9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macha

os op klein ssd tje ….programmas op sata?

Ik heb t plan om een ssd in een Mac Pro te plaatsen. eerst maar s een kleintje van 128 gb
    Ik dacht er om dan mavericks op de ssd te zetten en mijn huidige systeem op een Sata interne Hard disk met daarop al mijn programma’s intact te laten.
    Als ik dan een programma op de sata opstart….ga ik dan bv logic X sneller zien opstarten?

is er een xpert die hier iets over kan zeggen?

Bijdrager
    Soulshaker

Je OS zal sneller zijn , maar je programma’s zullen even snel (of traag) werken als daarvoor. Dus je kan best ook je programma’s op de ssd plaatsen.

Bijdrager
    macha

thnx voor de input ….makes sense …
    vroeg me af of het os op de ssd….de components folder van Logic op de sata gaat scannen.
    en bv de application support folder van logic op de sata kan gebruiken.
    Heb nl een veel te grote library met sampler instruments van de exs24 sampler van logic. die krijg ik niet op een klein ssdtje.:-(

Bijdrager
    jelle59

Zie voor uitgebreide mogelijkheid de folder te verplaatsen http://music.tutsplus.com/tutorials/how-and-why-to-move-your-logic-pro-x-sound-libraries-to-an-external-drive–audio-19567 . Maar let wel op de mitsen en maren in de tweede helft van het artikel.
    Ik heb zelf gekozen voor een 256 gb SSD. Die zijn nu betaalbaar(der geworden) en je haalt je geen problemen op de hals met verdwenen folders en zo. En je plug-in instruments (dus niet de EXS samples) kun je wel kwijt op een externe HD.

Bijdrager
    computer space

Op 128 kun je prima alle programma’s kwijt. Met 60-70Gb kom je al een heel eind, heb je nog de helft over voor cachefiles e.d.

Bijdrager
    madcat

Wat je ook kan doen is een “fusion drive” maken, op die manier zal OSX bepalen wat er op de SSD en op de HDD komt.

Bijdrager
    guus

mijn macpro draait al een paar jaar zo.
    downloadmap/muziek/film/cache etc allemaal verplaatst naar andere HDD

werkt zonder problemen

Bijdrager
    macha

dank allemaal voor de reacties. heb r wel vertrouwen in nu. ik ga t uitproberen met een 256.
    zal nog wel wat gedoe geven om mijn 3tb sata systeemdisk efficient leeg te plukken en over te hevelen naar ssd
    @jelle59 goeie link! thnx!

Bijdrager
    Ethiron

Ik ben hier ook mee bezig maar vraag me nog wat dingetjes af:

In principe heb ik genoeg aan 128GB SSD voor mijn OS (plus minus 10GB) en mijn software (plus minus 30GB), maar hoe zit het met bijv. de download folder? Dat komt ook allemaal op de SSD natuurlijk, en zo zullen er nog wel wat dingetjes zijn.

Kan iemand me daar wat duidelijkheid over geven? Is dat bijvoorbeeld te verplaatsen, etc.

Thanks!

(ps: er zit nog een 1TB schijf naast de SSD dadelijk)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.