Anoniem

Denk je? Ik denk dat ie eerder 23,99 gaat kosten. Wie heeft er een betere, goed onderbouwde suggestie?? Kom, discusseer mee over deze boeiende materie.

Bijdrager
    DJMischaa

Ik denk persoonlijk €22,49. Mooi bedrag.

Bijdrager
    cids

21,99

Bijdrager
    Ostinato

Yo yo yo ik voorzie een grote flamewar over:

– de vraag of 10.9 nou een update of een nieuwe versie is,
    – of het normaal is dat mensen daarvoor moeten betalen,
    – dat Windows 8 veel duurder is,
    – dat Apple veel vaker updates/nieuwe versies uitbrengt dan Microsoft,
    – dat 29 euro belachelijk duur/belachelijk goedkoop is,
    – etc. etc.

/rent naar de winkel voor gigazakken popcorn.

Bijdrager
    iHam

@Ostinato, mogelijke antwoorden:

-10.9 is een nieuwe versie binnen Mac OSX(denk ik)
    -Ja, maar over de prijs valt te twisten
    -Qua “prijs/wat je krijgt” verhouding is het niet duurder, maar dat kan zowel positief als negatief zijn.
    -Ik neem aan dat dat met de tijd meegaan is.
    -Elke Euro is er 1 te veel voor een Hollander.

Bijdrager
    Verwijderen

Het gaat vermoedelijk 299,95 kosten.

Bijdrager
    bartvdv

Wil dat dan eigenlijk zeggen dat iedereen die nu al de bèta heeft geïnstalleerd verplicht zal worden ook de eindversie van Maverick aan te kopen, de vorige bètas hadden blijkbaar een vervaldatum?

Inactief
    Anoniem

Yup

Bijdrager
    den elias

Oh serieus? Prijzen verzinnen? Gewoon iets rond de 20EUR, trouwens wat maakt het uit, als je het echt wilt hebben letten de meesten toch niet op de prijs.

Inactief
    Anoniem

trouwens wat maakt het uit, als je het echt wilt hebben letten de meesten toch niet op de prijs.

nee, die downloaden het gewoon via TPB….

Bijdrager
    mowat

Zoals vroeger bij een volledig nieuw OS verwacht ik .
    Dat was 129 euro dacht ik.

Bijdrager
    GrannySmith

Betalen? Huh? Torrentje downloaden toch?

(Even wat water op het vuur van deze ongelofelijk interessante discussie. Je druk maken wat iets gaat kosten wat er nog niet is. Maar goed; TS wil denk ik gaan sparen. Op zich een loffelijk streven!)

Bijdrager
    iPrincess

Wat is het praktisch nut om hier over te discussiëren?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je alleen maar met praktisch nut mag discussiëren dan kun je zo’n beetje elk webforum en elke mailing list en het grootste deel van Usenet en IRC wel afschaffen:P

Geblokkeerd
    Anoniem

TS is denk ik een Hollander die graag alles voor niets wil !

Bijdrager
    Shmoo

Ik blijf me toch elke dag weer verbazen op het OMT forum..

Bijdrager
    Koetjesreep

@Ostinato, hahahaha!:D

Bijdrager
    Logan Legend

oky de prijs is dus rond de €20. dat is duidelijk.
    maar hoe komt het dat ze voor een OS X wel geld vragen, maar voor iOS weer niet?

Bijdrager
    GrannySmith
    IntelPowerXeon-Itanium op 11 juli 2013

oky de prijs is dus rond de €20. dat is duidelijk.

?

Ik lees antwoorden die alle kanten op gaan. Maar goed; jij wilt lezen dat het EUR 20,- gaat kosten.

IntelPowerXeon-Itanium op 11 juli 2013

… maar hoe komt het dat ze voor een OS X wel geld vragen, maar voor iOS weer niet?

Ik heb me laten vertellen dat de programmeurs die aan iOS werken dit helemaal voor niets doen. Het is namelijk een enorme eer om voor Apple te mogen werken aan dit hipster device. Zo’n eer dat de mensen in de rij staan. Ik weet niet helemaal of dit klopt hoor. Maar het zou kunnen. Denk ik.

Bijdrager
    bartvdv

Ik weet niet helemaal of dit klopt hoor. Maar het zou kunnen.

Een beetje programmeur bij Apple verdient ongeveer 100.000 dollar/jaar; je dacht nu toch niet echt dat ze gratis gaan zitten sleutelen aan wat dan ook.
    “If you pay peanuts, you get monkeys”. Het is een louter commercieel gegeven.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ongeveer he!:P

Bijdrager
    Shmoo

@topic starter,

Dat komt omdat het allemaal in de producten doorberekend is.
    Een iOS device gaat normaal maar 2 à 3 jaar mee, dan is je contract verlopen en upgraden de meeste mensen hun hardware voor een nieuwe telefoon.
    Een Mac gebruik je vaak veel langer en na een jaar of 4 à 5 zijn erg nog heel erg veel mensen die hun Mac nog steeds twee jaar ofzo blijven gebruiken op het een na laatste OS omdat de meeste Apps toch wel blijven functioneren.

+ aan iOS zit ook nog eens een succesformule gekoppeld die ze de App Store noemen. Het door ontwikkelen van iOS zit dus al berekend in de aanschaf en opbrengsten van App verkopen.
    Op Mac OS heeft Apple niet zon gouden inkomstenformule via de Apps.
    Mensen kopen nog steeds heel veel software buiten de Mac App Store daar waar dat op iOS niet mogelijk is.

Bijdrager
    Logan Legend
    Shmoo op 11 juli 2013

@topic starter,

Dat komt omdat het allemaal in de producten doorberekend is.
    Een iOS device gaat normaal maar 2 à 3 jaar mee, dan is je contract verlopen en upgraden de meeste mensen hun hardware voor een nieuwe telefoon.
    Een Mac gebruik je vaak veel langer en na een jaar of 4 à 5 zijn erg nog heel erg veel mensen die hun Mac nog steeds twee jaar ofzo blijven gebruiken op het een na laatste OS omdat de meeste Apps toch wel blijven functioneren.

+ aan iOS zit ook nog eens een succesformule gekoppeld die ze de App Store noemen. Het door ontwikkelen van iOS zit dus al berekend in de aanschaf en opbrengsten van App verkopen.
    Op Mac OS heeft Apple niet zon gouden inkomstenformule via de Apps.
    Mensen kopen nog steeds heel veel software buiten de Mac App Store daar waar dat op iOS niet mogelijk is.

Dank je wel Shmoo, zo zit het dan in elkaar.
    het is ook logisch logische met de app store. Bedankt voor je info

Bijdrager
    GeertGB

Heel veel tekst voor: waarschijnlijk ga je ervoor betalen.

Bijdrager
    Domtoren
    bartvdv op 11 juli 2013

Ik weet niet helemaal of dit klopt hoor. Maar het zou kunnen.

Een beetje programmeur bij Apple verdient ongeveer 100.000 dollar/jaar; je dacht nu toch niet echt dat ze gratis gaan zitten sleutelen aan wat dan ook.
    “If you pay peanuts, you get monkeys”. Het is een louter commercieel gegeven.

Zeg @bartvdv, denk je niet dat @GrannySmith een grapje maakte?

Bijdrager
    bartvdv

Geen idee, ik ken GrannySmith humorgewijs niet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.