17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

OS op je CV?

Ik ben benieuwd of je tegenwoordig kennis van het OS besturingssyteem nog op je CV zet?

Wat zetten jullie er allemaal op qua kenneis en vaardigheden?

Alvast bedabkt.
    Tim

Bijdrager
    Shannon

Ik heb zeker mijn OS op mijn Cv staan.

zowel windows als mac osx. De office onderdelen heb ik ook ook erin staan.
    En dan nog ervaring met exact en SAP business one.

De laatste twee zijn een beetje afhankelijk naar de functie waarop je solliciteert.

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”timmyboy”

Ik ben benieuwd of je tegenwoordig kennis van het OS besturingssyteem nog op je CV zet?

Wat zetten jullie er allemaal op qua kenneis en vaardigheden?

Alvast bedabkt.
    Tim

Het is belangrijk om je als jongere bezig te houden met bijvoorbeeld het opzetten van een eigen bedrijf(je). Al is het maar heel klein.. het zegt enorm veel!
    Je moet je altijd onderscheiden van je leeftijdsgenoten.

Dat je naast Windows ook met MacOSX overweg kan is ook een onderscheidende factor dus zou ik wel vermelden.

Bijdrager
    dyn

Het opzetten van je eigen bedrijfje is leuk en aardig maar de eerste vraag die men gaat stellen is waarom je daar niet mee door bent gegaan. Het zal je eerder negatief in het licht zetten dan positief omdat het klinkt alsof het een mislukking is geweest. Waarom ergens solliciteren als je je eigen bedrijf uit de grond hebt gestampt?

Overigens ligt het ontzettend aan de functie of je iets wel of niet op je cv moet zetten. Leuk dat je Windows en OS X beheerst maar als jij solliciteert voor de functie van stratenmaker dan zal het ze jeuken of je daar goed in bent of niet. Pas dus de dingen die je op je cv vermeldt aan op hetgeen je solliciteert. Als je in het verleden diverse functies hebt gehad dan hoef je niet alles tot in detail te vermelden. Het gaat erom dat je op dat papiertje duidelijk hebt staan dat je de kwaliteiten hebt om de functie te kunnen vervullen. De brief is meer je motivatie en beiden moeten dan leiden tot een uitnodiging om het e.e.a. eens wat uitgebreider te bespreken. Je kunt bepaalde dingen weer wel vermelden als hobby.

Bijdrager
    jf

Nee. En ik vermeld ook niet dat ik overweg kan met Office. Dat zijn voor mijn ‘niveau’ toch echt wel basisvaardigheden, zoals rekenen en schrijven

Mochten er andere applicaties zijndie toevallig van belang zijn voor de functie waarop ik solliciteer, dan zet ik dat er misschien op, maar eigenlijk eerder in de brief (ingaand op de eisen die de functie stelt).

Veel belangrijker is wat je hiervoor gedaan hebt en ook hoe je dat kort maar duidelijk weet te omschrijven.

Bijdrager
    Brainiac

Hangt er een beetje vanaf waarvoor je solliciteert vind ‘k.

Bijdrager
    1234

Nou, wat JF zegt vond ik dus ook vandaar de vraag.

Ik solliciteer in de AV branche dus volgens mij mag je er vanuit gaan dat men ervaring heeft met mac systemen en een aantal programma’s.

En ik laat andere werkervaring en bijbaantjes weer weg omdat ik ze niet relevant vind.

iig bedankt voor de reacties, discussieer vooral verder!

Bijdrager
    blackstar

ik zou andere werkervaring en bijbaantjes niet weglaten. Ook al zijn ze niet gerelateerd.. zo kunnen hun wel zien dat je in ieder geval niet stil hebt gezeten.

Bijdrager
    1234

Nee, maar je moet je CV wel een beetje aanpassen op het soort werk waarop je solliciteert.
    Je kunt afwasser in een restaurant wel gaan vermelden bij een horecabaan maar in de IT zitten ze nite te wachten op dat soort berichten.

En in mijn geval wordt mijn CV ook gewoon erg lang als ik alles vermelden zou.
    dat komt ook een beetje protserig over, vier pagina’s CV.

Bijdrager
    swiebel

En of die erop staat –> http://web.mac.com/swarmoeskerken/iWeb/Site/CV.html
    Altijd goed toch volgens mij kijken ze erin de grafische wereld toch wel naar hoor. meestal word daar wel verwacht dat je met osx overweg kunt.

Bijdrager
    d3nn

Bij het maken van een CV zou ik persoonlijk mijzelf meer richten op ervaringen en kennis opgedaan in de praktijk (dus in het bedrijfsleven). Mocht het nu zo zijn dat je dus gewerkt hebt of stage hebt gelopen in een omgeving waar veel met linux of osx gewerkt wordt dan zou ik dat vermelden.

Als je geen praktijk ervaring hebt opgedaan maar wel bepaalde vaardigheden hebt die misschien wel relevant zijn voor de taak waar je op soliciteert zou ik dit zeker vermelden maar vermeld het dan ook duidelijk als vaardigheid en niet als kennis of ervaring.

Onderaan mijn CV heb ik een kopje vaardigheden waarin ik dit soort dingen vermelt. Misschien kan jij dat ook doen ?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);
    ”swiebel”

En of die erop staat –> http://web.mac.com/swarmoeskerken/iWeb/Site/CV.html
    Altijd goed toch volgens mij kijken ze erin de grafische wereld toch wel naar hoor. meestal word daar wel verwacht dat je met osx overweg kunt.

even een typo, bij

2004 – heden staat: ‘scheesp interieurbouwer’, moet natuurlijk ‘scheeps … ‘ zijn.

Bijdrager
    swiebel

Heej bedankt nog niet ondekt ook verder niks over gehoord . Toppie !

Bijdrager
    Robert de Groot
    ”jf”

Nee. En ik vermeld ook niet dat ik overweg kan met Office. Dat zijn voor mijn ‘niveau’ toch echt wel basisvaardigheden, zoals rekenen en schrijven

Ik vraag me dan wel af hoe je probalistische forecastings met een hyperexponentiële verdeling uitvoert onder Excel. In mijn tak van sport niet geheel ongebruikelijk.

Je moet altijd relevante informatie op je CV zetten. Stages, opleidingen, de belangrijkste nevenactiviteiten naast je studie en evt wat hobby’s. Vakantiebaantjes in de supermarkt of horeca komen niet echt goed over.

Qua computerervaring staat het denk ik vreemd wanneer je Office niet op je CV zet. Als je zegt dat dit op jou ‘niveau’ toch als standaard ervaren wordt, zou je een vraag als bovenstaande kunnen verwachten :D. In de Curriculum Vitaes die ik gezien heb stond altijd Office vermeld. Deze waren allen van universitair ingenieurs.

@Siebe: ik zou je privé gegevens niet openbaar maken op het Internet. Verder ziet het er prima uit, misschien die irrelevante bijbaantjes gewoon samenvoegen onder één kop “bijbaantjes”. Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit en relevantie. Ook zou ik in 2 à 3 regels beschrijven wat je nu precies op je stages gedaan hebt, daarmee maak je het verschil. Zoals gezegd doen nevenactiviteiten het ook altijd goed om het verschil te maken met een ‘normale’ student. Dit kunnen dingen op je opleiding zijn of de scouting, of whatever.

Succes ermee!

Bijdrager
    els

Mijn werkgever verwacht dat ik met windows kan werken en daar is al mijn mac ervaring totaal overbodig. Helaas ben ik erg onhandig met windows. Op mijn cv staat dus niks over mijn OS kennis, mac of windows.

Bijdrager
    swiebel

@reddrummaster

bedankt voor je reactie,
    Tjsa mn prive gegevens op het web :| ik gebruik t over al voor ook voor op school dus ik laat het zo staan aangezien ik geen .nl domein heb en dus ook geen 10000 hits per dag heb.
    De layout? tsja zo vind ik het wel lekker en t zijn geen bijbaantjes maat stage periodes en bedrijven zijn hier toch altijd in geintresseerd. Maar bedankt voor je respons;)

Bijdrager
    jf
    ”reddrummaster”
    ”jf”

Ik vraag me dan wel af hoe je probalistische forecastings met een hyperexponentiële verdeling uitvoert onder Excel. In mijn tak van sport niet geheel ongebruikelijk.

Als dat relevant is voor de functie waarop ik solliciteer, is dat wellicht iets wat aan de orde komt. Toch zal dat dan waarschijnlijk ook bij de functie-eisen staan. Dan nog is het een kwestie van inschatten in hoeverre dat iets is waarvan je toekomstige werkgever het accepteert dat je het je nog eigen maakt in je inwerkperiode (zeer waarschijnlijk, aangezien elk bedrijf toch weer net anders met dit soort dingen omgaat) – waarbij je natuurlijk wel moet kunnen aantonen dát je dat kunt. Anders moet je niet solliciteren op een dergelijke functie.

Ik heb wel gesolliciteerd op een functie waarvoor ik de helft van de kwalificaties niet bezat – of in ieder geval niet in de mate die gevraagd werd. Toch werd ik aangenomen, omdat ik hard kon maken dat ik andere kwaliteiten bezat die minstens even belangrijk waren of de echt vereiste zaken binnen korte temrijn op orde kon hebben. Het is zaak dat aan te stippen in de brief.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.