25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Jrn

OS DVD te kopieëren?

Ik hoorde vandaag van een collega dat hij het huidige OS samen met een vriend had gekocht en dat hij een kopie van de installatie CD/DVD had gemaakt en daarvan heeft gewerkt?

Kan dit verhaal kloppen?

Dit zou dan betekenen dat je met meerder 1 OS koopt en die installeert op meerder computers?

Graag hoor ik jullie expertise.

Bijdrager
    YoYelloW

je kan elke dvd kopieren, dus ook een met een OS erop.

en als je met meerdere 1 os wilt gebruiken, hoef je helemaal niet die dvd te kopieren, gewoon omstebeurt gebruiken, al ben je dan wel illegaal bezig!

Bijdrager
    Jrn

En serials dan? Of doet Microsoft dat alleen :wink:

Bijdrager
    Nikita

Ik heb geen serial bij m’n Panther… Dus volgens mij niet nee…

Bijdrager
    Hobbes
    ”Jrn”

Op een OS staan toch geen serials?

Bijdrager
    iAgree

Wat dat betreft zu het mij niet verbazen als je tegenwoordig moet registreren om dit illegale gebeuren tegen te gaan , net als met de ipod shuffle daarmee moest het ook volgens mij.

Bijdrager
    tijn22
    ”djdata”

ipod shuffle

denk dat je iWork bedoelt:)

Bijdrager
    YoYelloW

de panther cd’s kun je net zovaak gebruiken als je wil, geen serials of iets, alleen ben je wel stout bezig, want je mag per setje maar 1 keer installeren

Bijdrager
    rburgt
    ”Hobbes”
    ”Jrn”

Op een OS staan toch geen serials?

Jep bij XP kan je zelfs maar een x aantal keer activeren ( is verplicht na een schone install ) daarna mag je de key niet meer gebruiken, dag geld…

Bijdrager
    iAgree

@Tijn , nee hoor ook misschien dan, maar de shuffle moest je ook registreren.

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Bij Windows wordt je doodgegooid met de serials. Probeer hem maar eens weer te vinden als je na een jaar een herinstalatie probeert uit te voeren, los van het Big Bill is Watching you.

Bijdrager
    Nikita
    ”ric@MacOSX

Bij Windows wordt je doodgegooid met de serials. Probeer hem maar eens weer te vinden als je na een jaar een herinstalatie probeert uit te voeren, los van het Big Bill is Watching you.

Daarom ben ik ook naar Mac overgestapt, gewoon de vrijheid om te doen met je OS wat je wilt en zo vaak te installeren als je wilt… Heerlijk :D

Bijdrager
    Macian

Het leuke van OS is dat je nooit of nimmer geen serials nodig hebt. Zelf heb ik ook van alle OS’e kopies liggen van 9 en X, terwijl ik ook de orginelen in huis heb liggen. Je kan dus heel goed die duplicaten gebruiken om je Mac te installeren met je gecopieerde OS. Wel ben ik van mening dat als we ook daad werkelijk allemaal het OS aanschaffen, een bijdrage leveren aan het mooie systeem.
    Zelf heb ik nooit zo’n moeite om cd’s of dvd’s te kopieeren, maar ik vind wel dat wel, als we iets koesteren ook onze bijdragen aan moeten leveren.

Koop lekker beide het OS;-) zodat je het OS ook financieel steund:lol: niet dat jou bijdragen het verschil zou maken…..maar als we er allemaal zo over dachten :?

Greetz Macian

Bijdrager
    macpro

Mac OS X Server heeft wel degelijk een serial nodig, en de duurdere programma’s van Apple ook.
    Het is dus een kwestie van tijd en groeiend marktaandeel van Apple voordat op het gewone OS ook een serial komt.

Bijdrager
    Oppie
    ”djdata”

@Tijn , nee hoor ook misschien dan maar de shuffle moets je ook registreren

Je moet niks met die Shuffle, en zeker niet registreren. Mag wel natuurlijk…

Bijdrager
    iAgree

Ik meende anders niet verder te kunnen komen met installeren, maar ik probeerde het ook eerst onder xp , misschien dat dat nog verschil maakt dan, en anders was ik wellicht niet goed wakker toen ik de shuffle aansloot;-) .

Bijdrager
    Brimme

Kan ik tiger gewoon kopieren met toast ?
    Ik ben van plan om met een aantal vrienden het studenten family pack te kopen voor 99e.
    Alleen we willen allemaal een eigen kopie hebben. kan ik het zo kopieren of moet ik dan allemaal hacks omzeilen ?

Bijdrager
    plato
    ”YoYelloW”

de panther cd’s kun je net zovaak gebruiken als je wil, geen serials of iets, alleen ben je wel stout bezig, want je mag per setje maar 1 keer installeren

is dat ook zo voor iWork en voor het Office-pakket?

plato

Bijdrager
    MacBeer

Het copieren van een OS CD of DVD is niet hetzelfde als het maken van een duplicaat van een normale DVD of CD.
    Op de install DVD/CD van Mac OSX staat een bestandje dat ervoor zorgt dat je kan opstarten van het zilveren schijfje om zo het OS te installeren. Dit bestandje is beveiligd tegen kopieren. Wanneer dit bestandje niet correct wordt overgenomen zul je onmogelijk van de schijf kunnen opstarten.

Ik denk datj e het gewoon eens moet proberen. Echter hou er wel rekening mee dat het niet zal gaan en dat je de originele DVD moet rouleren in de vriendenkring als je een familypack neemt.

Bijdrager
    Macinspire

Joah maar je kunt natuurlijk ook even zoeken op een torrent, en gewoon een mac os x versie downloaden, en die vervolgens sturen. Je bent zowiezo illegaal bezig dus waarom zou je het dan niet makkelijk doen?
    Of je pakt je huidige dvd en maakt er een iso van, en die brand je vervolgens weer op een dvd. Heel simpel maar wel illegaal.

Bij windows XP heb je per se en code nodig om hem te installeren, wat bij mac os x niet het geval is.

Bijdrager
    MacBeer
    ”Macinspire”

Of je pakt je huidige dvd en maakt er een iso van, en die brand je vervolgens weer op een dvd. Heel simpel maar wel illegaal.

Nee, met Panther lukt het je zeker niet op die manier. Tiger zal een nog betere beveiliging hebben. Vergeet het nou maar, duplicaten maken van Tiger zal heel lastig worden.
    Spreek nou maar gewoon af dat een van jullie de DVD haalt en dat de anderen ‘m kunnen lenen wanneer ze een (her)install willen doen met Tiger. Of koop zelf allemaal een exemplaar…. zoveel geld is het niet als je bedenkt wat je allemal krijgt.

Bijdrager
    TonE

Met cd/dvd copy in Toast kun je gewoon een bruikbare (bootable) installer kopie maken.
    Althans ik heb hier een setje Panther kopie cd’s liggen die ik al ’s heb gebruikt om te installeren.
    En ik zie geen reden waarom dat met een dvd ook niet zou kunnen.

Bijdrager
    macpro

De discussie dreigt de verkeerde kant op te gaan.
    Houd er rekening mee dat dit forum niet bedoeld is om illegale praktijken aan te moedigen.

Bijdrager
    Macinspire
    ”MacBjorn”
    ”Macinspire”

Nee, met Panther lukt het je zeker niet op die manier.

Euh… Jawel? t werkt hier gewoon hoor :roll:

De discussie dreigt de verkeerde kant op te gaan.
    Houd er rekening mee dat dit forum niet bedoeld is om illegale praktijken aan te moedigen.

True, lijkt me verstandig.

Koopt allen gewoon een officiele dvd/cd! :apple:

Bijdrager
    inberlin
    ”Jrn”

Ik hoorde vandaag van een collega dat hij het huidige OS samen met een vriend had gekocht en dat hij een kopie van de installatie CD/DVD had gemaakt en daarvan heeft gewerkt?

Kan dit verhaal kloppen?
    .

Het werkt alleen als je de DVD terug spoelt!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.