7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    njdewit

OS hangt op 1 user account (dock blijft crashen?)

Hola, ik heb dus een vreemd probleem:) Zodra ik inlog op mijn eigen administrator account begint alles flink te stallen en komt de dock niet tevoorschijn. Activity monitor laat zien dat de dock telkens crashed, vervolgens eoa crashreport app draait (hetgeen me flink wat cpu kost) en dan herhaalt zich dat vervolgens.

Onder andere accounts (root in elk geval) werkt het wel allemaal. Iemand enig idee wat ik kan doen om de zaak weer in het gareel te trekken?

Bijdrager
    macroni

Repair permissions? als je dat nog niet zelf hebt gedaan..

Bijdrager
    njdewit

No that didnt work, en de preferences deleten ook niet. Ik heb geen zin om een nieuw user account in te gaan richten (al zal dat wel de zaak oplossen wschl).

Bijdrager
    iJoost

Even kijken welke plist er bij het dock of de finder hoort en die weggooien. Of de inhoud van caches, daar kan het eventueel ook in zitten.

Bijdrager
    aToMac

Dat de Dock crashed is niet zo simpel als boven mij gezegd wordt. Heel veel draait namelijk in de Dock, zoals Dashboard, maar bij mij ook iChat en Textedit en nog meer apps. Sommige draaien weer via windowserver. Wat de logica precies is weet ik niet, moet ik me nog eens in verdiepen.

Heb je startup items?

Bijdrager
    njdewit

Wat ik aan startup items had heb ik weggehaald, eveneens de preferences gedelete en de permissions gerepareerd. Al met al geen resultaat. Die caches, waar verwijder ik die?

Ondertussen lijkt het erop dat ik maar een nieuw account aan moet maken :x

Bijdrager
    aToMac
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.