5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    OSPREY

OS X 10.11 El Capitan en Face Time probleem.

Ik werk met 2 iMac’s en een MacBook Air.
    Op alle drie de toestellen heb ik OS X 10.11 El Capitan geïnstalleerd.
    FaceTime werkt perfect op de eerste iMac en de MacBook Air.
    Op de tweede iMac komen de binnenkomende FaceTime gesprekken wel binnen, er wordt verbinding gemaakt, maar na enkele seconden wordt de verbinding verbroken.
    Er verschijnt een problemenrapport voor FaceTime met de melding: – FaceTime is onverwacht gestopt.
    Kortom: FaceTime werkt niet meer.
    Contact genomen met AppleSupport die eerst een paar controles liet uitvoeren zonder resultaat.
    Vervolgens zijn er nog meerdere contacten geweest met AppleSupport waarbij OS X 10.11 opnieuw werd geïnstalleerd, nadien eens de harde schijf volledig wissen en opnieuw opstarten, vervolgens met Time Machine een volledige back-up terugzetten, echter ook zonder positief resultaat.
    Dan nog maar eens de harde schijf wissen en zonder een back-up terug te zetten, enkel met OSX 10.11 opnieuw FaceTime uitgeprobeerd.
    Weeral zonder resultaat.
    Bij AppleSupport hadden ze geen opties meer, en werd mij verteld dat ik uiteindelijk zal moeten wachten op een eerste update van El Capitan.
    Graag wou ik weten of er nog mensen zijn die dergelijk probleem ondervonden hebben, en of zij eventueel wel een oplossing zouden gevonden hebben.
    Maar hoe weet ik nu dat met de eerste update van El Capitan er daadwerkelijk zal verholpen worden aan het FaceTime probleem?

Moderator
    Night

Heb je EC al eens opnieuw geïnstalleerd (opstarten in Recovery mode en van daaruit installeren. Dit wordt dan over het oude systeem heen gezet zonder eigen data te verwijderen)? Ook eens opgestart is safe mode? PRAM en SMC gereset?

Bijdrager
    OSPREY

Ja, beide methodes werden ook uitgevoerd met hulp van Apple Support.

Bijdrager
    Robert

Bij mij exact hetzelfde. Gebruik een iMac mid 2007. FaceTime wil verbinden , maar stopt onverwacht en krijg een crashrapport.

Bijdrager
    OSPREY

Hopelijk wordt dit probleem dus opgelost met de eerste OS X 10.11 update!8-O

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.