8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MACcosmetic

OS file limit

Ik heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Voor bepaalde doeleinden wil ik mijn file limit vergroten op mijn Macbook Pro, hiervoor zou ik de volgende code gebruiken:

sudo launchctl limit maxfiles unlimited

Er staat echter bij dat het op eigen risico is en dat het de laptop instabiel kan maken… Ik vroeg me af of hier mensen zijn die deze code wel eens gebruikt hebben en of niet m’n hele laptop naar de knoppen gaat ervan.

Bijdrager
    YoYelloW

waarom wil je dit precies? en waar krijg je die “eigen risico” melding? krijg je die in de terminal, want daar krijg je die altijd als je een sudo commando wil uitvoeren.

Bijdrager
    fred44nl

Maximum aantal bestanden
    (of bestanden en mappen)
    in een map (alle Mac OS X-versies) tot 2,1 miljard

bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT201711

Bijdrager
    MACcosmetic

Nou vooruit dan maar, ik speel momenteel Sims 4 op mijn laptop en helaas opent dit spel niet met een bepaalde hoeveelheid custom content vanwege die limiet. Dit kan dus verholpen worden door de code in te voeren.
    Waarschuwing over eigen risico staat in het betreffende bug topic: http://forums.thesims.com/en_US/discussion/816691/issues-with-mods-and-cc-in-the-sims-4-on-mac heb het verder nog niet uitgeprobeerd uit angst mijn laptop te beschadigen…

Bijdrager
    McShamus

Waarom zou je het in vredesnaam gelijk op unlimited zetten? Naar mijn weten is default 256 per user (dus niet systeem wijd). Zet ‘m eerst eens op 512, als 256 te weinig is voor jouw wensen.

Met ‘launchctl limit maxfiles’ krijg je de huidige instellingen. 2e en 3e kolom respectievelijk soft limiet en hard limiet.

Succes.

Bijdrager
    YoYelloW

ah duidelijk, nouja ik zie niet hoe je hardware op deze manier kan beschadigen. zolang je een backup hebt van alles wat je op de hd hebt staan kan je zoiets wel proberen

Bijdrager
    MACcosmetic

@McShamus

Geen idee waarom het meteen op unlimited zou moeten, just passing the message. Ik zal zo eerst eens 512 proberen!
    Als het me niet bevalt krijg ik het met launchctl limit maxfiles dus weer zoals het was?

Bedankt voor de snelle reacties in elk geval!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De normale limiet is (schijnbaar) 256, dus door dat getal op te geven als limiet kom je weer terug bij de originele instellingen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.